Mennyi időt kell télen a szabadban töltened?
Az ajánlott minimum
Nem szerencsés téli álmot aludnod a hidegebb hónapokban. Erősítsd az immunrendszerered!

Nyereményjáték

Nyerj egyhetes nyaralást Máltára szállással, repülőjeggyel és reggelivel! (x)

Nyerj páros belépőt Dr. Buda László: Testünk jelzései című előadására, a márciusi Femina Klubra! (x)

Nyerj szórakoztató, képes útikönyvet, és ismerd meg a világ csodáit! (x)

összesen 4 db játék
Ez is érdekelhet

Akár egyetlen hormonon is múlhat a gyermekáldás – Kata története (x)

Mitől alakulnak ki az influenzaszövődmények? Elmondjuk, mire kell figyelni (x)

A leghatékonyabb edzésformák nyáron több zsírt égetnek, mint a futás! Ezeket űzd helyette

A legerősebb ránctalanítókat csak kevesen ismerik: ezeket az antioxidánsokat keresd!

beauty and style

Fényes és dús lesz, ha így egyenesíted ki a hullámos hajat! »

6 perc az egész torna, de csodás popsit és feszes combokat varázsol »

Ezek az alapszínek legyenek ott a szekrényedben! Mindent egyszerűbbé tesznek »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A tavasztól őszig tartó időszakban legtöbben szívesen töltik szabadidejüket odakint, míg a téli hónapokban közülük sokan inkább a házimozira és a kanapé ölelésére szavaznak.

Pedig a hideg évszakban is érdemes szabadtéri programokat szervezni, és még a náthától sem kell tartanod - derül ki a Harvard Health Publication egy korábbi hírleveléből.

Mennyi időt töltesz a szabadban télen?

Erősítsd az immunrendszered!

A szabad levegőn történő mozgás hatására fokozódik a tüdőd légcseréje, a vérkeringésed felgyorsul. Mindennek köszönhetően pedig erősödik az immunrendszered.

Ehhez azonban nem elegendő az a tíz perc, amíg elsétálsz a buszmegállóba. Legalább napi fél órát érdemes télen a szabadban töltened, a hétvégéken pedig tégy nagyobb sétákat közeli parkokban, erdőben.

Szezonális depresszió és D-vitamin-hiány ellen!

A rövid nappalok rossz hatással lehetnek a közérzetedre is, akár szezonális depresszió is kialakulhat ilyenkor.

 

A téli depresszió jelentkezése kéz a kézben jár a szervezet ilyenkor alacsonyabb D-vitamin-szintjével. Szakértők szerint a D-vitamin-hiány rengeteg embert érinthet, és kialakulásának legfőbb oka, hogy a bőr nem jut hozzá a szükséges mennyiségű napfényhez. Ennek következtében növekszik a csonttörés kockázata, valamint csökken a szervezet védekezőképessége. Érdemes tehát napközben is minél több időt töltened a szabadban - ezt azonban leginkább a hétvégén teheted meg.

Tudtad?
A végtagok kihűlésének oka, hogy hidegben a bőr összehúzódik, és a véráramlás a felszínen kevésbé, inkább a belső szervek körül válik élénkké. Ezzel a mechanizmussal a szervezet a létfontosságú szerveket védi a kihűléstől.

Félsz, hogy náthás leszel?

Sokan azért választják a kinti hideg helyett az otthon melegét, mert tartanak a légúti betegségektől. A téli hónapokban valóban gyakoribbak a megfázásos megbetegedések, ám azt fontos tudnod, hogy a náthát vírusok okozzák, nem pedig a hideg idő.

A kinti alacsony hőmérséklet pusztán azzal hajtja a kórokozók malmára a vizet, hogy a hidegben - valamint a fűtésszezonnak köszönhetően - a nyálkahártyák kiszáradnak, ezáltal nehezebben állnak ellent a kórokozóknak. Korábbi cikkünkből többet is megtudhatsz a náthával kapcsolatos tévhitekről.

Blog.hu ajánló