A 3 leghatásosabb természetes immunerősítő
Szeretnéd megőrizni egészségedet a hidegebb napokon is? Adunk néhány természetes tippet.

Ez is érdekelhet

Az élet és szerelem diadala - egy rendkívüli, igaz történet Párizsból (x)

Mozdony Matiné, a mozdonyok fesztiválja (x)

TOGETHER We Recycle – Együtt a környezetért (x)

beauty and style

Így mutatja meg az arcforma, hogy milyen szemüveg passzol hozzá: ezeket az arányokat figyeld! »

Az olajzöld szemsmink 30 felett is nőies: így rakd fel, hogy ne öregítsen »

Vörös hajú szépség Boris Becker lánya: a 19 éves modell egzotikus vonásokat örökölt »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Nem csak sporttal és diétával ügyelhetsz az egészségedre. Van néhány fontos eleme a táplálkozásnak, mely nélkül immunrendszered kevésbé hatékonyan lép fel a káros külső hatásokkal szemben.

Ginseng - az erő forrása

Ezt, a borostyánfélék családjába tartozó növényt a Távol-Keleten már évszázadok óta használják gyógyításra. Kínában jensennek - vagyis embergyökérnek hívják. A növény fokozza a fizikai és szellemi erőnlétet, ugyanakkor afrodiziákumként is ismert.

A ginseng energiával tölti fel az egész szervezetet, erősíti az immunrendszert, és növeli az állóképességet. Igen hatékonyan fejti ki pozitív hatását a stressz ellen - legyen az pszichés vagy fizikai jellegű. Igen eredményesen alkalmazható betegségekből való lábadozás idején - képes a legyengült szervezet egyensúlyát helyrebillenteni. Mindezen kívül pedig még a sugárzás ellen is - bizonyos fokú - védelmet nyújt.
A sugárkezelésen átesett daganatos betegek közérzetére jótékony hatást gyakorol. Alkalmazhatod a növényt fűszerként, ihatod tea formájában, de táplálék-kiegészítőként is kapható.

Grépfrút

A grépfrút Barbadoson jelent meg először, a 18. század derekán. Kezdetben csupán díszfaként ültették, ám a 19. század vége felé termése miatt is megkedvelték a kesernyés gyümölcsöt. A grépfrút másik verziója – a kissé édesebb, pink színű – csak 1929-ben jelent meg az Amerikai Egyesült Államokban. A gyümölcs a citrusfélék között – éppen keserű íze miatt – kisebb népszerűségnek örvend, pedig az egyik legegészségesebb gyümölcs a piacon. Rendkívül sok benne a vitamin – különösen a C-vitamin -, ezenkívül pedig magas rost-, ugyanakkor alacsony cukor- és kalóriatartalommal bír.


A gyümölcs maga is nagyon egészséges, de a magjából készített kivonat is rendkívüli pozitív tulajdonságokkal bír. Nem csupán sejtregeneráló és antioxidáns hatásáról ismert. Emellett még vírus- és gombaölő, ugyanakkor immunerősítő hatása is van. Képes javítani, valamint frissíteni a vérkeringést azáltal, hogy elősegíti az oxigénszállítást a szervezetben. További pozitív tulajdonságként említhető, hogy kontrollálja a hisztamin-koncentrációt, így csökkenti az allergiára való hajlamot.

Probiotikumok az egészségért

Az egészséges bélflóra az immunrendszer megfelelő működésének egyik alappillére. A bélben élő mikroorganizmusok nagyobb része ugyanis hasznos baktérium. Az ember számára hasznos baktériumok táborába tartoznak a probiotikumok, ilyen például a Lactobacillus, illetve a Streptococcus törzsek. Ezek a probiotikumok a vastagbélben fejtik ki jótékony hatásukat. Anyagcsere-termékeik közvetlenül hatnak az immunrendszer működésére. Ha károsodik a bélflóra, és a mikroorganizmusok egyensúlya felborul, az immunrendszer működése gyengülhet. Például egy hosszabb antibiotikum-kúra, az egyoldalú táplálkozás, valamint a dohányzás, esetleg a fokozott alkoholfogyasztás következtében a szervezet védekező-mechanizmusa csorbát szenvedhet.

Tudományos kutatások bizonyítják, hogy a probiotikumok képesek növelni az immunrendszer helyes működéséhez létfontosságú T-sejtek számát. Emellett pedig fokozzák a kórokozók lebontásában rendkívüli fontossággal bíró falósejtek, a makrofágok aktivitását.

A sérült bélflóra normál működését probiotikum-tartalmú élelmiszerekkel lehet legkönnyebben helyreállítani. Fogyassz tejtermékeket, mert ezek a probiotikumok gazdag forrásai. Egyél érlelt sajtokat, joghurtot, vajkrémet, valamint túrókészítményeket.

Ezt is szeretjük