Napi 8 órában ülőmunkát végzel? 3 tipp, ami a segítségedre lehet! (x)
Az ülőmunkának számos negatív hatása van, melyek a teljesítményünkre is kihatnak. Tippjeink segítségével sokkal jobban megy majd a munka.

8043301 PlatinumSeries SingleArm Lifestyle c
Ez is érdekelhet

Karácsonyi élmények másként - Csak képzeld el, hogy kialszik minden fény (x)

Füst és égés nélkül (x)

Olcsóbb szoftverek a Black Friday után: az Office is jó áron kapható (x)

Punkromantika az Újszínházban - Fenegyerekek a vasfüggöny mögött (x)

Ébredés a kómából (x)

Az anyatejes táplálás is hozzájárulhat a kisgyermekkorban kialakuló tejfehérje-allergia megelőzéséhez (x)

Minek örülünk a legjobban? (x)

beauty and style

Az 50 éves Helena Christensen elképesztően dögös – Talán jobban néz ki, mint fénykorában »

Mik azok a lipidek, és miért kell pótolni őket? A száraz bőr nem újul meg nélkülük »

Erősíti, dúsítja a ritkás hajat: az amla olaj a hajápolás szupersztárja »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Naphosszat görnyedt háttal, keresztbe tett lábbal, a nyakat megfeszítve vagy a fejet lógatva bámulni a monitort. A legtöbben biztosan magukra ismernek, pedig lehetne ez másképp, sokkal egészségesebben is.

Sokszor hallani, hogy a munkahely az ember második otthona, hiszen a nap legnagyobb részét ott tölti, akkor pedig miért ne figyelne oda arra, hogy a megfelelő eszközökkel vegye körbe magát, melyek segítségével elkerülheti, hogy nap végére szinte mindene fájjon. Az ergonómiával évek óta foglalkozó Fellowes Hungary összegyűjtött néhány hasznos tanácsot, melyeket megfogadva csökkenthető a mozgásszervi panaszok kialakulásának kockázata. 

Hogyan előzhető meg a fájdalom?

Az ergonómiával foglalkozó cég fájdalomforrások szerint gyűjtött össze néhány olyan, ergonomikus eszközt, mely jelentősen javíthatja a munkakörnyezetet. A derék- és hátfájás megelőzésének érdekében érdemes beszerezni egy lábtámaszt és egy háttámaszt.

A lábtámasz mindamellett, hogy megemeli a lábakat, enyhíti a rájuk nehezedő nyomást, nagymértékben mérsékeli a lábak fáradtságérzetét. A háttámasz pedig megfelelően támasztja alá a derekat és a gerincoszlopot, csökkentve a gerincre ható terhelést. 

A csuklófájdalom megelőzésében és csökkentésében fontos szerepet játszhat a csuklótámasz vagy egy vertikális egér használata. Két gyakori és fájdalmas kézbetegség, az ínhüvelygyulladás, illetve a csuklótáji ganglion sok esetben megelőzhető az ergonomikus eszköz beszerzésével, hiszen a csuklótámasz segít enyhíteni a csuklóra nehezedő nyomást, a vertikális egér pedig természetes pozícióban tartja az alkart. 

A nyaki fájdalmak csillapítására alkalmas lehet egy állítható monitor- vagy laptopállvány. Ezek az eszközök egyébként nemcsak a nyaki feszültséget csökkentik, hanem a szem fáradékonyságát is.  Egy csuklótámasz, lábtámasz vagy laptopállvány beszerzése segíthet elkerülni a csukló-, nyak-, hát- és derékfájást. Ezek az eszközök már néhány ezer forinttól beszerezhetők, így hosszútávon jelentősen olcsóbbak, mint az orvosi kezelések, a különböző beavatkozások.

Hogyan üljön valaki helyesen a számítógép előtt?

Érdemes odafigyelni arra, hogy a derék a széktámla alsó részének támaszkodjon, a láb kényelmesen pihenjen a földön vagy a lábtámaszon. Az asztal magassága akkor megfelelő, ha a felkar derékszöget zár be az alkarral, számítógép-billentyűzet használatakor pedig megtámasztják a csuklót.

A képernyő elhelyezésekor fontos szempont, hogy a monitor ne legyen túl közel, de a betűk a fej előretolása nélkül is jól látsszanak. Ideális esetben a képernyő teteje legyen szemmagasságban, így enyhíthető a szemfáradtság. 

Mi segíthet a még jobb munkahelyi közérzet elérésében?

Az ergonomikus munkakörnyezet megteremtésével csökkenthető a mozgásszervi panaszok kockázata, valamint mérsékelhető a kialakult fájdalom. A megfelelő környezet mellett azonban fontos az is, hogy az irodában friss levegő legyen, ezért érdemes naponta szellőztetni, és légtisztítót használni.

Érdemes figyelni a karok átmozgatására is, óránként 15-20 perces ülés után 5-10 perc állva dolgozás lenne az ideális. Ebben segíthet egy ülő/álló munkaállomás vagy akár egy állítható magasságú asztal. E-mail, telefon helyett pedig célszerű odasétálni a kollégákhoz. Természetesen a megfelelő hidratáltság is javíthatja a közérzetünket.

További információért látogasd meg weboldalunkat!

Ezt is szeretjük