Ezért élnek a japán nők 87 évig
A hosszú élet 4 legfontosabb receptje
A szigetországi nők születéskor várható élettartama tíz évvel több, mint nálunk. Mit csinálnak másképp?

Ez is érdekelhet

Fürdőzés még nem volt ilyen izgalmas: Élvezd a nyarat Bükfürdőn! (x)

Operagála - egy romantikus este Vittorio Grigolo sztártenorral (x)

Az új kedvenc teraszunk a 7. kerületben: megnyílik a belvárosi dzsungel! (x)

beauty and style

Antioxidánsokban gazdag, házi arcradír: római köménnyel a ráncok ellen »

4 trend, amitől elbúcsúzhatunk 2019 nyarán: jövőre már nem ez lesz a divat »

Összeér a combja, de így tökéletes a teltkarcsú modell: nem engedi, hogy retusálják az idomait »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Irigylésre méltó rekordot tudhatnak magukénak a japán nők, hiszen a születéskor várható élettartam tekintetében már 25 éve birtokolják a dobogó első helyét. Az Egészségügyi Világszervezet legutóbbi adatai szerint 86,44 évig él átlagosan egy, a szigetországba született nő. Sőt, minden húszból egy szerencsés eléri a száz évet is. Most te is elleshetsz pár praktikát: ismerd meg, miben rejlik a japán nők hosszú életének titka!

Családcentrikusság - pozitív jövőkép

Rengeteg erőt adhat a család, a szeretet, ami a japán nők életének fontos része. A lányokat kiskoruktól kezdve arra nevelik, hogy gondoskodó anyává, feleséggé váljanak. Kötelezettségeik közé tartozik az idősebb rokonok, nagyszülők segítése is, akiket szeretnek és megbecsülnek. Miközben felnőtté válnak, ezt a pozitív jövőképet látják, így nem kell rettegniük a magánytól és a mellőzöttségtől.

Tanuld meg te is!

A neveltetéseden nem változtathatsz, de a hozzáállásodon igen. Lehet, hogy unalmassá váltak a kötelező családi látogatások, de pár új programmal feldobhatod őket. Induljatok hétvégi kirándulásra, vagy csak kártyázzatok, mozizzatok közösen. Telefonálj rá akkor is anyukádra vagy a testvéredre, ha csak éppen eszedbe jutott valami, amit megosztanál, ne várj vele addig, amíg újból összejöttök.

Mozgás egy életen át

A Japán Egészségügyi Minisztérium szerint a hosszú élet titka az állandó mozgás - idősebb korban is. A szigetországi nők nemcsak kampányszerűen tornáznak, a mozgás valóban életük része. Már az óvodában is délutáni sportórákra járnak a gyerekek, idősebb korban pedig lehetőségük van a számukra legszimpatikusabb mozgásforma kiválasztására. Kedvelt a gateball, ami egyfajta krokett, az úszás, a Kyudo és egy puha labdával játszott speciális tenisz.

Kyudo - Magyarországon is

Ha kíváncsi vagy egy kifejezetten japán sportra, próbáld ki a Kyuodót, vagyis a tradicionális japán íjászatot. Ide kattintva megnézheted a hazai egyesület honlapját, az edzések helyszíneit, és jobban megismerkedhetsz ezzel a testi-lelki egyensúly megőrzését biztosító sporttal.

Diétás étrend - 80%-os szabály

A japán nők a mi felfogásunkhoz képest egész életükben diétáznak. Számukra ez nem megerőltető procedúra, hanem a konyhájukkal járó pozitívum. Alacsony kalória- és sótartalmú, de fehérjében és ásványi anyagokban gazdag ételeket esznek. Sok nyers zöldséget fogyasztanak. Napi 60-120 gramm szójatermék is az étrendjük része, ami több, mint bárhol máshol a világon. Tartják magukat a 80%-os szabályhoz, ami szerint az a legjobb az emésztésnek, ha még a jóllakottság érzése előtt megállnak.

Az egészséges táplálkozás aranyszabályai a dietetikus szerint

Oláh Ibolya dietetikus elárulja, melyek azok a hosszútávon is tartható alapelvek, melyek segítségével nemcsak karcsú, hanem egészséges és fitt leszel.

Utánozd!

Ha kedvet kaptál, hogy kövesd a japán nők táplálkozási szokásait, haladj jól megtervezett lépésekkel a cél felé. Fontos, hogy ne kezdd drasztikusan az átállást! A szervezetednek hozzá kell szoknia az új ritmushoz. Lassan csökkentsd a kalóriabevitelt, és figyelj arra, hogy hetente minimum egyszer egyél omega-3 zsírsavakban bővelkedő tengeri halat. Apránként vedd vissza a sófogyasztást, nem kell, hogy minden hirtelen íztelen legyen, és elmenjen a kedved az életmód-változtatástól. A 80%-os szabály követéséhez pedig szerezz be kisebb tányérokat, és csak annyit egyél meg, amennyit kiszedtél rá.

A titkos recept - awamori

Japánhoz tartozik az a kis sziget, ahol a legtöbb száz éven felüli ember él a világon. Okinawán van egy ital, amit mindennap szertartásszerűen fogyasztanak. Sokan úgy tartják, emiatt olyan hosszú életűek itt az emberek.

A titokzatos koktél fokhagyma, méz, kurkuma, aloe vera és awamori elegye. Az awamori egy egyedülálló szesz, amit csak Okinawán gyártanak, egyfajta rizspárlat, mely szigeti szaké néven is ismert. Az awamori angol nyelvű receptjét elolvashatod, ha ide kattintasz.

Magyar awamori

Te is elkészítheted az ital magyar megfelelőjét. Ha nem is szoksz rá, egy kísérletet mindenképpen megér: természetesen az awamorit házi pálinkával kell helyettesítened. Egy befőttesüvegbe tárold a keveréket, amit egy hétig érlelsz, majd utána minden este igyál meg egy kupicával belőle.

OLVASD EL EZT IS!

vorosbor
  • genetika
  • táplálkozás

Mit tudnak a százévesek?

Ezt is szeretjük