Milyen ételt kívánsz meg gyakran? Mutatjuk, milyen vitaminhiányod lehet
Szakemberek vizsgálták, milyen vitamin- és ásványianyag hiánya mutatkozik meg a különböző ételek megkívánásakor.

kenyér
Ez is érdekelhet

Az élet és szerelem diadala - egy rendkívüli, igaz történet Párizsból (x)

Mozdony Matiné, a mozdonyok fesztiválja (x)

TOGETHER We Recycle – Együtt a környezetért (x)

beauty and style

Ennél nevetségesebb táskát rég láttunk: mégis mi fér el benne? »

Ragyogó, életteli arcbőr percek alatt: házi arcpakolás sápadtság ellen »

Ashley Graham várandósan sem rejtegeti alakját: dögösebben öltözködik, mint valaha »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Ne hibáztasd magad, ha ellenállhatatlan vágy tör rád, hogy felfalj valamit. Nem biztos, hogy ez kizárólag az éhség számlájára írható, és az a vád sem érhet, hogy falánk vagy. A kívánósságnak, ahogy ezt a legtöbben nevezik, komolyabb oka is lehet.

Különösen igaz ez azokra a speciális ételekre, amelyek a legtöbbször megkísértik az embert. Biztosan ismerős az, amikor bármit megadnál egy pizzáért, chipsért vagy csokoládéért. Az üres gyomor mellett azonban mást is jelez ezzel a szervezeted.

Hiányt szenved a szervezet

Táplálkozástudósok fedezték fel azt a jelenséget, hogy összefüggés van az ételek utáni vágy agyban kialakult pszichológiai folyamata és a test tényleges fiziológiai hiányállapota között. A bizonyos ételek iránti ellenállhatatlan kényszer sok esetben olyan tápanyagok és ásványi anyagok, nyomelemek és vitaminok hiányát jelzi, amelyeket a szervezet úgy érzékelt, hogy abból az adott táplálékból tudta a legjobban hasznosítani. Ha valamilyen ételt folyamatosan kívánsz, érdemes természetes úton pótolnod a hozzá tartozó vitamint, hogy elejét vedd a felesleges falási rohamoknak.

A kenyér és tésztafélék bűvöletében

A sajtos makaróni vagy a frissen sült, ropogós bagett utáni sóvárgás utalhat arra, hogy nitrogénhiány lépett fel a testben. Ez létfontosságú a fehérjék lebontásában, így olyan, magas proteintartalmú ételekkel lehet pótolni, mint a hal, dió- és babfélék.

A péksütemények utáni sóvárgás egy triptofán nevű aminosav hiányt is jelezhet, ami szabályozza a szervezet hangulatát. Hiánya szorongáshoz és alvászavarhoz is vezethet. Ilyenkor a szerotoninszint és a vércukorszint alacsony, de a szénhidrátok és kenyérfélék helyett érdemes banánból, túróból, tejtermékekből és dióból pótolni. 

Hús és jég után is lehet vágyakozni

A húsfélék ellenállhatatlan kívánása vas- és cinkhiányra utalhat. Ezek az ásványi anyagok fontosak az immunrendszer számára; lencséből, spenótból és sajtfélékből lehet egészségesen pótolni.

Van olyan, aki furcsa módon jeget kíván rágcsálni, ez pedig vérszegénységre és vashiányra utalhat. Vörös húsokkal, brokkolival és szardíniával is lehet pótolni a hiányt. 

Az olajos és zsíros ételekre való vágyakozás kalciumhiányt jelezhet, ebben az esetben érdemes zöld színű zöldségekkel, sajttal és szezámmaggal emelni a szintet. 

A cikk az ajánló után folytatódik

Édesség utáni vágy

A kívánósság tárgya legtöbbször a csokoládé. Ezt azt is jelentheti, hogy magnéziumhiánnyal küzdesz. Jó minőségű fekete csokival érdemes emelni a szintjét, vagy nyers diófélékkel és magvakkal, valamint hüvelyes zöldségekkel.

Az egyéb édességek utáni vágy jelezhet vashiányt, amelyet keresztesvirágú zöldségekkel, áfonyával vagy tormával lehet természetesen pótolni.

A kávé és a tea kívánása legtöbbször foszforhiányra utal, melyet baromfival, tojással és tejtermékekkel lehet helyrehozni.

A savanyú ételek kívánása magnéziumhiányt is jelezhet, amit magvakkal, dióval, hüvelyesekkel és gyümölccsel pótolhatsz.

A szénsavas innivalók utáni vágyakozás kalciumhiányra is visszavezethető, melyet inkább brokkolival, káposztával vagy sajttal pótolj. Egyébként is érdemes kiiktatnod az édesített vizeket az étrendedből. Helyette méregtelenítsd a szervezetedet egészséges és finom, házi ízesített vízzel!

Kezelni lehet a sóvárgást

Dietetikus szakemberek azt tanácsolják, hogy az ellenállhatatlan evési vágy megjelenésekor javasolt egy nagy pohár vizet inni. Lehet, hogy nem is üres gyomrot, hanem dehidratált szervezetet jelez az éhségérzet. Ha 20 perc múlva sem múlik el, érdemes az egészséges alternatívával kielégíteni az éhséget, és pótolni ezáltal a hiányzó tápanyagokat, melyek hiánya miatt a falási késztetés rátör az emberre. 

Ezt is szeretjük