A 8 legjobb étel, ami védi a hasnyálmirigyet: gyakrabban kéne fogyasztani őket
A túlzottan zsíros étkezés megviselheti a hasnyálmirigyet, bizonyos táplálékok viszont segítenek az egészségének megőrzésében.

voroslencseleves
Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

A hasnyálmirigy az emésztésben és a vércukorszint szabályozásában is kulcsfontosságú szerepet tölt be. Így aztán nem meglepő, hogy az egészségét jócskán befolyásolja, hogy mit eszünk.

Különösen igaz ez a gyakran évek alatt, lassan kialakuló krónikus hasnyálmirigy-gyulladás esetén, amely időről időre fellángolhat. A túlzottan zsíros étkezés megviselheti a szervet, ám akadnak olyan ételek is, amelyek hozzájárulnak a védelméhez. 

Ételek a hasnyálmirigy védelmére

A hasnyálmirigy épségének megőrzését célzó étrend fehérjében gazdag, ugyanakkor állati zsírokban szegény, és előnyben részesíti a maga antioxidáns-tartalmú élelmiszereket. Előnyösek ilyen szempontból például a sovány húsok, a hüvelyesek és a tejhelyettesítők is. Amennyiben valakinek már gondja van a hasnyálmirigyével, esetleg krónikus gyulladással vagy vissza-visszatérő akut gyulladással küzd, jobban teszi, ha a vörös húsokat, a belsőségeket, a bő olajban sült ételeket, a cukros üdítőitalokat és a zsíros tejtermékeket lehetőség szerint kerüli. A következő ételek viszont segíthetnek a szerv egészségének megőrzésében. 

(Képek: Getty Images Hungary.)

Ezt is szeretjük