Egészséges hízókúra, ami segít megtartani a pluszokat - A dietetikus szerint ezek az ételek vonzzák a kilókat
Egy egészséges hízókúra cseppet sem könnyebb, mint egy fogyókúra.

cover-2-ok
Ez is érdekelhet

Ki ne szeretné előre látni a jövőt? (x)

Letti története megmutatja, hogy a reménytelen helyzetből is van kiút (x)

Borozzunk együtt: legyél trendszetter, válaszolj, nyerj! (x)

Őszi kikapcs: Íme a trendek! (x)

Bonyodalom a Hotel Numerában. (x)

beauty and style

Amiért a tej nem jó a bőrnek: tudományosan is igazolva »

Hatékony, házi praktikák korpa ellen: 4 tipp az egészséges fejbőrért »

Bőrápoló olajok kismamáknak striák ellen: gyengéd, de mély ápolást adnak »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Bár manapság sokkal többen szeretnének megszabadulni a pluszkilóktól, mintsem testtömeget növelni, azért bőven akadnak köztünk olyanok, akik számára éppen alacsony testsúlyuk okozza a legnagyobb problémát.

Tévhit, hogy egy hízókúra bármennyivel is könnyebb lenne egy fogyókúránál. Egy egészséges embernek is nagyon emberpróbáló feladat a kilókért folytatott harc, hiszen a türelem, a kitartás, az eltökéltség és az egészséges táplálkozás ugyanolyan fontosságú a siker érdekében, mint amikor valaki fogyni szeretne.

Egészséges hízókúra

Ha az éjszakai nassolás vagy a zsíros, nehéz ételek elfogyasztása helyett egészséges életmód mellett szeretnél pár kilót hízni, fogadd meg dietetikus szakértőnk tanácsait!

Az erősítő étrendre elsősorban azoknak van szükségük, akik valamilyen okból nem érik el a kívánt vagy ideális testtömeget.  Pillmann Szandra  dietetikus szerint a testtömegnövelés elérése érdekében az alábbi szempontokat érdemes figyelembe venni.

ajanlo-2

Az okleveles táplálkozástudományi szakember szerint a testtömegnövelés céljából a megfelelő mennyiségű energia a legfontosabb, hiszen ebből tud a szervezet raktározni.

- Magas energiasűrűségű élelmiszerek fogyasztásával (az energiasűrűség arra utal, hogy az adott ételek a volumenükhöz képest milyen mértékben kalóriadúsak - a szerk.) sok energiához juthat a szervezet akkor is, ha kisebb mennyiséget fogyaszt belőle az ember. Ilyenek például az olajos magvak, az aszalt gyümölcsök, a teljes zsírtartalmú tejtermékek, az olajok, zsiradékok, a gabonafélék és a húsok. Érdemes lehet főzés közben dúsítani az ételeket, amelynek célja, hogy viszonylag kis mennyiségű étel elfogyasztásával növelhető legyen az étrend energiatartalma.

Dúsítani lehet tojássárgával, reszelt főtt tojással, tejszínnel, reszelt sajttal, túróval, tejporral. Például a tojásrántotta tetejére reszelt sajt szórható, a gyümölcsturmix pedig túróval vagy darált lenmaggal is fogyasztható.

A cikk az ajánló után folytatódik

Mennyi kalóriát érdemes fogyasztania annak, aki hízni szeretne?

- Akkor lehet testtömeg-növekedést, hízást elérni, ha a nap folyamán elfogyasztott étkezések energiatartalma meghaladja a nap folyamán felhasznált energiát, tehát kalóriatöbblet alakul ki. Például ha valakinek a szervezete a munkavégzés, a napi tevékenységek során 1900 kilokalóriát használ fel, akkor javasolható napi 2200-2400 kilokalóriának megfelelő mennyiségű élelmiszer elfogyasztása. A pontos, javasolt energiatartalmat azonban több tényező befolyásolhatja.

Ezért egy testtömegnövelést szolgáló étrend összeállításánál fontos, hogy egyénre szabott legyen. Ismerni kell az egyén jelenlegi kalóriabevitelét, étkezési szokásait, egészségi állapotát és életvitelét, hiszen ez alapján tudjuk kiszámolni, hogy milyen mértékben szükséges megemelni a napi energiabevitelt.

Általánosságban azonban elmondható, hogy érdemes az ételek mennyiségét folyamatosan, apránként növelni, a napi energiabevitelt 5-6 étkezésre elosztani. A tápanyagok egyensúlyára is ajánlott figyelni, elegendő mennyiségű összetett szénhidrátot, fehérjét és zsiradékot tanácsos fogyasztani. Javasolható, hogy a főétkezések tartalmazzanak tejtermékeket, tojást, hüvelyeseket vagy húst, hiszen a megfelelő mennyiségű fehérje bevitele hozzájárulhat az izmok fejlődéséhez, növekedéséhez, viszont a fehérje hasznosulásához, beépüléséhez elegendő mennyiségű szénhidrát fogyasztása is ajánlott - árulta el a Feminának Pillmann Szandra dietetikus.

GettyImages-89878399

Bármilyen desszert fogyasztható?

A táplálkozási szakértő szerint érdemes óvatosan bánni az édességekkel, hogy a testtömegnöveléshez szükséges kalóriatöbblet ne csak cukros nassolnivalókból legyen biztosítva a szervezet számára.

- Olyan desszerteket érdemes választani, amelyek tartalmaznak gyümölcsöt vagy teljes zsírtartalmú tejtermékeket, jó választás lehet például a mazsolás-túrós lepény, a meggyes piskóta, a gyümölcsös puding vagy a jó minőségű étcsokoládé - megfelelő mennyiségben és gyakorisággal fogyasztva. Az étcsokinak magas az energiatartalma, emellett tartalmaz antioxidánsokat és egyéb, a szervezet számára hasznos anyagokat is - mondta a dietetikus.

Fehérjedús ételek

A fehérjedús ételek természetesen elengedhetetlenek az izomtömeg-növeléshez, de emellett nem szabad megfeledkezni a zsírokról és szénhidrátokról sem, melyek energiát adnak ahhoz, hogy végig tudd csinálni az edzést.

Borító-és ajánlóképek: Getty Images Hungary

Ezt is szeretjük