Mennyi E-vitamint kell fogyasztani egy nap? A legjobb forrásait is mutatjuk
A növényi zsiradékok tartalmaznak elsősorban sok E-vitamint.

tudomany-e-vitamin
Ez is érdekelhet

Európa legnagyobb interaktív vasúti élményparkja (x)

Nyaralj korlátok nélkül! (x)

Szünidei élményhegység - Aktivitás mindenkinek a nyári Magas-Tátrában. (x)

Már ne a barna szószt keressük! - Ismerd meg Németország kulináris különlegességeit! (x)

Ünnepelj együtt a dm-mel! Nagy meglepetéssel készül a napokban a dm – Te se maradj le róla! (x)

beauty and style

70 éves, de jobban öltözik, mint a legtöbb fiatal: 13 izgalmas szett az Instagram divatikonjától »

Nagy a fenekük, de nem félnek megmutatni: minden nő szexi, ha szabadnak érzi magát »

Alig került smink a 49 éves színésznőre: Cate Blanchett ezt is bevállalta »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Az E-vitamin antioxidáns hatású, zsírban oldódó vitamin. Rendkívül fontos tápanyagnak számít, a szívnek és az agynak is jót tesz. Azonban a szükséges vitaminmennyiség nagy részét a test nem tudja önmagától megtermelni.

Emiatt neked kell arról gondoskodnod, hogy megfelelő mennyiséget juttass a szervezetedbe mindennap. Ha pedig ez hosszútávon elmarad, több egészségügyi kockázat valószínűsége is megnő.

Az E-vitamin ajánlott napi mennyisége normál esetben egy felnőtt ember számára 10-15 milligramm, de hiánybetegség esetén orvosi javaslatra a javasolt napi bevitel 100-300 milligramm is lehet. Egy szoptató édesanyának az átlagosnál kicsivel többet, 14-19 milligrammot kell belőle fogyasztania.

Miért fontos az E-vitamin?

Az E-vitamin semlegesíti a szabadgyököket, és a sejtkárosodási folyamatokat is akadályozza. Védi a szív koszorúereit a károsodástól, így csökkenti az érelmeszesedés kialakulásának kockázatát. Antioxidáns hatása révén lassítja az öregedést, és táplálja a bőrt.

etrend kiegeszito

Az agyi funkciókra is jó hatással van: egy kutatásban kimutatták, hogy az E-vitamin fokozott szedése lassította az enyhe vagy közepesen súlyos Alzheimer-kórban szenvedő betegek agyi leépülését. Az E-vitamin az immunrendszert is erősíti.

Gondokat okozhat a hiánya

Ha E-vitamin-hiány lép fel, az számos problémát okozhat, például látásromlást, izomgyengülést, egyensúlyvesztést. A száraz bőr, vérszegénység és a hajhullás egyértelműen utalhat E-vitamin-hiányra, ezért, ha ezeket a panaszokat tapasztalod, érdemes mielőbb orvoshoz fordulnod.

Súlyosabb betegségek kiváltó oka is lehet az E-vitamin-hiány, ilyen a krónikus hasnyálmirigy-gyulladás, ezt a tényt kutatás is igazolja. A betegség hosszútávon a hasnyálmirigyszövetek pusztulásával jár, aminek következménye, hogy csökken az emésztőenzimek elválasztása, illetve az inzulintermelés is kiesik. Tünetei az erősödő felhasi fájdalom, az émelygés, hányás, haspuffadás, a láz, az alacsony vérnyomás.

A cikk az ajánló után folytatódik

Ha hosszútávon nem kezelik az E-vitamin-hiányt, az vakságot, szívbetegséget, idegkárosodást okoz, sőt, még az agyi funkciók is csökkennek, ezáltal a gondolkodás és a memória sokkal zavarosabb lesz.

Szerencsére sok ételben van E-vitamin, ezért E-vitamin-hiány ritkán alakul ki. A tápanyag legfontosabb forrásai a növényi olajok, például a napraforgó- vagy a kukoricaolaj, a törökmogyoró, a mandula, az édesburgonya, a müzli, a tojás, a húsfélék és a máj.

Ezt is szeretjük