Egészséges, boldogságfokozó élelmiszerek - A csoki még csak nincs is köztük
Ha mostanában úgy érzed, nem vagy a legjobb formában, segítünk visszanyerni a jókedved.

9 eper
Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

Időnként mindenkivel megesik, hogy szeretné kissé enyhíteni a hétköznapok nyomását, ami teljesen rendben van. Sokan ilyenkor egészségtelen pótcselekvésekkel, például dohányzással vagy túlzott alkoholfogyasztással próbálnak úrrá lenni a helyzeten. 

Aztán ott vannak azok, akik az ártalmas nasikban, különösen a csokoládéban lelnek vigaszra, ugyanakkor egy tábla elfogyasztása nem éppen a legjobb választás az egészség szempontjából. Összegyűjtöttük, milyen ételeket érdemes fogyasztanod, ha eluralkodott rajtad a rosszkedv.

Mik az a boldogsághormon?

A boldogsághormon, vagyis az endorfin voltaképp az agyalapi mirigyben termelődő fehérje. Biztosan hallottál már olyat, hogy sérülés hatására valaki felfokozott, szinte jókedvű állapotba került: az endorfin feladata ugyanis a fájdalomcsökkentés, a szerveztet ért sokk hatására pedig az agy azonnal működésbe lép és elkezdi termelni. Ugyanakkor nemcsak a fájdalom képes előidézni, hanem a mozgás, a napsütés, a félelem, és valóban: a csokoládé is. Talán ezért használják ennyien mintegy felmentésként a diéta alól, hiszen az csak boldogsághormon. 

Egészséges, boldogságfokozó élelmiszerek 

Szerencsére nem kell feltétlenül a csokoládénál leragadnod, ha szükségét érzed egy kis extra boldogsághormonnak. Összeállításunkban megismerkedhetsz pár boldogságfokozó étellel, amelyek bár a gyógyszereket nem helyettesíthetik, de a jobb közérzet érdekében megéri a kiegyensúlyozott táplálkozás részeként beépíteni őket az étrendedbe.

Ezt is szeretjük