Egészséges, boldogságfokozó élelmiszerek - A csoki még csak nincs is köztük
Ha mostanában úgy érzed, nem vagy a legjobb formában, segítünk visszanyerni a jókedved.

9 eper
Ez is érdekelhet

3 ok, hogy miért legyen úti célod Hajdúszoboszló (x)

Családi programajánló: irány a Tereza, irány Mexikó! (x)

Márciustól még több kedvezmény vár: csak a PIN-kódod kell hozzá (x)

Fedezd fel a gőzállomást, mellyel a vasalás gyorsabb, mint valaha! (x)

beauty and style

Füstös szemsmink 50 felett: nem öregít, ha így kerül fel »

Ettől olyan feszes Naomi Campbell teste: 48 évesen ilyen keményen edz »

5 nőies frizura, aminek nem árt a tavaszi eső: egy kis víz nem tesz kárt bennük »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Időnként mindenkivel megesik, hogy szeretné kissé enyhíteni a hétköznapok nyomását, ami teljesen rendben van. Sokan ilyenkor egészségtelen pótcselekvésekkel, például dohányzással vagy túlzott alkoholfogyasztással próbálnak úrrá lenni a helyzeten. 

Aztán ott vannak azok, akik az ártalmas nasikban, különösen a csokoládéban lelnek vigaszra, ugyanakkor egy tábla elfogyasztása nem éppen a legjobb választás az egészség szempontjából. Összegyűjtöttük, milyen ételeket érdemes fogyasztanod, ha eluralkodott rajtad a rosszkedv.

Mik az a boldogsághormon?

A boldogsághormon, vagyis az endorfin voltaképp az agyalapi mirigyben termelődő fehérje. Biztosan hallottál már olyat, hogy sérülés hatására valaki felfokozott, szinte jókedvű állapotba került: az endorfin feladata ugyanis a fájdalomcsökkentés, a szerveztet ért sokk hatására pedig az agy azonnal működésbe lép és elkezdi termelni. Ugyanakkor nemcsak a fájdalom képes előidézni, hanem a mozgás, a napsütés, a félelem, és valóban: a csokoládé is. Talán ezért használják ennyien mintegy felmentésként a diéta alól, hiszen az csak boldogsághormon. 

Egészséges, boldogságfokozó élelmiszerek 

Szerencsére nem kell feltétlenül a csokoládénál leragadnod, ha szükségét érzed egy kis extra boldogsághormonnak. Összeállításunkban megismerkedhetsz pár boldogságfokozó étellel, amelyek bár a gyógyszereket nem helyettesíthetik, de a jobb közérzet érdekében megéri a kiegyensúlyozott táplálkozás részeként beépíteni őket az étrendedbe.

Ezt is szeretjük