Az 5 legerősebb lúgosító gyümölcs a szezonban
Ezeket fogyaszd nyáron
Az ínycsiklandó idénygyümölcsök sav-bázis háztartásod egyensúlyban tartásában is segítenek.

Ez is érdekelhet

London gyerekkel is felejthetetlen: így tegyük kényelmessé az utat! (x)

Legyél az idei nyár divatdiktátora! (x)

Kellemetlen, gyakori vizelési inger: mit tehetsz ellene? (x)

A nő kétszer (x) - Szeretni kell, és pont.

Kimeríti a testet a kánikula: 4 bevált tipp a gyors felfrissüléshez (x)

beauty and style

Ne a hajadhoz, a bőröd színéhez válassz vörös rúzst: megmutatjuk, melyik illik hozzád »

A 10 legdivatosabb frizura a 90-es évekből - Nem mindegyikre érdemes visszaemlékezni »

Ez lesz a 6 legerősebb trend ősszel: marad a kockás, és visszatér az állatminta »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A gyorsételekkel, a túlzott alkoholfogyasztással és az édességgel nem nehéz elérni, hogy szervezeted túlsavasodjon. A vér, a tüdő és a vese szabályozó működése mellett a táplálkozás gyakorolja a legnagyobb befolyást a sav-bázis háztartásra. Épp ezért érdemes odafigyelned arra, mit is eszel.

Savas? Lúgos?

Az élelmiszereket a szakértők sav- és báziskeltőkre osztják fel, attól függően, hogy a szervezetben végbemenő feldolgozásuk után savas vagy lúgos végtermék keletkezik. Az ásványi anyagok és a nyomelemek eszerint bázikus hatásúak, míg a fehérjék és a szénhidrátok a savképződést erősítik. Az állati eredetű fehérje a gyomorban még erősebb sósavkiválasztáshoz vezet, mint a növényi eredetű.

Általánosságban elmondható, hogy a civilizált ember étrendjében túl sok savképző szénhidrát és fehérje, ugyanakkor túl kevés lúgképző zöldség és gyümölcs található. Ugyanakkora fehérjével és szénhidráttal való túltápláltság mellett az olyan élvezeti cikkek, mint az alkohol, a kávé, a fekete tea, a nikotin és a koffeintartalmú üdítőitalok is hozzájárulnak a krónikus túlsavasodáshoz.

Teljes savtilalom?

Természetesen a sav-bázis háztartás egyensúlyának megőrzéséhez nem kell kizárólag lúgképző élelmiszereket magadhoz venned. Továbbra is fogyaszthatsz savasító ételeket - például húst, tojást és gabonatermékeket -, az arányuk azonban ne haladja meg a teljes táplálék 20%-át. Egy csésze kávét is megihatsz anélkül, hogy attól kellene félned, az egész szervezetedet savas romlásba taszítod vele.

A legjobb lúgosító gyümölcsök

Tény, hogy a zöldségek hatékonyabb élelmiszernek számítanak, ha szervezeted kórosan elsavasodott, ha azonban sav-bázis egyensúlyod csak enyhébb mértékben tolódott el, az alább felsorolt gyümölcsök fogyasztásával helyreállíthatod a rendet.

Áfonya - vörös-kék finomság

A kékes gyümölcs igazi kincs mindazok számára, akik egészségüket a lehető legtermészetesebb módszerekkel szeretnék megőrizni. Mind a fekete, mind pedig a vörös áfonya igen erős antiszeptikus hatással bír, melynek köszönhetően segít a szervezetbe került vírusok és baktériumok elpusztításában. Ezenkívül pedig természetesen elősegíti a lúgosítást is.

Lúgosíts!

Hallgasd meg dietetikus szakértőnk tanácsait, és fogyassz minél többet a lúgosító táplálékokból!

Dinnye - lédús élvezet

A sárga- és görögdinnye egyaránt rendkívül egészséges táplálék. Fogyasztásukkal visszaállíthatod szervezeted sav-bázis egyensúlyát, likopintartalmuknak köszönhetően megelőzheted a szív- és érrendszeri megbetegedések, valamint a rák kialakulását is.

Eper - apró antioxidáns

Az apró, piros gyümölcs akár a nyár ajándékának is tekinthető. Az eper nem csupán szépít, fogyaszt, segít a méregtelenítésben és erősíti az immunrendszeredet, de még enyhén lúgosít is. Ha nem vagy allergiás az eperre, bátran fogyaszthatod nagyobb mennyiségben is.

Meggy - savanyú csemege

A nyári gyümölcsök közül talán a meggy bír a legerősebb lúgosító hatással. Emellett remek ellenszere az emésztési problémáknak - különösen a székrekedésnek -, valamint vértisztító hatása miatt a szívbetegségek kialakulását is megelőzheted.

Sárgabarack - aszalva is ínycsiklandó

Az aszalt sárgabarack egyrészt kitűnő vasforrás, másrészt a gyümölcs fogyasztásával elősegítheted tested sav-bázis egyensúlyának helyreállítását is. Ezenkívül pedig ellagsavtartalma miatt hatékonyan semlegesíti a környezeti rákkeltő anyagok szervezetre gyakorolt hatását.

A frissesség a lényeg

Érdemes szem előtt tartanod, hogy nem pusztán az a fontos, hogy mit eszel, az is legalább olyan lényeges, hogy a megvásárolt gyümölcs minél frissebb legyen. A legjobb, ha nyáron ragaszkodsz az idénytermékekhez, ilyenkor bátran megfeledkezhetsz a drága déligyümölcsökről. Ez utóbbiak néha hetekig dobozba zárva utazzák keresztül a fél világot, így frissességük jelentősen elmarad a hazai - netán biogazdaságból származó vagy saját termesztésű - gyümölcsökétől.

Cikkünk megírásában Eva-Maria Kraske Savtalanítás című könyve segített.

Ezt is szeretjük