Lehet ártalmas a zöldségfogyasztás? Hiába egészségesek, esetenként száműzni kell őket az étrendből
Bizonyos betegségek esetén vannak olyan zöldségek, amiket érdemes kerülni.

egészségre ártalmas zöldségek
Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

Azt hihetnénk, hogy a vitamindús, rostban gazdag zöldségek soha semmi kárt nem okozhatnak az egészségünkben. De ez sajnos tévedés.

Vannak olyan betegségek, amik esetén bizonyos zöldségek inkább kárt okoznak, mint segítenének. Felerősödhetnek a nem kívánt tünetek, rosszabbodhat a betegek állapota. Érdemes tisztában lenni azzal, melyek azok a zöldségek, amikkel csínján kell bánni.

Ártalmas is lehet egy-egy zöldség

A rostdús zöldségben gazdag étrend ugyan védi a szívünket és a kutatások szerint csökkentheti a rák kialakulásának kockázatát is, de bizonyos egészségügyi állapotok fennállása esetén egyes zöldségeket sajnos ki kell hagyni a mindennapi menüből.

A dietetikusok és a szakorvosok azt ajánlják, reflux fennállásakor érdemes kerülni a paradicsomfogyasztást, mivel savassága miatt a citrusfélékhez hasonlóan gyomorégést okozhat. Gyomorsav-problémák esetén érdemes két-három hétig kizárni az étrendből: ha érezhető állapotjavulás történik, a paradicsomot hosszú távon sem szabad erőltetni.

paradicsom, ártalmas zöldség

Annak, aki vérhígítót szed, kerülendők a magas K-vitamin tartalmú zöldségek, ugyanis képesek a gyógyszer hatékonyságát csökkenteni. Figyelni kell a zöldségfogyasztási szokásokat, és érdemes megpróbálni mindennap ugyanannyit enni. Magas K-vitamin-tartalommal rendelkezik a spenót, a kelkáposzta, a mángold vagy a fehérrépa zöldje - csak óvatosan velük a vérhígító mellett!

Vesekövesség: tiltólistán a leveles zöldségek

A vesekövesedés sajnos esetenként visszatérő probléma is lehet. A kalcium-oxalát típusú vesekövesség az egyik leggyakoribb, ezért az oxaláttartalmú táplálékok fogyasztását - mint a rebarbara, a spenót vagy a sóska - kell csökkenteni.

Köszvény esetén pedig a húsok mellett óvatosan kell bánni a spárgával is, mivel olyan purintesteket tartalmaz, amiktől a húgysav szintje ugyancsak megnövekedhet, ami pedig felerősíti a köszvény tüneteit.

A cikk az ajánló után folytatódik

Szűrővizsgálat házilag

Az emésztőrendszeri bajok sokszor egészen addig rejtve maradnak, amíg tüneteket nem okoznak. Épp ezért hasznos otthon is elvégezhető tesztünk, mert már a korai stádiumban kimutatja a szabad szemmel nem érzékelhető vérzéseket a székletben, aminek köszönhetően sok betegséget megelőzhetsz.

Bővebben itt olvashatsz a termékről.

Promóció

Allergia esetén sem szabad mindent: az articsóka provokálni tudja azon emberek szervezetét, akik érzékenyek a parlagfűre. A latexérzékeny emberekre pedig az avokádó lehet ilyen hatással. Aszpirinallergia esetén a retek sem tesz jót, mert hasonló alkotóelemmel rendelkezik, mint a gyógyszer fő alapanyaga.

Puffasztó hatású zöldségek

Gyomor- vagy bélgyulladás alatt sem jó bármi. Többek között a Crohn-betegség esetén hívhatja fel az orvos a figyelmet a káposztafélék vagy a hüvelyesek fogyasztásának csökkentésére. Ezek a zöldségek olyan szénhidrátokat tartalmaznak, amik elősegítik a gázképződést, ez a panasz pedig ront a betegségben érintettek állapotán.

Ha próbálsz ügyelni a súlyodra, legyél kritikus a padlizsánalapú ételekkel! Olajban kisütve ugyanis négyszer annyi zsírt tartalmaz, mint a sült krumpli. Próbáld inkább olaj nélkül, sütőben sütni vagy párolni, úgy nem jelenthet gondot!

Pajzsmirigy-alulműködés esetén a goitrogéntartalmú élelmiszereket kell kerülni, mivel befolyásolják a pajzsmirigy működését, illetve a jód felszívódását gátolják. Ilyen többek között a retek, a kelbimbó, a káposzta vagy a szója.

8 zöldség, ami egészségesebb főzve, mint nyersen

Vajon a nyers vagy a főtt zöldség egészségesebb? Ez a kérdés gyakori vita a zöldségrajongók körében: sokak szerint a nyers zöldség egyértelműen egészségesebb. Ez azonban nem minden esetben igaz.

(Képek forrása: Getty Images Hungary)

Ezt is szeretjük