5 gyakorlat, ami segít, hogy vékony és fiatal maradjon az arcod - Így tornázd le az arcról az éveket
Az arcjóga segít, hogy a bőr fiatalos és feszes maradjon.

GettyImages-1134019997
beauty and style
Top olvasott cikkek

Az arctorna módszerének elterjedése a most 50 éves Fumiko Takatsu nevéhez fűződik, aki 35 évesen egy életveszélyes autóbaleset után állt elő az ötlettel. Az ütközésben csúnyán megsérült az arca, így azt követően mélyrehatóbban is elkezdett azzal foglalkozni, hogyan nyerhetné vissza szépségét. 

A baleset után próbálta visszanyerni régi magabiztosságát és küllemét, és arcizmai tornáztatásában találta meg a megoldást. 

Arcjóga a fiatalságért

Az ötlet régebbre nyúlik vissza: a New York Times már a '70-es években publikált cikket a témában, de hagyományos jógagyakorlatok is vannak, amik szintén erősítik az arc izmait. Az arcizmokat erősítő gyakorlatok eredményességéről a Northwestern Medicine is megosztotta tapasztalatait. 

- A gyakorlatok megnövelik és erősítik az arcizmokat, így az feszesebbé, tónusosabbá és fiatalosabbá válik - mondja dr. Murad Alam, a Northwestern Egyetem Feinberg Orvostudományi Iskolájának alelnöke és bőrgyógyászati professzora.

Így végezd az arctornát

Fumiko Takatsu egy remek, pár perces gyakorlatot is közzétett a jóleső, fiatalító arctornához. A napi ismétlésre ajánlott gyakorlatsorozat öt különböző pózból áll: először vedd fel a "nagy O" pozíciót, formálj a nyitott száddal O betűt anélkül, hogy a homlokod összeráncolnád. Ezt követően nyisd résnyire a szád, Fumiko Takatsu ezt "Nyami póznak" hívja. Lazítsd el az arcod, majd mozgasd lassan a nyelved jobbra és balra, megérintve a szád sarkát. A harmadik gyakorlat a "hattyúnyak" nevet viseli. Ehhez nyújtsd előre az összekulcsolt kezed, nyújtsd meg a nyakad, majd lassan vidd oldalra a karokat, közben fordítsd az ellentétes irányban a fejed 45 fokban, nézz ferdén felfelé jobbra, majd lassan mozgasd középre, végül balra, és vissza. Érezd, ahogy közben nyúlik a nyakad. A végén rázd meg magad.

A cikk az ajánló után folytatódik

A következő lépésben húzd ki a hátad és a vállad, lassan szívd be a levegőt a tüdődbe, majd hirtelen fújd ki nagyra nyitott szájjal, nyújtott nyelvvel, tágra nyitott szemekkel. A "mini arcplasztika" következik ezután: az egyik kezed nyújtsd ki magad mellett 45 fokban, a másikat a füled mellett emeld a magasba, és hajlítsd át a fejed felett, megfogva a tenyereddel az ellentétes halántékodat. Belégzéskor húzd óvatosan a felfelé tartott kéz irányába, közben fújd ki a levegőt, kidugott nyelvvel. A másik irányba is végezd el a gyakorlatot, végül rázd meg magad.

Az alábbi videóban vizuálisan is végigkövetheted Fumiko Takatsu gyakorlatsorozatát. YouTube-csatornájára egyébként többórányi gyakorlatválogatást töltött fel, érdemes köztük körülnézni.

Azt viszont érdemes leszögezni, hogy mint bármilyen csodamódszer, önmagában ez sem old meg minden problémát. Az egészséges életmódot, helyes táplálkozást és testmozgást semmi sem pótolja.

A masszázs, ami kivasalja a szem körüli ráncokat 

A masszázs felpezsdíti a vérkeringést, serkenti a nyirokkeringést, ellazítja az izmokat, és segít abban, hogy feszesebb, rugalmasabb és simább legyen a bőr. Azonnal frissé, élettel telivé és ragyogóvá teszi az arcot, miközben lassítja az öregedés folyamatait.

(Képek: Getty Images.)

Ezt is szeretjük