Alvászavar, hátfájás: ugyanaz az ok állhat a háttérben
Tudod, mi az?
Kialvatlan vagy és folyamatos hátfájás kínoz? Tudd meg, hogyan szüntetheted meg a tüneteket!

Ez is érdekelhet

Nyerj 2 főre szóló, 3 éjszakás nyaralást Ausztriába, az aktív pihenés paradicsomába (x)

Ingyenes lesz Budapest legnagyobb szezonnyitó borfesztiválja - Ekkor érdemes a Városligetbe menni (x)

Így csókolj, ha csábítani akarsz - Eláruljuk a tökéletes csók titkait (x)

Horváth Éva iszonyú cuki cicával fotózkodott - Elárulta, miért (x)

beauty and style

A legnőiesebb tavaszi parfümújdonságok: friss és különleges illatok »

Kalóriaszegény, epres turmixtál: ínycsiklandóan finom, pedig fogyaszt »

10 egyszerű mód, ahogy a fehér pólót viselheted: hogy változatos legyen »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Rengeteget ülünk a munkahelyünkön és folyamatos stresszhatásnak vagyunk kitéve nap, mint nap, és ezen ráadásul nem is tudunk változtatni. Azonban ezek hatására sokunknál alakul ki alvászavar vagy tartós hátfájás, amit nem hagyhatunk figyelmen kívül.

Hogyan vedd fel a harcot a fáradság és a hátfájás ellen?

A helyes testtartás – ülés, illetve járás közben – és a rendszeres testmozgás fontosságát nem lehet elégszer hangsúlyozni, ha egészségünkről van szó, ugyanakkor van egy tényező, amelyről hajlamosak vagyunk megfeledkezni. Az alvás minőségének kérdése ugyanis csak ritkán kerül elő a fent említett tünetek okait keresve.

A felnőtt szervezetnek átlagosan 7-9 óra alvásra van szüksége, de ha ez az alvással töltött idő nem elég pihentető, akkor jótékony hatásait nehéz észlelni. Az alvászavarok kialakulásának több oka is lehet, erről bővebb információt találhatsz korábbi cikkünkben, kezelésükben azonban kulcsfontosságú szerepet játszhat az ágyad matracának minősége.

A hátfájás hátterében is gyakran egy rossz matrac áll. Gondolj csak bele, hogy életed 1/3-át alvással töltöd. Ha ez alatt az idő alatt olyan matracon fekszel, amelytől megfájdul a derekad, vagy elgémberednek a vállaid, akkor annak hosszú távon komolyabb következményei lesznek. Ha matracod túl puha, akkor az azon való alvás idővel szétcsúsztathatja a csigolyáidat, míg a túl kemény matrac sérülést okozhat fekvés, alvás közben, hiszen indokolatlanul megterheli vázrendszeredet.

A pihentető és gerinckímélő alvás elsőszámú feltétele

A jól megválasztott matrac tehát alapvető az egészséges és pihentető alvás szempontjából. Vagyis a kényelmi aspektusok mellett azt is meg kell vizsgálni, hogy mennyire ad kellő alátámasztást a törzsnek. Az sem jó, ha túl puha, és az sem jó, ha túl kemény a matracod. Egy jó matrac kissé felveszi tested formáját, de nem alakulnak ki rajta idő előtt hepehupák a kifekvéstől, és emellett bőrbarát anyagokból készül.

Ha tanácstalan vagy, hogy milyen a neked megfelelő matrac, akkor keresd a Cardo matracait árusító üzleteket, hiszen a cég saját fejlesztésű termékei kényelmes és egészséges alátámasztást nyújtanak még a test középső harmadán is, ezáltal természetes helyzetben tartják a gerincoszlopot alvás közben. Emiatt az ortopéd szakorvosok is ajánlják ezt a márkát hátfájással küszködő betegeik számára.

Ráadásul ezeket a matracokat már gyógyászati segédeszközként veheted meg, ami lehetővé teszi, hogy a matracokat egészségpénztári kártyára írasd fel.
Blog.hu ajánló