8 táplálék, ami támogatja az agyat és javítja a memóriát: a szellemi hanyatlás megelőzésében is segíthetnek

Az agy szempontjából egyáltalán nem mindegy, hogy mit eszik az ember.

brokkoli
Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

Az agy az egyik legfontosabb szervünk, a védelmével mégis ritkán foglalkozunk, általában akkor kerül szóba, ha a működésében zavar áll be. Ennek jellemző példája a memóriaromlás, ami a kor előrehaladtával egyre kifejezettebbé válhat.

Az étkezés fontos szerepet játszik az agy egészségének megőrzésében, akadnak olyan táplálékok, amelyek segíthetnek a szellemi hanyatlás megelőzésében, javíthatják a memóriát és a koncentrációt.

Agyműködést támogató táplálékok

Míg például a feldolgozott élelmiszerek fokozhatják a gyulladást a szervezetben, és ronthatják az agyműködést, a zöldségek, gyümölcsök, olajos magvak és halak a szerv védelmében játszhatnak fontos szerepet. Javítják a memóriát, lassítják a kognitív hanyatlást, fokozzák a koncentrációt. Amennyiben tudatosan figyelnél az agyad támogatására, érdemes beépítened őket az étrendedbe. Természetesen az egészséges táplálkozás önmagában nem elég: a rendszeres testmozgás és a pihenés is kulcsfontoságú, a már meglévő betegségek, diabétesz, szív- és érrendszeri kórképek kordában tartásáról nem is beszélve. 

Szakácskönyv egy kis extrával!

Mentes Anyu legújabb könyvét azoknak ajánljuk, akik egészségük érdekében vagy meggyőződésből különleges étrendet követnek, de azoknak is, akik csak inspirációt, új ízeket keresnek.

Most AJÁNDÉK üvegpalack és vászontáska is jár a könyv mellé!

Tekintsd meg ajánlatunkat,  kattints ide!

Promóció

(Képek: Getty Images Hungary.)

Ezt is szeretjük