A 15 legjobb vitaminforrás
Miben van a legtöbb A-, B- vagy éppen C-vitamin?

Dia

 	Hal - A-vitamin  	A tengeri halak nem csupán omega-3 zsírsavakban gazdagok, hanem a bőr szépségéhez, illetve a látás élességéhez nélkülözhetetlen A-vitaminnak is biztos forrásai. A létfontosságú vitamin a fogak és a csontok felépítésében is részt vesz. 	 	Kapcsolódó cikk: 	A sütőtök 3 áldásos egészségügyi hatása »

Hal - A-vitamin

A tengeri halak nem csupán omega-3 zsírsavakban gazdagok, hanem a bőr szépségéhez, illetve a látás élességéhez nélkülözhetetlen A-vitaminnak is biztos forrásai. A létfontosságú vitamin a fogak és a csontok felépítésében is részt vesz.

Kapcsolódó cikk:
A sütőtök 3 áldásos egészségügyi hatása »

Dia

 	Mogyoró - B1-vitamin  	Gyakran említik idegerősítőként is, mivel a vitamin legfontosabb célterülete az idegrendszer. Nélküle a szervezet nem képes a szénhidrátok lebontására, és a sejtek energiaforrás nélkül maradnak. Biztos forrása az élesztő, a búzacsíra és a mogyoró.

Mogyoró - B1-vitamin

Gyakran említik idegerősítőként is, mivel a vitamin legfontosabb célterülete az idegrendszer. Nélküle a szervezet nem képes a szénhidrátok lebontására, és a sejtek energiaforrás nélkül maradnak. Biztos forrása az élesztő, a búzacsíra és a mogyoró.

Dia

 	Sajt - B2-vitamin  	A riboflavinnak is nevezett B2-vitamin szerves molekula. Az anyagcsere-folyamatok optimális működésének biztosításában játszik igen fontos szerepet, emellett segíti az emésztést, a táplálékok megfelelő hasznosítását és energiává alakulását. Kiváló forrása a sajt.

Sajt - B2-vitamin

A riboflavinnak is nevezett B2-vitamin szerves molekula. Az anyagcsere-folyamatok optimális működésének biztosításában játszik igen fontos szerepet, emellett segíti az emésztést, a táplálékok megfelelő hasznosítását és energiává alakulását. Kiváló forrása a sajt.

Dia

 	Teljes kiőrlésű gabona - B3-vitamin  	A B3-vitamin energiával látja el a testet, valamint hozzájárul az idegrendszer megerősítéséhez, illetve az izmok építéséhez. A nikotinsavként is ismert vegyület legjobb forrásai a húsfélék, illetve a teljes kiőrlésű gabonák. 	 	Kapcsolódó videó: 	Fehér helyett teljes kiőrlésű kenyér »

Teljes kiőrlésű gabona - B3-vitamin

A B3-vitamin energiával látja el a testet, valamint hozzájárul az idegrendszer megerősítéséhez, illetve az izmok építéséhez. A nikotinsavként is ismert vegyület legjobb forrásai a húsfélék, illetve a teljes kiőrlésű gabonák.

Kapcsolódó videó:
Fehér helyett teljes kiőrlésű kenyér »

Dia

 	Szója - B5-vitamin  	A biotin néven is ismert vitamin hiányában túlzott kimerültség, álmosság, izomfájdalmak alakulhatnak ki. Ennek elkerülése érdekében fogyassz szójából készült élelmiszereket, májat és tojássárgáját - mindegyikük kiváló B5-vitaminforrás.

Szója - B5-vitamin

A biotin néven is ismert vitamin hiányában túlzott kimerültség, álmosság, izomfájdalmak alakulhatnak ki. Ennek elkerülése érdekében fogyassz szójából készült élelmiszereket, májat és tojássárgáját - mindegyikük kiváló B5-vitaminforrás.

Dia

 	Máj - B6-vitamin  	A B6-vitaminnak komoly szerepe van a vörösvértestek képződésében, részt vesz a sejtek fehérjeszintézisében, valamint az elraktározott energia felszabadításában. Legbiztosabb forrásai pedig az állati eredetű táplálékok - elsősorban a máj.  	Kapcsolódó cikk: 	Jó női bajokra, bőrszépítő és antidepresszáns »

Máj - B6-vitamin

A B6-vitaminnak komoly szerepe van a vörösvértestek képződésében, részt vesz a sejtek fehérjeszintézisében, valamint az elraktározott energia felszabadításában. Legbiztosabb forrásai pedig az állati eredetű táplálékok - elsősorban a máj.

Kapcsolódó cikk:
Jó női bajokra, bőrszépítő és antidepresszáns »

Dia

Lencse - B9-vitamin A folsavként is ismert vitaminra minden olyan életműködéshez szükség van, amelyben sejtosztódás következik be. A magzati fejlődés során különösen fontos - segíti az idegrendszer létfontosságú vegyületeinek előállítását. A spenót és fejes saláta mellett a főtt lencse az egyik legbiztosabb forrása.  Kapcsolódó cikk:Ezeket edd, hogy ne legyen beteg a babád! »

Lencse - B9-vitamin

A folsavként is ismert vitaminra minden olyan életműködéshez szükség van, amelyben sejtosztódás következik be. A magzati fejlődés során különösen fontos - segíti az idegrendszer létfontosságú vegyületeinek előállítását. A spenót és fejes saláta mellett a főtt lencse az egyik legbiztosabb forrása.

Kapcsolódó cikk:
Ezeket edd, hogy ne legyen beteg a babád! »

Dia

 	Marhahús - B12-vitamin  	A kobalaminként is ismert B12-vitamint csak a negyvenes években fedezték fel. Azóta kiderült, ez az egyetlen vitamin, amelyet a szervezet nagy mennyiségben képes raktározni. A vészes vérszegénység gyógyírjaként ismert vitamin legbiztosabb forrása a különböző állati eredetű ételek - így a marhahús. 	 	Kapcsolódó cikk: 	Friss kutatás! Ennyi vörös húst ehetsz egy héten »

Marhahús - B12-vitamin

A kobalaminként is ismert B12-vitamint csak a negyvenes években fedezték fel. Azóta kiderült, ez az egyetlen vitamin, amelyet a szervezet nagy mennyiségben képes raktározni. A vészes vérszegénység gyógyírjaként ismert vitamin legbiztosabb forrása a különböző állati eredetű ételek - így a marhahús.

Kapcsolódó cikk:
Friss kutatás! Ennyi vörös húst ehetsz egy héten »

Dia

 	Sárgarépa - B13-vitamin  	A sárgarépa a közhiedelemmel ellentétben nem tartalmaz A-vitamint, csak béta-karotint. A gyökérzöldségek viszont gazdagok B13-vitaminban - mely megvéd a májműködési zavarok kialakulásától, valamint lassítja az öregedést.

Sárgarépa - B13-vitamin

A sárgarépa a közhiedelemmel ellentétben nem tartalmaz A-vitamint, csak béta-karotint. A gyökérzöldségek viszont gazdagok B13-vitaminban - mely megvéd a májműködési zavarok kialakulásától, valamint lassítja az öregedést.

Dia

Csipkebogyó - C-vitamin Sokan gondolják, hogy az immunrendszer őrének legbiztosabb forrásai a citrusfélék. A 100 g friss csipkebogyóhús 400 mg C-vitamint tartalmaz - ami a citrom tízszerese. Ha azonban teát főzöl belőle, ennek nagy része elveszik - mivel 60C° fölött a vitamin elillan a növényből.Kapcsolódó cikk:Székrekedés, vesebajok és influenza ellen »

Csipkebogyó - C-vitamin

Sokan gondolják, hogy az immunrendszer őrének legbiztosabb forrásai a citrusfélék. A 100 g friss csipkebogyóhús 400 mg C-vitamint tartalmaz - ami a citrom tízszerese. Ha azonban teát főzöl belőle, ennek nagy része elveszik - mivel 60C° fölött a vitamin elillan a növényből.

Kapcsolódó cikk:
Székrekedés, vesebajok és influenza ellen »

Dia

 	Tej - D-vitamin  	Egy bögrényi tej 100 NE D-vitamin tartalmaz. Ahhoz azonban, hogy ezt a szervezet hasznosíthassa, nélkülözhetetlen a napfény. Elsősorban a csontok felépítésében és a fogak épségének megőrzésében játszik szerepet. 	 	Kapcsolódó cikk: 	D-vitamin-pótlás: ezért jobb a napfény, mint a tabletták »

Tej - D-vitamin

Egy bögrényi tej 100 NE D-vitamin tartalmaz. Ahhoz azonban, hogy ezt a szervezet hasznosíthassa, nélkülözhetetlen a napfény. Elsősorban a csontok felépítésében és a fogak épségének megőrzésében játszik szerepet.

Kapcsolódó cikk:
D-vitamin-pótlás: ezért jobb a napfény, mint a tabletták »

Dia

 	Dió - E-vitamin  	Az E-vitamin az egyik leghatékonyabb zsíroldékony antioxidáns. Hatását sejtszinten fejti ki: lassítja az öregedés folyamatát, véd a szívbetegségek és a rák ellen. Legjobb forrása a dió: 100 g dió 24 mg-ot tartalmaz. 	 	Kapcsolódó cikk: 	Mellfeszülés és rendszertelen menzesz ellen »

Dió - E-vitamin

Az E-vitamin az egyik leghatékonyabb zsíroldékony antioxidáns. Hatását sejtszinten fejti ki: lassítja az öregedés folyamatát, véd a szívbetegségek és a rák ellen. Legjobb forrása a dió: 100 g dió 24 mg-ot tartalmaz.

Kapcsolódó cikk:
Mellfeszülés és rendszertelen menzesz ellen »

Dia

 	Tojás - H-vitamin  	A H-vitamin - más néven niacin - a bőrszövet védelmi vitaminja. Nélkülözhetetlen a zsírok és a szénhidrátok feldolgozásához, szerepe van az anyagcsere-folyamatok során, valamint a növekedésben is. Biztos forrása a máj és a tojássárgája. 	 	Kapcsolódó cikk: 	1 db tojás: tényleg minden tápanyagot tartalmaz? »

Tojás - H-vitamin

A H-vitamin - más néven niacin - a bőrszövet védelmi vitaminja. Nélkülözhetetlen a zsírok és a szénhidrátok feldolgozásához, szerepe van az anyagcsere-folyamatok során, valamint a növekedésben is. Biztos forrása a máj és a tojássárgája.

Kapcsolódó cikk:
1 db tojás: tényleg minden tápanyagot tartalmaz? »

Dia

 	Spenót - K-vitamin  	A K-vitamin elősegíti a véralvadást, újszülötteknél megelőzi a vérzéseket és segít az erős csontok felépítésében. 100 g spenót 350 ug-ot tartalmaz belőle, de a fodros kel és a répafélék is kiváló forrásai. 	 	Kapcsolódó cikk: 	Így fogyaszd a spenótot ínyvérzés és vérszegénység ellen! »

Spenót - K-vitamin

A K-vitamin elősegíti a véralvadást, újszülötteknél megelőzi a vérzéseket és segít az erős csontok felépítésében. 100 g spenót 350 ug-ot tartalmaz belőle, de a fodros kel és a répafélék is kiváló forrásai.

Kapcsolódó cikk:
Így fogyaszd a spenótot ínyvérzés és vérszegénység ellen! »

Dia

 	Citrom - P-vitamin  	Nem csupán gazdag C-vitaminforrás, de rutin néven is ismert P-vitamint tartalmaz. Ez a vegyület csökkenti a hajszálerek áteresztőképességét, segíti a C-vitamin felszívódását, és megvédi az oxidációtól.

Citrom - P-vitamin

Nem csupán gazdag C-vitaminforrás, de rutin néven is ismert P-vitamint tartalmaz. Ez a vegyület csökkenti a hajszálerek áteresztőképességét, segíti a C-vitamin felszívódását, és megvédi az oxidációtól.

Ezt is szeretjük
Fotó: