Az utazási irodák 4 legalattomosabb trükkje

Honnan tudod, hogy nem megbízhatóak?

Így előzz meg egy balul elsült nyaralást.

Húsvéti tojásvadászat
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

Bár a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság igyekszik mindent megtenni azért, hogy folyamatos ellenőrzésekkel, illetve az egyes ügyek kivizsgálásával a megtévesztő kereskedelmi gyakorlatot folytató vagy épp engedéllyel sem rendelkező utazási irodákat kiszűrje, minden évben több ezres nagyságrendre tehető a panaszok száma.

Egy balul elsült nyaralás megelőzéséért azonban maga az utas is sokat tehet, elsősorban azzal, ha alaposan utánanéz mindennek - az iroda engedélyétől kezdve a hirdetésben szereplő részletek valóságtartalmáig -, emellett azonban az sem árt, ha tudja, milyen trükkökkel próbálkoznak a tisztességtelen gyakorlatot folytató vagy éppen csaló szolgáltatók.

A leggyakoribb módszerek

Gyakori panasznak számít, hogy az utas a helyszínen nem azokkal a körülményekkel találkozik, melyeket a hirdetésben ígértek, például elhallgatják a prospektusokban vagy a weboldalon a szálláshely vagy éppen a szolgáltatások egyes jellemzőit, vagyis visszatartják az információt: például ingyenes szaunát hirdetnek, viszont azt nem említik, hogy azt csak meztelenül lehet használni.

Létezik továbbá szándékos megtévesztés, vagyis félretájékoztatás is, mikor is a valóság igen messze áll az ígéretektől: ilyen például, ha az ügyfél tengerre néző szobáért fizet, a szálláshelyen pedig olyat kap, mely, bár tájolását tekintve valóban a tenger felé néz, az olyan messze található tőle, hogy nem is látszik. Érdemes figyelni az apró betűs részeket is, egyes csábító képek alá például odaírhatják azt is, hogy csak illusztráció.

Előbbieknél komolyabb történeteket is hallani azonban, egy névtelen forrásunk például arról számolt be, találkozott már olyan utazási irodával is, ahol a beszedett biztosítási díjakat nem fizették meg a biztosítónak, abban bízva, hogy úgysem történik semmi baj.

A 7 legdurvább illemtanbaki, ha külföldön vagy

Nézegess képeket!

Elolvasom

Három dolog, amire nagyon figyelj!

Arról, hogy az utasok hogyan előzhetik meg a problémás eseteket, Molnár Anitát, az IBUSZ Utazási Irodák Kft. kommunikációs vezetőjét kérdeztük. Véleménye szerint érdemes a következő három dolgot alaposan szemügyre venni az utazónak, mielőtt befizeti az utat.

Célszerű a katalógus átlapozásakor az előző évi katalógust is megtekinteni, ha ugyanis az előző szezon kínálatát teljesen kicserélte az iroda, akkor elképzelhető, hogy annak hátterében finanszírozási gondok állnak. Minden utazásszervező igyekszik frissíteni az árualapját évről évre, ez azonban néhány új szállás, esetleg új úti cél kínálatban való megjelenését jelenti, de semmi esetre sem teljes cserét.

Képeken 7 édeni öböl Horvátországban: ha érintetlen helyet keresel

Nézegess képeket!

Elolvasom

Másodszor, a tartósan alacsony ár is árulkodó lehet. Előfordulhat egy utazásszervezőnél, hogy egy-egy hely beragad, amit általában last minute-ként értékesítenek, az azonban mindenképpen gyanús, ha egy iroda tartósan alacsony árakon kínálja útjait.

Ez jelenthet tűzoltást, de a tartósan alacsony árak a későbbiekben finanszírozási gondokhoz is vezethetnek. Nem érdemes senkinek azzal hitegetnie magát, hogy 49 900 forintért el lehet utaztatni valakit gazdaságosan repülővel például egy görög szigetre szállással együtt, hiszen ez egy irreálisan alacsony ár.

Ezek idén a legolcsóbb nyaralóhelyek: egytől egyig gyönyörűek

Nézegess képeket!

Elolvasom

Végül, Molnár Anita szerint mindenképp érdemes megnézni, hogy az adott iroda milyen utazásszervezőkkel áll kapcsolatban, nagyon is számít például, hogy az olyan irodák, melyek nemcsak utakat szerveznek, hanem viszonteladóként is tevékenykednek, szerződéskötéskor partnereiket ellenőrizzék, azt is beleértve, hogy mennyire erős a pénzügyi stabilitásuk, és mennyire megbízhatóak.

Ezt is szeretjük