Nézd meg képeken az új vonatokat: ezentúl ilyeneken utazhatunk!

Forgalomba álltak a teljes mértékben magyar fejlesztésű IC-kocsik. Nézd meg a képeket!

Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

Forgalomba állt a MÁV-START két saját fejlesztésű és gyártású IC+ kocsija, melyek 2014. október 22-étől kezdve az ország több térségében is szállítják az utasokat.

Ilyen kívülről az új kocsi

Az új kocsik útvonala az első időszakban hetente változik, hogy minél többen ismerhessék meg, illetve próbálhassák ki őket.

Teljes mértékben hazai fejlesztés

Az IC+ prototípus kocsikat a MÁV-START Zrt. szolnoki vasútjármű javítási telephelye gyártotta, azok teljes egészében hazai fejlesztésűek. Mindkét jármű légkondicionált, a laptopok és más mobil eszközök működéséhez szükséges energiát elektromos csatlakozók biztosítják, a kikapcsolódást vagy munkavégzést pedig vezeték nélküli internet segíti.

A GPS-vezérelt audiovizuális utastájékoztató rendszer mindig pontos tájékoztatást ad a vonat helyzetéről, míg a biztonságról belső videofelügyeleti rendszer gondoskodik.

Az újgenerációs IC+ kocsik több hónapos tesztsorozaton bizonyították a magyar mérnöki munka kiválóságát, mintegy tízezer oldalas dokumentáció szerint megfelelve az Európai Unió által alkalmazott TSI rendszer követelményeinek és hozzávetőlegesen száz vizsgálatnak.

A zömében külföldön, független szervezetek által végzett tesztek alátámasztják, hogy valóban biztonságos, az utasok számára komfortos utazást biztosító kocsik kerültek forgalomba. Mindezt garantálja a Nemzeti Közlekedési Hatóság által kiadott utasforgalmi próbaüzemi engedély is.

7 utazási kedvezmény, amit lehet, hogy nem ismersz: pedig neked is járhat!

Nézegess képeket!

Elolvasom

Jövőre indulhat a sorozatgyártás

Az IC+ innovációs fejlesztési projekt összköltsége 1,4 milliárd forint volt, melyhez 460 millió forint európai uniós támogatási keretösszeget nyert el a vasúttársaság. Október utolsó hétvégéjén mindkét jármű forgalomba állt, és - ahogy az ilyenkor előírás - 250 ezer kilométeres belföldi utasforgalmi próbaüzemet teljesít. A próbaüzem alatt szerzett tapasztalatokat a várhatóan jövőre induló sorozatgyártás során is felhasználja a vasúttársaság.

Számítanak az utasok véleményére is

A majdani megrendelői igények szerint zajlik majd az új kocsik kialakítása, legyen szó akár speciális akadálymentesített, a kerekesszékesek számára kialakított, emelőszerkezettel ellátott változatról, kerékpárszállításra alkalmas vagy étkezőkocsikról.

Belső fotó az új IC-kocsiról

A MÁV-START továbbá számít utasai véleményére is, a beérkező tapasztalatokat, észrevételeket készséggel fogadja a vasúttársaság, azokat figyelembe veszik majd a prototípusok további fejlesztésekor és a későbbi sorozatgyártásnál. Arról, hogy pontosan mikor és hol közlekednek az új vasúti kocsik, ide kattintva találhatsz bővebb információt.

Az anyaság kihívásai cukormáz nélkül

A Femina Klub júniusi vendége Ráskó Eszter humorista lesz, akivel Szily Nóra, az estek háziasszonya többek között az anyaság és a nőiség kihívásairól beszélget. Vajon létezik-e recept a gyerekneveléshez? Miért olyan káros a tökéletes anya mítosza? Hogyan lehet az önazonosság és az önfelvállalás révén a nőknek felvértezni magukat a 21. századi normákkal szemben?

További részletek: femina.hu/feminaklub

Jegyek kizárólag online érhetőek el, korlátozott számban.

Időpont: 2024. június 3. 18 óra

Helyszín: Thália Színház

Promóció

Képek: MÁV.

Ezt is szeretjük