Rengeteg utast vernek át a mai napig: 6 nagyon sunyi módszer

Egyes légitársaságok nem viselkednek túl tisztességesen az utasokkal. Tudd meg, miért!

repulo
Húsvéti tojásvadászat
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

Nem ritkák az olyan esetek, amikor is a sikeres üzlet és a nyereség érdekében bizonyos cégek apró betűs információként közlik a legfontosabb tényeket, komoly bosszúságot okozva ezzel a figyelmetlen szerződő feleknek, fogyasztóknak.

Az üzleti és gazdasági világ híreire és elemzéseire szakosodott, népszerű MarketWatch nevű weboldal nemrég a légitársaságokról - amerikai egyesült államokbeliekről - rántotta le a leplet, összegyűjtve azokat a tényezőket, melyeket előszeretettel titkolnak el az utazók elől - vagy legalábbis igyekeznek nem beszélnek róluk.

Bár mindezt hivatalosan nem lehet szándékos félrevezetésnek nevezni, nem túl tisztességes ily módon kezelni a társaságok iránt bizalommal viseltető utasokat. Nem véletlen, hogy a következő tényezők miatt sokan egyenesen átverésről beszélnek.

Növelik a jegyárakat, de nem amiatt, amire fogják

A MarketWatch cikke szerint a repülőjegyek árai folyamatosan nőnek, 2009 és 2012 között például 24%-kal emelkedtek, ami jóval gyorsabb ütemben zajló drágulást jelent, mint ami korábban volt tapasztalható. A légitársaságok mindezt szükségszerűnek tartják az üzemanyagárak és más felmerülő költségek miatt.

Bár egyes légitársaságok gazdasági szakemberi azt állítják, a jegyek még az inflációval számolva is olcsónak számítanak, a számok azt mutatják - a cikk egy repülőgépjegy-árakkal foglalkozó szervezet adataira utal -, hogy a megemelt jegyárak a szükségesnél, illetve az infláció mértékénél így is jóval drágábbak.

Az utasok kárára foglalják túl a gépeket

A cikk megemlíti, hogy a légitársaságok körében elterjedt szokásnak számít, hogy egyes helyeket duplán foglalnak le, mivel szeretnék megakadályozni, hogy veszteségük származzon abból, ha valaki az utolsó pillanatban törli az utazását. 2013 első kilenc hónapjában ez több mint 43 ezer utast érintett.

A 7 legdurvább illemtanbaki, ha külföldön vagy

Nézegess képeket!

Elolvasom

A légitársaságok ilyenkor igyekeznek kárpótolni őket, például voucherekkel, emellett szállást is biztosítanak, az azonban, hogy ilyen kiszolgáltatott helyzetbe hozzák az utasokat, akik fizettek a jegyért, nem túl tisztességes. Ráadásul ők maguk azt állítják, a probléma igen kevés utast érint.

A társaságnak nem kerül semmibe, mégis fizetni kell érte

A gazdasági lap írása azt is kifogásolja, hogy sok légitársaság külön díjakat vezetett be azért cserébe, hogy az utasok bizonyos helyekre ülhessenek, holott ez a társaságnak nem okoz plusz problémát vagy költséget, így tiszta nyereséghez juthatnak, méghozzá az utasok kárára.

A kormány tudni akarja, hova utazol
A légitársaságoknak a jövőben továbbítaniuk kell a foglalási rendszerükben szereplő adatokat. Kattints ide, és tudj meg többet!

Barátibb megoldás lenne az ülőhelyek előrefoglalása, sőt, sokak számára még az érkezési sorrendben való foglalás is.

Mi a legjobb Magyarországon?

Nem véletlen, hogy annyi turista kíváncsi hazánkra: megkérdeztük, mi tetszik nekik a legjobban. Nézd meg a videót!

Túl sok költséget hárítanak át az utasokra

Az üzemanyagárak növekedése miatt a légitársaságok előszeretettel emelnek árat, a MarketWatch szerint azonban a költségeket az elmúlt két évben jóval nagyobb arányban és jóval gyorsabban hárították át az utasokra, mint korábban, tehát a két áremelkedés nem volt teljesen egyenesen arányos. A társaságok azzal érvelnek, hogy, ha nem emelnék az árakat, nem tudnának fejleszteni, emellett szolgáltatásaik is szűkösebbek lennének.

Az összeolvadások rejtett következményei

A cikk megemlíti, hogy az elmúlt időszakban számos példa akadt arra, hogy különféle légitársaságok egyesültek, míg azonban sokan hajlamosak például a hatékonyabb együttműködés céljával érvelni, az összeolvadások hátterében általában az emelkedő üzemanyagárak és költségek állnak. Egy-egy ilyen esemény ráadásul a jegyárakat is növeli, nem beszélve arról, hogy a piaci versenyt is akadályozhatja.

Többet kell fizetni a csomagért, pedig nem vigyáznak rá eléggé

Amellett, hogy említést tesz a gyakori késésekről is, a cikk a poggyászproblémát is kiemelten kezeli, különösen annak tekintetében, hogy van, ahol 2008 és 2012 között 212 százalékkal nőtt a feladott poggyászok után fizetendő díj, emellett azonban sok társaságnál az elvesztett csomagok száma is megugrott.

Repülőjegy testsúly alapján
Sokakat háborított fel egy légitársaság új ötlete, miszerint a túlsúly miatt többet kell fizetni. Kattints ide, és olvasd el, miről is van szó!

Ráadásul egyre több társaság tervezi, hogy díjat vezet be a gépre felvihető csomagok esetében is. Az indokok között szerepel, hogy ezzel a módszerrel kívánják megtartani alacsony áraikat.

Az Európai Unió ügyel rá, hogy védje az utasokat, járattörlés esetén például akár 75-180 ezer forint kártérítést is kaphatsz. Kattints ide, és tudj meg többet!

Ezt is szeretjük