Kvíz a Z generáció szlengjeiből: mi az a crush vagy a POV?

Kvízünkkel tesztelheted, mennyire mozogsz otthonosan a fiatalok szlengjeinek világában.

Z generáció szleng kvíz
Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

Minden generációnak megvannak a kedvelt kifejezései, amik az idősebbek számára kifejezetten furcsának, sokszor pedig akár egészen érthetetlennek tűnnek. Ezzel a jelenlegi legfiatalabb korosztály, vagyis a Z generáció sincs másként, akik nemcsak az interneten, hanem már élőszóban is gyakran használják ezeket a szavakat és mondatokat.

A mostani tizen- és huszonévesek körében elsősorban az internetes rövidítések és angol szavak számítanak szlengnek, amikkel meggyorsítják az írást, gyakran pedig olyan kifejezéseket is használnak, amikre a magyarban nem találtak megfelelő szót, és csak nagyon körülményesen lehet körülírni a jelentésüket.

Kvíz a gyakran használt szlengekből

Ha egy idősebb korosztály képviselője megnyitja az olyan népszerű közösségi oldalakat, mint az Instagram vagy a TikTok, akkor gyakran nem is nagyon érti, mire gondolnak a fiatalok egy-egy szó alatt, miközben számukra ez már teljesen a szókincsük részévé vált, és nemcsak az interneten, hanem sokszor élőbeszédben is használják őket. Ebben a kvízben most letesztelheted, mennyire ismered a Z generáció szlengszótárát!

Kvíz a Z generáció szlengjeiből: mi az a crush vagy a POV?
Indulhat a kvíz 10 kérdéses játék

1. A szleng szerint mit csinál az, aki flexel?

2. Mit jelent a POV?

Az angol point of view rövidítéséből ered a szleng, gyakran használják olyan videók leírásánál, ami valakinek a nézőpontjából mutat be egy adott dolgot.

3. Mit csinál, aki szkippel valamit?

4. Mit rövidítenek az IRL kifejezéssel?

5. Mit csinál az, aki ghostingol?

6. Kik azok a boomerek?

7. Mire használják a crush kifejezést?

8. Mit jelent a FYI?

Így rövidítik azt az angol kifejezést, hogy for your information

9. Ki az a noob?

10. Mit jelent, ha valami cringe?

/ találat Eredmény
/10 találat - összesen:

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. A legújabb epizódban arról dilemmázunk, hogy miért ülünk fel a legfrissebb trendekre, miért követjük megszállottan a divatirányzatokat, valamint a fogyasztás és a reklámvilág pszichológiájának is a mélyére ástunk. Pintér Ada beszélget Márton Szabolccsal az Indamedia csoport ügyfélélmény igazgatójával, és Kazár Zalán Kristóffal a Femina újságírójával.

Promóció

(Borítókép forrása: Getty Images Hungary)

Ezt is szeretjük