Üzen a kormány: a férfiak is vegyék ki a részüket a házimunkából!
A kormány reklámfilmekkel, plakátokkal szeretné átalakítani a férfi- és női szerepekről való gondolkodást.

Nyereményjáték

Nyerj Magyarország természeti csodái című könyvet, és ismerd meg hazánk legértékesebb kincseit!

Nyerd meg a Juno mesél című tündéres mesekönyvet! Minden kislány kedvence lesz

Nyerj közel 15 000 forint értékű, Natics prémium kozmetikumokat!

összesen 3 db játék
Ez is érdekelhet

Házilag is enyhíthetők a pollenallergia tünetei - Mutatjuk a leghatékonyabb módszereket (x)

2 perc alatt lett éles a látása Katának, ma már nem is tudja, milyen volt szemüvegesnek lenni (x)

Észbontó programsorozat igen neves hazai és külföldi előadókkal, amiből 300 előadás és koncert ingyenes! (x)

Az utazás legfontosabb kelléke, és nem csak a fotózás miatt - Ezerszer könnyebb így nyaralni (x)

Milyen színű a szemed? Mutatjuk, melyik ékszer emeli ki legjobban a tekinteted

beauty and style

Ne csak a kalóriát számold, inkább azt nézd, hogy mit eszel! »

Nadrág a ruha alatt: sokkal csinosabb, mint gondolnád »

Idd ezt lefekvés előtt, és garantált a 8 óra alvás »

retikül.hu
Top lájkolt cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A kormány "tudatformáló kampányt" indít annak érdekében, hogy a férfiak is vegyék ki szerepüket a házimunkából, hogy a férfi- és női szerepek módosuljanak egy kicsit.

A Népszabadság információi szerint a kampány üzenete a következő lesz: nem kötelező beletörődni az igazságtalan munkamegosztásba, egyenlő teljesítményért egyenlő bér, előmenetel és megbecsülés jár, és a hagyományos női szerepekből adódó családi feladatok újragondolása szükséges annak érdekében, hogy ezek ne jelentsenek hátrányt a munka világában.

A 110 millió forintos kampány, melynek 80%-át uniós forrásból fedezik, reklámfilmekkel, újsághirdetésekkel, plakátokkal szeretné átalakítani a férfi- és női szerepekről való gondolkodást.

A kocsma és a túlórázás

A lap úgy tudja, az egyik filmben például munka után egy kocsmában szórakozó férfiakat látunk, ahogy egyikük hazatelefonál a feleségének, hogy fektesse le a gyerekeket egyedül, mert ő még túlórázik. Aztán egy figyelmeztetés következik az ilyesfajta túlórázás káros hatásairól.

- A férfiakban ott az a hagyományos világkép, hogy ha megkeresik a pénzt, akkor ezzel mindent megtettek a családért. Pedig ahol a férfi is részt vesz a gyereknevelésben, családi életben, ott mindenki kiegyensúlyozottabb - vélekedett a kampány kapcsán Soltész Miklós, a Nemzeti Erőforrás Minisztérium szociális, család- és ifjúságügyekért felelős államtitkára.

A munkáltatókra is hatni akarnak

Soltész Miklós hozzátette: a kampánnyal üzenni akarnak azoknak a nőknek is, akik úgy érzik, hogy szülés után már nem olyan megbecsült munkaerők, mint korábban, és üzennek a munkáltatóknak, hogy ne tartsanak a gyereket nevelő nők alkalmazásától.

Az államtitkár közölte: tisztában vannak azzal, hogy egy kampány nem fog mélyen gyökerező előítéleteket megváltoztatni, de legalább elindulhat a közös gondolkozás a családon belüli szerepek változásáról. Soltész Miklós szerint enélkül nem javulhatnak az ország katasztrofális demográfiai mutatói.

Ami munkáltatókat illeti, az államtitkár szerint a multinacionális vállalatok kezdik felismerni, hogy a gyereket nevelő nők mennyire lojális és hatékony munkaerők. Ennek ellenére tovább dolgoznak a munkáltatók hozzáállásának javításán, és heteken belül előállnak egy javaslattal, mely a munkáltatók bevonását célozza a gyermekelhelyezésbe.

Blog.hu ajánló