Üzen a kormány: a férfiak is vegyék ki a részüket a házimunkából!
A kormány reklámfilmekkel, plakátokkal szeretné átalakítani a férfi- és női szerepekről való gondolkodást.

Nyereményjáték

Nyerj egyéves előfizetést a népszerű BBC History történelmi magazinra! (x)

Nyerj páros belépőt a novemberi Femina Klubra, ahol megtanítunk nemet mondani!

Nyerj Adrienne Feller kozmetikumokat Hollóházi Porcelán fülbevalóval! (x)

összesen 4 db játék
Ez is érdekelhet

Többé nem kell tisztogatni a csempék közti hézagot, sem más fugát (x)

Kocsis Korinna szupermodell elárulta mindig gyönyörű barna bőrének titkát (x)

Csak úgy versengenek érte az emberek! Hihetetlen, mit építenek a fővárosban (x)

5 kihagyhatatlan film, amit még premier előtt megnézhetsz! (x)

Schell Judit lerántja a leplet a férfi-nő kapcsolat titkairól - Megéri a múltba révedni? (x)

beauty and style

Bundás, meleg szobacsizma házilag, varrás nélkül - Imádni fogod! »

Így fertőtlenítsd a sminkecsetet: nem elég, ha meleg vízbe áztatod »

Unikornis a tortán: 2017 fura trendje már az esküvőkre is begyűrűzött »

retikül.hu
Top lájkolt cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A kormány "tudatformáló kampányt" indít annak érdekében, hogy a férfiak is vegyék ki szerepüket a házimunkából, hogy a férfi- és női szerepek módosuljanak egy kicsit.

A Népszabadság információi szerint a kampány üzenete a következő lesz: nem kötelező beletörődni az igazságtalan munkamegosztásba, egyenlő teljesítményért egyenlő bér, előmenetel és megbecsülés jár, és a hagyományos női szerepekből adódó családi feladatok újragondolása szükséges annak érdekében, hogy ezek ne jelentsenek hátrányt a munka világában.

A 110 millió forintos kampány, melynek 80%-át uniós forrásból fedezik, reklámfilmekkel, újsághirdetésekkel, plakátokkal szeretné átalakítani a férfi- és női szerepekről való gondolkodást.

A kocsma és a túlórázás

A lap úgy tudja, az egyik filmben például munka után egy kocsmában szórakozó férfiakat látunk, ahogy egyikük hazatelefonál a feleségének, hogy fektesse le a gyerekeket egyedül, mert ő még túlórázik. Aztán egy figyelmeztetés következik az ilyesfajta túlórázás káros hatásairól.

- A férfiakban ott az a hagyományos világkép, hogy ha megkeresik a pénzt, akkor ezzel mindent megtettek a családért. Pedig ahol a férfi is részt vesz a gyereknevelésben, családi életben, ott mindenki kiegyensúlyozottabb - vélekedett a kampány kapcsán Soltész Miklós, a Nemzeti Erőforrás Minisztérium szociális, család- és ifjúságügyekért felelős államtitkára.

A munkáltatókra is hatni akarnak

Soltész Miklós hozzátette: a kampánnyal üzenni akarnak azoknak a nőknek is, akik úgy érzik, hogy szülés után már nem olyan megbecsült munkaerők, mint korábban, és üzennek a munkáltatóknak, hogy ne tartsanak a gyereket nevelő nők alkalmazásától.

Az államtitkár közölte: tisztában vannak azzal, hogy egy kampány nem fog mélyen gyökerező előítéleteket megváltoztatni, de legalább elindulhat a közös gondolkozás a családon belüli szerepek változásáról. Soltész Miklós szerint enélkül nem javulhatnak az ország katasztrofális demográfiai mutatói.

Ami munkáltatókat illeti, az államtitkár szerint a multinacionális vállalatok kezdik felismerni, hogy a gyereket nevelő nők mennyire lojális és hatékony munkaerők. Ennek ellenére tovább dolgoznak a munkáltatók hozzáállásának javításán, és heteken belül előállnak egy javaslattal, mely a munkáltatók bevonását célozza a gyermekelhelyezésbe.

Blog.hu ajánló