Belekóstolnál újra a balatoni nyárba? A Bujdosó Pincészet valami különlegessel készül

Mostantól egészen mást fogsz látni a polcon, ha a borukat keresed.

Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

Mennyit számít a kívánatos külcsín, ha maga a termék is kiváló minőségű? Nem véletlen, hogy mára klisévé vált a jó bornak is kell a cégér mondás, a vonzó csomagolás tényleg alapvető fontosságú a piacon. A Bujdosó Pincészet ezért Ipacs Géza grafikussal együttműködve egészen egyedi címkéket varázsolt boraikra.

A Bujdosó család két generációs családi vállalkozásként működik a Dél-balatoni borvidéken: a 80 hektár területű szőlőbirtok minden családtagot más feladattal ruház fel, és már a harmadik generáció is keresi a helyét a világban, időnként érintve és távolabb kószálva a szakma gerincétől.

Míg a rangidős Bujdosó Feri papa és felesége, Klári mama a dél-balatoni szőlőkért felel, bezsebelve a legjobb adottságú dűlők birtokait, addig Feri és Bea a borokat készíti el, jellemzően a királyleányka, a szürkebarát, az olaszrizling, a rajnai rizling, továbbá a chardonnay, az Irsai Olivér és a savignon blanc, illetve merlot, cabernet savignon, cabernet franc és kékfrankos szőlőfajtákból. Feri két testvére közül Zsigmond a borértékesítésért felel, Orsolya pedig sommelier-ként veszi ki a részét a népszerűsítésből.

A pincészet Matróz sorozatának címkecsaládja újult meg idén ősszel. A téma maradt a Balaton és a vitorlázás, a letisztult grafikai elemekkel és új színvilággal rendelkező címkéket ismét Ipacs Géza tervezte meg a pincészet részére.

Matróz sorozat 2.0

Ipacs Géza grafikussal már 2011-ben elkezdődött a közös munka, így az előző címkesorozatot is ő készítette, most azonban egy egészen modern irányra szeretett volna váltani a borászat. A címke bemutatórendezvényén Ipacs Géza elmondta, hogy a közös munkában először a borászatok azonosságait kellett legyőzniük, és egy egyéni arculatot, egy önálló történetet keresniük.

Szerencsére a Bujdosó családnak adott volt az irány: a borászat mellett szintén generációról generációra öröklődik a vitorlázás iránt érzett szerelem. A fivérek gyerekkoruk óta vitorláznak, állandó résztvevői a hazai versenyeknek, többek között a Kékszalagnak, de rendszeresen indulnak az Adrián folyó megmérettetéseken is. Ezek a hajós asszociációk ütköznek vissza a borok neveiben éppúgy, mint vizuális formát öntve a címkéken.

Élményekről mesél a címke

A tervezéssel a borok maradéktalan összhangját is megteremtik, hiszen a címke jól beleillik abba a környezetbe, ahol a belső tartalom megszületett, és amivel azonosítani lehet a borászatot, tehát a vitorlázás és a Balaton élményvilágába.

Az előző sorozat leíró, részletekbe menően kidolgozott, színes és rajzos ábráit a címkeevolúcióban most egy teljesen új, modern és bátor irány váltotta fel, ami letisztultságot tükröz az egyetlen matrózkék szín és az erős kódok használatával, szimbolikusan, ikonszerűen használva a vitorlázás motívumait. A centrális elrendezést pedig átlós váltotta fel, a logó pedig a címke alsó sávjába került. Ezzel a cél egy grafikailag egységesebb és markánsabb megjelenés volt.

- Két éve merült fel bennem, hogy ugyan jók ezek a címkék, és a vásárlók visszajelzései alapján szerethetőek is, de a világ mint vizuális környezet gyorsan változik, és ezt nem hagyhatjuk figyelmen kívül. Korszerűnek és aktuálisnak maradni fontos része egy márka életének - mondta Ipacs Géza a Matróz sorozat címkéinek arculatváltásáról.

- Bár az előző címkecsaláddal mind elégedettek voltunk, mégis úgy éreztem, hogy már nem olyan vagány, mint 2011-ben. Szerettem volna, ha az új címkék egy kicsit elegánsabb, kevésbé színes, egyszerűbb formavilágúak legyenek úgy, hogy az alapkoncepció és a motívumok megmaradjanak - mesélte Bujdosó Ferenc a közös munkáról.

A cikk az ajánló után folytatódik

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. A legújabb epizódban arról dilemmázunk, hogy miért ülünk fel a legfrissebb trendekre, miért követjük megszállottan a divatirányzatokat, valamint a fogyasztás és a reklámvilág pszichológiájának is a mélyére ástunk. Pintér Ada beszélget Márton Szabolccsal az Indamedia csoport ügyfélélmény igazgatójával, és Kazár Zalán Kristóffal a Femina újságírójával.

Promóció

 - A végeredmény az elvárások szerinti egységesebb és letisztultabb márkamegjelenés lett. Azt gondolom, hogy az új címkecsalád elősegíti a Bujdosó-sztori továbberősödését - indokolta a változásokat Ipacs Géza.

Balaton a palackban

Az italokban szintén elkerülhetetlenek a balatoni asszociációk, hiszen az elnevezések nem a dűlőkre utalnak, hanem a hajózásból származnak. A reduktív, friss, tartályos érlelésű olaszrizling például a Torony, a szürkebarát az Iránytű, a rajnai rizling pedig a Sextáns nevet viseli, de a Sirály, a Kapitány, a kék, a Katamarán, a Vitorlás és a Mentőöv is beszédes. A prémium boraikat a Balaton klasszikus, nagy múltú vitorláshajói után Nemerének, Siroccónak és Tramontanának nevezték el.

A borsorozat ezért újabb építőköve lehet a balatoni imázsnak, amely már évek óta, és egyre erősebb egységben kívánja népszerűsíteni a balatoni borrégiót. Az új címkék bemutatóján Bujdosó Feri elmesélte azt is, hogy a 2005 előtti években még nem nagyon, vagy rossz híradással indultak csak erre irányuló kezdeményezések, azóta viszont egyre több teret kapnak az ilyen célok többek között a Balatoni Kör, a Rizling Generáció, a Balatoni Konzílium vagy a dél-balatoni összefogás által.

A régió ráadásul a napfény és pezsgés otthona, így szerencsére egyre többen adják fejüket a gyöngyözőbor-, sőt, a pezsgőkészítésre is. A Bujdosó család például egy csinos pinot noir pezsgővel készül, de a királyleányka-, valamint a pinot noir-cabernet sauvignon gyöngyözőjük is üdítő választás lehet egy kellemes társasági eseményre.

Ezt is szeretjük