"Ne aggódj, drágám, a sört nem égetted oda!" - 7 szexista plakát egy párhuzamos univerzumból

Mi lenne, ha a nők úgy gondolnák, hogy a férfinak a konyhában a helye?

Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek
Mi lenne, ha a nők úgy gondolnák, hogy a férfinak a konyhában a helye?

Még mindig van hová fejlődnie a világnak a női jogok terén, ám néhány évtizeddel ezelőtt még rosszabb volt a helyzet. Az 1950-es években azt sulykolták az emberekbe, hogy az ideális nő egész nap a ház körül sürög-forog, minden erejével a férfi összes igényének kielégítésén munkálkodik, ellátja a gyerekeket, mosolyog, és közben persze tökéletesen néz ki. Számos felháborító plakát és hirdetés jelent meg ennek jegyében akkoriban: ezeket gondolta újra most egy libanoni művész úgy, hogy megfordította a nemek helyzetét.

A projekt az Egy párhuzamos univerzumban címet kapta, és minden ugyanúgy van rajta, mint az abszurd, retró képeken, egyetlen kivétellel: Eli Rezkallah megcserélte rajtuk a férfi és a nő szerepét. Persze ez sem lenne normális, és a művésznek nem is az a célja, hogy a férfiakat olyan másodrendű lényekké degradálja, mint amilyeneknek a nőket tekintették a múlt században - mindössze kíváncsi volt arra, hogyan reagál a világ, ha fordul a kocka.

"Előző hálaadáskor meghallottam, amint a nagybátyáim arról beszélnek, mennyivel jobban tennék a nők, ha csak főznének, a konyhában tevékenykednének, és teljesítenék a női kötelességeiket" - írja Eli Rezkallah a weboldalán. "Habár tudom, hogy nem minden férfi olyan, mint a rokonaim, meglepett, hogy még mindig vannak, akik így gondolkodnak, ezért elképzeltem egy párhuzamos univerzumot, ahol a szerepek felcserélődnek, és a férfiak belekóstolhatnak a saját szexizmusuk mérgébe."

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. A legújabb epizódban arról dilemmázunk, hogy miért ülünk fel a legfrissebb trendekre, miért követjük megszállottan a divatirányzatokat, valamint a fogyasztás és a reklámvilág pszichológiájának is a mélyére ástunk. Pintér Ada beszélget Márton Szabolccsal az Indamedia csoport ügyfélélmény igazgatójával, és Kazár Zalán Kristóffal a Femina újságírójával.

Promóció

Ezt is szeretjük