A rekkenő hőségben sem tilos a mozgás: ha a 7 egyszerű szabályt betartod, nem lesz gond
Ne szerezz napszúrást: a biztonság az első!

Nyereményjáték

Nyerj egyéves előfizetést a népszerű BBC History történelmi magazinra! (x)

Nyerj páros belépőt a novemberi Femina Klubra, ahol megtanítunk nemet mondani!

Nyerj Adrienne Feller kozmetikumokat Hollóházi Porcelán fülbevalóval! (x)

összesen 4 db játék
Ez is érdekelhet

Beindul a D-vitamin-termelődés, és javítja a közérzetet: töltődj fel bioszoláriummal télen is! (x)

Többé nem kell tisztogatni a csempék közti hézagot, sem más fugát (x)

Csak úgy versengenek érte az emberek! Hihetetlen, mit építenek a fővárosban (x)

5 kihagyhatatlan film, amit még premier előtt megnézhetsz! (x)

Schell Judit lerántja a leplet a férfi-nő kapcsolat titkairól - Megéri a múltba révedni? (x)

beauty and style

Képeken a H&M Erdem kollekciója! Csodás dizájner darabok »

Nem is gondolnád, milyen nőies lehet a fekete rúzs! »

Béna szemöldök, remegős tusvonal: ez sül ki belőle, ha a pasid sminkel ki »

retikül.hu
Top lájkolt cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Nyáron végre kitörhet az ember a négy fal közül és kedvére mozoghat a szabadban: a friss levegőn, természetes környezetben űzött sportnál semmi sem hat jobban a testi-lelki egészségre.

Sajnos a kemény edzés a legnagyobb kánikulában nem mondható veszélytelennek, a túlzott megerőltetés még az egészséges szervezetet is megterheli. Éppen ezért a D24 összegyűjtött néhány apró szabályt, melyek betartásával biztonságosan maradhatsz formában.

Változatos mozgás

Az eddig megszokott mozgásformák - edzőtermi edzések és beltéri csapatsportok - helyett válassz ebben a rövid időszakban az évszaknak megfelelő, szabadtéri sportot. Temérdek nagyszerű lehetőséged van: rendszeresen úszhatsz valamelyik strandon, meditálhatsz tai chi közben a parkban, kipróbálhatod a nyílt edzőparkokat, evezhetsz a folyón, vagy éppen biciklizhetsz, túrázhatsz a közeli erdőkben. Az útvonalakat, helyszíneket tekintve is törekedj a változatosságra!

Kelj korán!

Sportolni, mozogni a tűző napon nemcsak nagyon kimerítő, hanem egyenesen veszélyes is. Mindenképpen egy hűvösebb napszakot válassz, nem rossz az este sem, de még jobb a reggel: ekkor még kipihenten vághatsz bele a kalandba, a korai sport pedig egész napra biztosítja a jó közérzetet, frissességet.

Lezser öltözet

A napsugarakat visszatükröző, világos színű, könnyű felszerelésben vágj bele a nyári mozgásba. Nagyon jó választás az izzadságot elvezető, gyorsan száradó technikai ruházat. A nap ellen is védekezz, az izzadás miatt lehetőleg vízálló naptejjel.

Ha mégis leégnél, a gyógyulásig ne sportolj, hiszen a sérült bőrfelület - amellett hogy nagyon fáj - nem tud megfelelően párologtatni, azaz a mozgás közbeni hűtésről gondoskodni.

Kisebb célok

Nem csak a meleg, hanem a pára is új kihívások elé állítja a szervezetet, ezért időt kell hagyni az akklimatizálódásra. A szakértők szerint a legjobb, ha az ember tudatosan csökkenti - akár 70 százalékkal is - a korábbi eredményeire alapozott elvárásait és folyamatosan, alkalomról-alkalomra emeli a teljesítményét.

Folyadék, folyadék, folyadék 

Nem lehet elégszer hangsúlyozni: a folyadékháztartás egyensúlyban tartása nyáron elengedhetetlen. Már az edzés előtt akár 1-2 órával el kell kezdeni a hidratálást minimum fél liter folyadékkal, ha pedig legalább egy óra mozgást tervez valaki, akkor nem elég a víz: ebben az esetben sportoláshoz megfelelő, energiadúsabb, plusz vitaminokat tartalmazó italt érdemes választani.

Külsőleg is kell a folyadék

A nyári mozgás közben a külső frissítés miatt is legyen nálunk egy palack víz. Túlhevüléskor nagyon fontos az azonnali hűsítés: permetezz magadra vizet és akár tartsd nedvesen a fejedet is!

A cikk az ajánló után folytatódik

Amikor pedig vége az edzésnek, kötelező újra valamilyen innivaló után nézni, a dehidratáltság ugyanis nagyon erősen rontja a regenerációt is. Ha biztosan szeretnéd elkerülni az izomlázat, mindenképpen gondoskodj valamilyen C-vitamin-tartalmú italról!

Kellenek a szénhidrátok

Az izmok regenerálódást egyébként az is segíti, ha egy megerőltetőbb mozgásforma körülbelül 10 percben valamilyen könnyebb levezetéssel végződik. Ilyenkor ugyanis az oxigénszegény vér visszakering a szívbe, és újratöltődve segíti a kimerült izmok helyreállítását.

Szintén hasznos, ha az edzés után azonnal gyors felszívódású szénhidrátot fogyasztasz, például néhány falat szárított gyümölcs formájában. Nyugodtan megteheted, a gyors szénhidrát az izmok kiürült tápanyagraktárait fogja feltölteni, és nem az úszóguminak kedvez.

Blog.hu ajánló