79 embert megölt és nem érti, mi történt?
Újabb részletek a tragikus balesetről
A baleset feltételezett okozója nem érti, miért nem fékezett időben.

Nyereményjáték

Nyerj egyéves előfizetést a népszerű BBC History történelmi magazinra! (x)

Nyerj páros belépőt a novemberi Femina Klubra, ahol megtanítunk nemet mondani!

Nyerj Adrienne Feller kozmetikumokat Hollóházi Porcelán fülbevalóval! (x)

összesen 4 db játék
Ez is érdekelhet

Többé nem kell tisztogatni a csempék közti hézagot, sem más fugát (x)

Kocsis Korinna szupermodell elárulta mindig gyönyörű barna bőrének titkát (x)

Csak úgy versengenek érte az emberek! Hihetetlen, mit építenek a fővárosban (x)

5 kihagyhatatlan film, amit még premier előtt megnézhetsz! (x)

Schell Judit lerántja a leplet a férfi-nő kapcsolat titkairól - Megéri a múltba révedni? (x)

beauty and style

Készíts gyöngyös farmert egyszerűen - Még a szakadást is elfedi »

A világ legjobb esküvői fotói: nem hagyományosak, de tele vannak élettel »

A leggyakoribb sminkhibák magyar bloggertől - Kerüld el a maszkhatást! »

retikül.hu
Top lájkolt cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Nem érti a spanyol mozdonyvezető, miért nem fékezett időben

Minden fékezési mechanizmust aktivált, de már késő volt, mondta kihallgatásán a 79 halottal járó, múlt heti spanyol vonatbaleset mozdonyvezetője egy spanyol lap szerint. A férfi azt mondta, ő sem érti, miért nem fékezett időben.

Nem érti, miért nem tudott időben fékezni - állítja a Santiago de Compostela közelében július 24-én történt 79 halottal járó vonatbaleset mozdonyvezetője - írja az El País spanyol lap bírósági dokumentumokra hivatkozva. "Őszintén mondom, nem tudom, nem vagyok annyira őrült, hogy ne fékezzek" - mondta a lap szerint vasárnapi kihallgatásán az 52 éves Francisco José Garzón Amo.

Amikor Luis Aláez bíró megkérdezte a mozdonyvezetőt, hogy bármikor is aktiválta-e a fékezési mechanizmusokat, azt mondta, hogy "Csak akkor, amikor már elkerülhetetlen volt". "Mielőtt a vonat kisiklott, mindent aktiváltam, és láttam, hogy nem, egyszerűen nem fog működni. Semmire sem volt időm, még mindig nem értem" - mondta, miután a bíró megkérdezte, hogy miért nem fékezett korábban.

A fekete dobozokból származó első információk szerint a vonat a baleset pillanatában a 80 kilométer/órás korlátozást figyelmen kívül hagyva óránként 153 kilométerrel haladt, de a tragédia helyszínétől néhány kilométerre még 192 kilométer/óra volt a sebessége.

A hangfelvételek szerint a mozdonyvezető a kisikláskor éppen a spanyol államvasutak egyik alkalmazottjával egyeztette az útvonalat. A papírzörejhez hasonlító háttérzajból arra lehet következtetni, hogy Garzón eközben egy térképpel, vagy egy hasonló tárggyal matatott.

A mozdonyvezető ellen óvatlanságból elkövetett 79 rendbeli emberölés miatt vasárnap vádat emeltek. A kihallgatás után feltételesen szabadlábra helyezték, miután a bíróság úgy ítélte meg, hogy nem áll fenn a menekülés veszélye.

Blog.hu ajánló