79 embert megölt és nem érti, mi történt?

Újabb részletek a tragikus balesetről

A baleset feltételezett okozója nem érti, miért nem fékezett időben.

Nyereményjáték

Nyerd meg a Juno mesél című tündéres mesekönyvet! Minden kislány kedvence lesz

Nyerj luxuskozmetikumokat egy pár Hollóházi Porcelán fülbevalóval!

Nyerj közel 15 000 forint értékű, Natics prémium kozmetikumokat!

összesen 3 db játék

Ez is érdekelhet

Az utazás legfontosabb kelléke, és nem csak a fotózás miatt - Ezerszer könnyebb így nyaralni (x)

Milyen színű a szemed? Mutatjuk, melyik ékszer emeli ki legjobban a tekinteted

Az iskolakezdési stressz jelei a gyereknél - Így segíthetsz neki csökkenteni a feszültséget

Arany cipő, ezüst szoknya - 3 tipp, hogyan viseld a metálfényű ruhadarabokat

Neked mennyit ér 2 élet? Jótékonysági licit indult Erika és Jázmin megsegítésére!

beauty and style

Csak egy csíkot húzott, de négy szív lett belőle: szuper körömminta »

Ez a giccses ékszercsoda lesz az ősz slágere a Gucci szerint »

Ne a nőt, a hátteret figyeld! Amikor nem a modell, hanem a környezet az érdekes »

retikül.hu

Top lájkolt cikkek

bmi kalkulátor

nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Nem érti a spanyol mozdonyvezető, miért nem fékezett időben

Minden fékezési mechanizmust aktivált, de már késő volt, mondta kihallgatásán a 79 halottal járó, múlt heti spanyol vonatbaleset mozdonyvezetője egy spanyol lap szerint. A férfi azt mondta, ő sem érti, miért nem fékezett időben.

Nem érti, miért nem tudott időben fékezni - állítja a Santiago de Compostela közelében július 24-én történt 79 halottal járó vonatbaleset mozdonyvezetője - írja az El País spanyol lap bírósági dokumentumokra hivatkozva. "Őszintén mondom, nem tudom, nem vagyok annyira őrült, hogy ne fékezzek" - mondta a lap szerint vasárnapi kihallgatásán az 52 éves Francisco José Garzón Amo.

Amikor Luis Aláez bíró megkérdezte a mozdonyvezetőt, hogy bármikor is aktiválta-e a fékezési mechanizmusokat, azt mondta, hogy "Csak akkor, amikor már elkerülhetetlen volt". "Mielőtt a vonat kisiklott, mindent aktiváltam, és láttam, hogy nem, egyszerűen nem fog működni. Semmire sem volt időm, még mindig nem értem" - mondta, miután a bíró megkérdezte, hogy miért nem fékezett korábban.

A fekete dobozokból származó első információk szerint a vonat a baleset pillanatában a 80 kilométer/órás korlátozást figyelmen kívül hagyva óránként 153 kilométerrel haladt, de a tragédia helyszínétől néhány kilométerre még 192 kilométer/óra volt a sebessége.

A hangfelvételek szerint a mozdonyvezető a kisikláskor éppen a spanyol államvasutak egyik alkalmazottjával egyeztette az útvonalat. A papírzörejhez hasonlító háttérzajból arra lehet következtetni, hogy Garzón eközben egy térképpel, vagy egy hasonló tárggyal matatott.

A mozdonyvezető ellen óvatlanságból elkövetett 79 rendbeli emberölés miatt vasárnap vádat emeltek. A kihallgatás után feltételesen szabadlábra helyezték, miután a bíróság úgy ítélte meg, hogy nem áll fenn a menekülés veszélye.

Blog.hu ajánló