A plakát, amit csak gyerekek láthatnak: a gyermekbántalmazás ellen dolgozik

Különleges módon hirdet egy spanyol jótékonysági szervezet.

Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

A családon belüli erőszak és a gyermekbántalmazás napjaink legsúlyosabb problémái közé tartoznak. A kicsiknek sokszor nincs lehetőségük segítséget kérni, vagy egyáltalán nem is tudják, hogy kihez forduljanak.

Egy spanyol jótékonysági szervezet ezt ismerte fel, és arra hivatott, hogy tegyen ellene. Már el is kezdték a kampányolást - nem is akárhogyan.

A varázsplakát

A gyermekbántalmazás egy igen kényes kérdés, és kevesen találnak fogást rajta. A spanyol Anar nevű jótékonysági szervezetnek sikerült, és egyedülálló módon próbálnak segíteni az érintett gyermekeken.

A hirdetés értelmi szerzői és kivitelezői mindent megtettek azért, hogy üzenetük valóban csak a célcsoporthoz jusson el.

A plakáton szereplő információk érdemi része ugyanis csak a gyerekek számára látható. Olyan eljárással készült, amely lehetővé teszi, hogy csak az alacsony termetűek lássák a valódi mondanivalóját: egy sebes arcú kisfiút és egy telefonszámot.

Egy 175 centiméteres felnőtt csak egy egészséges, szomorú szemű fiúcskát lát a képen, valamint egy rövid szöveget, amelynek lényege: a gyermekbántalmazás néha csak az azt elszenvedő gyermek számára látható.

Minden idők legördögibb férfiúi

Nézegess képeket!

Elolvasom

Így látják a gyerekek a plakátot

Egy körülbelül 135 centiméter magas gyermek már egészen más szemszögből láthatja a plakátot: az alacsonyabb termetűek számára a képen szereplő fiú arcán kirajzolódnak a bántalmazás nyomai, és fehér betűkkel megjelenik mellette egy szöveg, amely arra buzdítja a kicsit, hogy ha valaki bántja, telefonáljon, és segítenek rajta. A másik oldalon láthatóvá válik egy telefonszám is, amit felhívhat, ha bajban van.

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. A legújabb epizódban arról dilemmázunk, hogy miért ülünk fel a legfrissebb trendekre, miért követjük megszállottan a divatirányzatokat, valamint a fogyasztás és a reklámvilág pszichológiájának is a mélyére ástunk. Pintér Ada beszélget Márton Szabolccsal az Indamedia csoport ügyfélélmény igazgatójával, és Kazár Zalán Kristóffal a Femina újságírójával.

Promóció

A kampány lényege, hogy a gyermekekhez akkor is biztonságosan eljusson a felhívás, ha éppen azzal tartózkodnak az utcán a plakát észrevételének pillanatában, aki bántalmazza őket. Ha tudatosul bennük, hogy van, aki megmenthetné őket, talán segítségért fordulnak. 

A nem mindennapi hirdetés tömegekhez jutott el, és a világsajtóban is sokat cikkeztek róla. Videón is megnézheted a különleges plakát működését: ezen a linken éred el.

Ezt is szeretjük