Magyar módszerrel tanítanak Amerikában: magolás helyett a gondolkodást formálják

Már 11 országban tanítják azzal az élményalapú módszerrel programozni a gyerekeket, melyet egy magyar programozóiskolában fejlesztettek ki.

Húsvéti tojásvadászat
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek
Már 11 országban tanítják azzal az élményalapú módszerrel programozni a gyerekeket, melyet egy magyar programozóiskolában fejlesztettek ki.

Az USA, Románia, Spanyolország, Németország és Mexikó friss csatlakozásával már 11 országban tanítják azzal az élményalapú módszerrel programozni a gyerekeket, melyet a magyar programozó iskolában, a Logiscoolban fejlesztettek ki. A módszer lényege, hogy a tananyag pontosan igazodik a tanulók életkorához, tudásszintjéhez és érdeklődési köréhez. A Logiscool itthon idén ősztől már 39 helyszínen várja a 6-18 éves tanulókat.

Mivel a fiatalok ma már digitális eszközökkel a kezükben nőnek fel, sokszor több képernyőt is párhuzamosan használva, egyre magasabb az ingerküszöbük, egyre nehezebb lekötni a figyelmüket. A 2014-ben alakult iskola ezt felismerve dolgozta ki saját oktatási módszerét, melynek központi eleme a Scoolcode oktatási platform. A felületet a legkönnyebben úgy képzelhetjük el, mint valami virtuális legózást: a gyerekek első programjai színes, digitális építőkockákból születnek, amivel már a legelső órákon saját játékokat tudnak fejleszteni.

Elmélet helyett sikerélmény

Így gyorsan megtanulják a programozáshoz szükséges gondolkodásmódot, nincs szükség hosszas elméleti oktatásra. Az azonnali sikerélmények után pedig maguk a tanulók kezdenek el érdeklődni a bonyolultabb programnyelvek iránt, ahogy még izgalmasabb játékokat, még menőbb robotokat vagy még szebb 3D-animációkat szeretnének fejleszteni. Ugyanakkor a megértést könnyítő játékos, színes blokkok is elérhetőek maradnak számukra, ha szeretnének visszaváltani.

A módszer annyira hatékony, hogy nemzetközi szinten már több mint 19 ezer diák iratkozott be a Logiscoolba, idén ősszel pedig Európa után a tengerentúlon, Floridában és Mexikóban is megnyílnak az első iskolák.

Kudarc helyett feladat

A programozás azonban nemcsak az élményekről szól, hiszen nincs program hiba nélkül, vagyis, aki programozni tanul, rengeteget fog hibázni. Az egyedi pedagógia része az is, hogy a gyerekek a hibákat ne személyes kudarcként, hanem megoldandó feladatként éljék meg. Ahogy a tanulók sorra túllendülnek a kisebb-nagyobb akadályokon, kitartóbbá válnak, nő az önbizalmuk, a problémamegoldó képességük és a kreativitásuk is.

Éppen ezért nemcsak a jövő programozóit várják, hanem minden gyereket, aki szeretné a saját hasznára fordítani a digitális világot, melybe beleszületett. Példaképük ebben Észtország és Finnország, ahol már beépítették a programozást az általános iskolai tananyagba is.

A cikk az ajánló után folytatódik

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. Podcast-sorozatunk legújabb részében a testpozitivitás került terítékre. Tényleg építő jellegű vagy egyre egészségtelenebb a body positivity mozgalom? Mitől függ a testünkkel való viszonyunk? Miért mennek általában a nők plasztikáztatni?

Promóció

A Logiscool jelenleg országszerte 39 helyszínen várja nyílt napokra a szülőket és a gyerekeket. A felnőttekkel a digitális világ kihívásairól beszélgetnek, amíg a gyerekek már rögtön programozhatnak is egy kicsit, a végeredményt pedig természetesen a szülőknek is megmutatják. A nyílt napokra és a kurzusokra ide kattintva lehet jelentkezni 2018. október 7-ig.

Nézd meg ezt is - A 87 éves néni megtanult paintezni

Concha Garcia 87 évesen úgy döntött, ide neki az oroszlánt, és elsajátítja a Paint alapjait. Tudását aztán kisvártatva olyan művészi szintre fejlesztette, amit még a fiatalok is megirigyelhetnének.

A 87 éves néni megtanult paintezni, most elképesztő festményeket készít

Nézegess képeket!

Elolvasom
Ezt is szeretjük