Olcsóbb lesz a vonatozás az ország egy részén – Ezeket a városokat lehet majd megközelíteni így

Később az utasbarát intézkedéseket más viszonylatokra is szeretnék kiterjeszteni.

Olcsóbb jegyár a vonatokon
Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

Több dunántúli vasútvonalon új menetrend és tarifa lépett életbe hétfőn, a MÁV honlapján közzétett tájékoztatás szerint a MÁV-START olcsóbb, sűrűbb és utasbarát kínálatot nyújt a Balaton déli partja, Keszthely, Nagykanizsa, Székesfehérvár, Veszprém, Szombathely és Zalaegerszeg felé - írja az MTI.

A közleményben hangsúlyozzák, a vasúti közlekedés versenyképesebbé és vonzóbbá tétele érdekében a gyorsvonati pótjegy eltörlésével ezeken az útvonalakon átlagosan 10 százalékkal olcsóbbá vált az utazás, és egyszerűbb lett a jegyváltás.

Változnak a díjszabások több dunántúli vonalon

Kiemelték, hogy négy vonalon az InterCity kocsik a pót- és helyjegy helyett egységesen 300 forintos helyjeggyel vehetők igénybe. A 65 éven felüliek és a 6 év alatti gyermekek díjmentesen utazhatnak ezeken a gyorsvonatokon.

máv3
Fotó: Valery Yurasov / Getty Images Hungary

A Nagykanizsa, illetve Keszthely és Budapest közötti szakaszt eggyel alacsonyabb díjövezetbe sorolták, így a virtuális díjszámítás alapján kevesebbet kell fizetni. A Volánbusz több viszonylaton a vonatközlekedéshez igazította a menetrendjét.

Utasbarát és rugalmas közösségi közlekedés a terv

A közlemény szerint Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára elmondta: a jelentős árengedményeknek köszönhetően a Budapest és Székesfehérvár között vonatozóknak csak a 2010 óta érdemben nem emelkedett alaptarifákat kell megfizetniük a gyorsvonatokon is. Így azonos költséggel jelentősen több férőhely áll majd az utasok rendelkezésére az elővárosi járatokon, kényelmesebbé téve a vasúti közlekedést a főváros vonzáskörzetében.

máv2
Fotó: Anze Furlan / psgtproductions / Getty Images Hungary

Az Innovációs és Technológiai Minisztérium jövőképe alapján a korszerű közösségi közlekedés utasbarát, innovatív, fenntartható, integrált és rugalmas. A nagyarányú fejlesztések eredményeként a vasút a menetidők terén a buszközlekedéssel és az autózással szemben is versenyképes szolgáltatást kínál a Dunántúlon. A több járattal és olcsóbb utazással a teljes közösségi közlekedés vonzereje nő a térség nagyvárosai és a Balaton felé is.

A cikk az ajánló után folytatódik

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. A legújabb epizódban arról dilemmázunk, hogy miért ülünk fel a legfrissebb trendekre, miért követjük megszállottan a divatirányzatokat, valamint a fogyasztás és a reklámvilág pszichológiájának is a mélyére ástunk. Pintér Ada beszélget Márton Szabolccsal az Indamedia csoport ügyfélélmény igazgatójával, és Kazár Zalán Kristóffal a Femina újságírójával.

Promóció

Homolya Róbert, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója hozzátette: ahhoz, hogy a vasút még vonzóbb alternatívát jelentsen utasaik számára, a menetrendi és a tarifareformok elengedhetetlenek. Abban bízik, hogy a hétfőtől érvényes változások nemcsak a dunántúli közlekedőknek jelentenek átlagosan 10 százalékkal olcsóbb utazást, hanem a későbbiekben az utasbarát intézkedéseket más viszonylatokra is ki tudjuk majd terjeszteni. A módosításokról részletesen a MÁV-csoport és a Volánbusz honlapján tájékozódhatnak az utasok. 

5 dolog, amit nem tehet meg az ellenőr, hiába nincs jegyed

Mihez van joguk az ellenőröknek, és mi az, amit nem tehetnek meg?

5 dolog, amit nem tehet meg az ellenőr, hiába nincs jegyed

Mihez van joguk az ellenőröknek, és mi az, amit nem tehetnek meg?

Elolvasom

(Képek forrása: Getty Images Hungary)

Ezt is szeretjük