A nők 5 legveszélyesebb autóvezetési hibája

Nem szabad nőt a volán mögé engedni? Tévhit. Az viszont tény, hogy néhány dologgal nehezebben bánunk, mint a férfiak.

Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

Na, ezt a kocsit biztosan nő vezeti! - vajon hányszor hangzik el ez a mondat egy nap alatt? Inkább ne is akard tudni, hiszen nyilvánvaló, hogy a legtöbb férfi - és valljuk be, olykor maguk a nők is - előítélettel viseltetnek a gyengébbik nem képviselői iránt, ha azok a volán mögé ülnek.

Mennyi igazság van ebben, és mit tehet a nő, hogy legyőzze a gyengeségeit, és egyúttal leszámoljon az előítéletekkel is?

Összegyűjtöttük a legjellemzőbb vezetési hibákat, amelyeket a nők elkövetnek, és segítünk, hogy ne gyűljön meg velük többé a baj.

Az a fránya tűsarok

Egy vonzó nő elképzelhetetlen tűsarkak nélkül - legalábbis a legtöbben így gondolkodnak, és nem félnek kocsiba ülni tízcentis sarkakkal. A mondat első felével talán a férfiak többsége is egyetért, attól azonban már égnek áll a hajuk, ha valahol a kuplung és a fékpedál között akár a lelki szemeik előtt is magas sarkú topánokat látnak.
El kell ismernünk, van ebben némi igazság, már csak azért is, mert tűsarkúban vezetni fokozottan balesetveszélyes, hiszen a sarok könnyen beakadhat, amelynek következménye akár egy nagyobb tragédia is lehet. Így hát nincs más hátra: félre kell tenni a hiúságot, és tornacipőben elindulni. A tűsarkú a táskában is hatásos fegyver, hiszen az érkezéskor átvett cipellő kiválóan szolgálja majd viselőjét.

Örök ördöngösség: a parkolás

Bármelyik férfi szíves örömest kötne fogadást, ha egy nő parkolásáról van szó - és többségük nem arra fogadna, hogy zökkenőmentesen, tempósan, mindenféle horpadás és karcolás nélkül úszná meg a hölgy a műveletet. Ez már csak ilyen, ősidők óta tény: a nők nem tudnak parkolni. Az internetet ellepik a viccesebbnél viccesebb videók, melyek valódi küzdelmeket mutatnak be ebben a témakörben, de tudni kell, hogy minden csak gyakorlás kérdése - hogy mennyi gyakorlásé, az már más kérdés. Az azonban biztos, hogy amit a rutinpályán elsajátít egy ifjú jogosítványra vágyó, az vajmi kevés ahhoz, hogy a forgalomban is megállja majd a helyét. Éppen ezért a legfontosabb, hogy ne úgy állj hozzá a parkolás kérdéséhez, hogy mivel nő vagy, ez neked úgysem sikerülhet!

Ha időd engedi, végy magadhoz egy férfit, az autódat, néhány karót, meg egy mezőt, és néhány délután alatt megtanulhatod minden csínját-bínját ennek a misztikusnak hitt tudománynak.

Tudtad?
A nők többségének nehézséget okoz, hogy nem érzi az autó méreteit: milyen széles, illetve milyen hosszú, ezáltal nem tud időzíteni, képtelen jó időben jó irányba tekerni a kormányt a parkolásnál. Ez leginkább a helytelen oktatás következménye, de az önbizalom hiánya is közrejátszhat. Ám ez a képesség is fejleszthető némi gyakorlással. A legfontosabb pedig, hogy tudatosítsd magadban: senki sem reménytelen eset, még te sem!

Egyes, kettes, hármas, négyes - a sebváltóhasználat rejtelmei

Valaki egyszer elkezdte, és azóta szájról-szájra száll a legenda, miszerint az autó alacsony fordulatszámon kevesebbet fogyaszt. A nők márpedig hiszékenyek, és mivel többségük nincs otthon igazán a kocsival kapcsolatos témákban, abba a hibába esnek, hogy túl hamar váltanak egyik fokozatból a másikba, így tartva alacsonyan a fordulatszámot. Pedig, ha egy autót nem húzatsz ki rendesen minden sebességben, akkor az több szempontból is szerencsétlen. Egyfelől magasabb lesz a fogyasztása, másfelől sokkal több káros anyagot bocsát ki, és a motornak sem tesz kimondottan jót a kapkodás. Ez egyszerűen csak odafigyelés kérdése, egy kis koncentrációval gondoskodhatsz a kocsidról, és még tankolnod sem kell olyan gyakran.

Végletek között: a túlzott óvatosság és az indokolatlan vagányság

Kétféle női vezető létezik: az egyik akkor is indexel, ha csak eszébe jut, hogy talán mehetne balra is, a másik akkor sem, ha háromsávos úton akar két sávval beljebb kerülni. Egyszerűbben: a túlzottan óvatos, illetve az indokolatlanul vagány női vezető. Bármilyen furcsán hangzik, mindkettő legalább ugyanannyira veszélyes. Ha olyan lassan haladsz, hogy azzal akadályozod a forgalmat, egyrészt magadra haragítasz rengeteg embert, másrészt a téged előzők balesetet okozhatnak, aminek, ha közvetve is, magad is okozója leszel. Ha azonban te száguldozol - esetleg azért, hogy bizonyítsd, márpedig a nők is tudnak vezetni -, akkor legalább annyira felelőtlenül viselkedsz, mint a másik esetben.

Tipp: a kezdő vezetők gyakran érzik bizonytalannak magukat, esetleg a KRESZ-oktatás hagyott némi kívánnivalót maga után. Szerencsére az internet számtalan lehetőséget kínál: szeretnéd felfrissíteni a tudásod, akár az egész szabálykönyv a rendelkezésedre áll. »

Kerékcsere, műszaki állapot - nem női dolog?

A nők hajlamosak arra korlátozni a kocsihasználatot, hogy reggel beleülnek, délután pedig kiszállnak belőle, de arról már megfeledkeznek, hogy ellenőrizzék: mikor jár le a műszaki vizsga, nem túl lapos-e a kerék, vagy érvényes-e még a zöldkártya. Egyszerű és nagyszerű megoldás erre, ha mindig ugyanoda mész műszaki vizsgát és zöldkártyát csináltatni, a legtöbb szakemberrel ugyanis meg lehet egyezni, hogy a dokumentumok lejárta előtt egy héttel telefonon emlékeztessen a teendőidre. Ez neki is jó, hiszen így legközelebb is hozzá mész, és neked is, mert biztosan nem lesznek kínos pillanataid egy igazoltatás során.

És, hogy mi a helyzet a kerekekkel és a váratlan helyzetekkel? Tíz nőből kilenc és fél legfeljebb kérdőn néz, ha szóba kerül a kerékcsere, vagy bármi olyasmi, ami autójának műszaki állapotával kapcsolatos. Pedig bármikor előfordulhat, hogy defektet kapsz, esetleg a dugó közepén lefulladt motor nem akar újra elindulni.

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. A legújabb epizódban arról dilemmázunk, hogy miért ülünk fel a legfrissebb trendekre, miért követjük megszállottan a divatirányzatokat, valamint a fogyasztás és a reklámvilág pszichológiájának is a mélyére ástunk. Pintér Ada beszélget Márton Szabolccsal az Indamedia csoport ügyfélélmény igazgatójával, és Kazár Zalán Kristóffal a Femina újságírójával.

Promóció

Ilyen esetekben nem kell kétségbeesned, és nem is muszáj azonnal a telefon után nyúlnod. Sokkal nagyobb élmény, ha önállóan is meg tudsz oldani egy ilyen helyzetet - ha végképp nem megy, legalább elmondhatod, hogy megpróbáltad.

Így cserélj kereket!
Igyekezz a forgalomtól minél messzebbre állni, és kapcsold be a vészvillogót is. Húzd be a kéziféket, és tedd sebességbe az autót, hogy ne mozdulhasson el. Még azelőtt, hogy használnád az emelőt, lazítsd meg a kerékcsavarokat. Minden kerék előtt vagy mögött kialakítottak a karosszérián egy helyet az emelőnek, oda helyezd el, és annyira emeld meg, hogy a cserélendő kerék legalább öt centivel a föld fölött legyen - még felfújt állapotban is. Ezután vedd le a kereket, helyezd fel az újat, és a csavarokat annyira húzd meg, hogy feszesek legyenek. Engedd le az emelőt, és húzd meg még egyszer a csavarokat.
Ezt is szeretjük