Figyelem! Így változik a tömegközlekedés a 4-es metró elindulása után

Több vonalat is módosítanak

Pénteken átadták a 4-es metrót.

Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

A magyar miniszterelnök, Orbán Viktor március 28-án a főpolgármesterrel, Tarlós Istvánnal átadta a 452,5 milliárd forintos összköltségből létrejött 4-es metrót az utasok számára.

Pénteken déltől egészen vasárnap estig mindenki ingyen veheti igénybe az új metrót, ami a kelenföldi vasútállomást köti össze a Keleti pályaudvarral. A metró indulásával a felszíni közlekedés megváltozására lehet számítani, ami naponta százezrek jól megszokott utazási szokásait változtatja meg.

Ami nem módosul

A metró indulásával párhuzamosan megváltozik a felszíni közlekedés rendje is, ami március 29-től, szombattól lép életbe. A metróvonal a 7-es buszcsaláddal, a 47-es és a 49-es villamosokkal párhuzamosan közlekedik. A változások tíz fővárosi kerületben, Budaörsön és Törökbálinton lépnek szombattól életbe. Az elsődleges cél a gyors, dugómentes és kényelmes utazás.

Alapvetően a változásokkal a felszíni közlekedés lehetőségei nem csökkennek, a visszajelzések vizsgálatát követően döntött a főváros arról, hogy csökkenti az őrmezői autóbusz-terhelést, valamint tovább közlekedteti a gazdagréti 239-es autóbuszt. Nem változik továbbá a budai villamosok közlekedése sem.

Ami változik

A 7-es buszcsalád buszai csúcsidőben három-, azon kívül pedig ötpercenként közlekedik, minden megállóban megállva. Az új metró gyors elérése érdekében Budafokon, Budatétényben és Nagytétényben több buszjáratot alakítanak át, és újakat is hoznak létre. Az autó- és trolibuszok közlekedési rendje a Keleti pályaudvar környékén is megváltozik.

Képek! Így újul meg a Belváros 2014-ben

Nézegess képeket!

Elolvasom

A metróvonalak közötti menetrendi csatlakozások érdekében az M1-es, az M2-es és az M3-as metróvonalak menetrendje is módosul, hajnalban és késő este az indulási időpontok néhány perccel változnak, ami a metróvonalakhoz csatlakozó nappali és éjszakai autóbusz-, trolibusz- és villamosvonalak indulási időpontjainak néhány perces megváltozását is magával vonja.

A legfontosabb útvonalak változásai

A Hegyalja úton közlekedő 8-as autóbusz a továbbiakban a Gazdagréti tér-Uránia-Bosnyák tér meghosszabbított útvonalon közlekedik továbbra is szóló buszokkal. A kora reggeli és a késő esti órákban a Gazdagréti térről csak a Keleti pályaudvar M megállóig jár 8A jelzéssel. A 112-es járat a továbbiakban a Thomán István utca-Uránia-Bosnyák tér meghosszabbított útvonalon közlekedik, változatlan járatsűrűséggel

Alapvetően a 7-es autóbuszcsalád és a 49-es villamos szerepe csökken, funkcióikat jelentős részben átveszi az M4-es metró, ezzel összhangban több belvárosi buszjárat is átalakul. A Kossuth Lajos utcában csökken a buszok okozta környezetterhelés. Az utazási igényekhez igazodva a Kiskörúton hétvégén új villamosjárat indul.

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. A legújabb epizódban arról dilemmázunk, hogy miért ülünk fel a legfrissebb trendekre, miért követjük megszállottan a divatirányzatokat, valamint a fogyasztás és a reklámvilág pszichológiájának is a mélyére ástunk. Pintér Ada beszélget Márton Szabolccsal az Indamedia csoport ügyfélélmény igazgatójával, és Kazár Zalán Kristóffal a Femina újságírójával.

Promóció

Dél-Budán tehát az Albertfalváról induló 7-est a Bornemissza térről induló 107-es egészíti ki, mindkét járat csúcsidőben hat-hat, azon kívül tíz-tíz percenként közlekedik. Mindkét járat alapjáratként közlekedik, minden megállóban megáll dél-budai végállomásuk és az Astoria között. A 7E gyorsjáratként megmarad, de csak a Blaha Lujza térig közlekedik. A 7E-t az Újpalotáig hosszabbított 133-as és 233-as buszok, illetve a Dél-Budáról alapjáratként induló, de az Astoriától Újpalotáig gyorsjáratként közlekedő 107-es egészíti ki. Ez a négy járat biztosítja a gyorsjárati kapacitást Újpalota és Zugló felől a belvárosba, mellettük a 7-es alapjáratként megmarad.

Az 5-ös és a 178-as autóbuszjárat változatlan formában közlekedik. A 8-as, a 112-es és a 239-es járatot az Urániától továbbvezetik a Bosnyák térig, ezáltal az Uránia megálló mint végállomás és vele együtt a környezet régóta fennálló zajterhelése megszűnik, a metró átadása után itt csak a midibusszal kiszolgált 916-os éjszakai autóbusz fog megfordulni.

Képek forrása: MTI/Máthé Zoltán

Ezt is szeretjük