Figyelem! Fontos változást hirdetett a NAV: ha dolgozol, jövőre már így gondolkodj!

Jövőre fontos változás jön az adóbevallások elkészítésénél.

Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

Idén csaknem 440 ezer magánszemély bevallását készítette el a Nemzeti Adó- és Vámhivatal - NAV -, jövőre a rendelkezésére álló adatok alapján külön kérés nélkül, automatikusan tölti majd ki a személyi jövedelemadó bevallást a hivatal - mondta Tállai András, a Nemzetgazdasági Minisztérium - NGM - államtitkára az MTI-nek.

Az államtitkár elmondta azt is, hogy az ügyfelek érdekének lehető leghatékonyabb kiszolgálása érdekében a NAV nemzeti adókonzultációt kezdeményezett az adószakma képviselőinek meghívásával, mely szeptember 22-én kezdődik. Mint mondta, szükség van az adórendszer további átalakítására, példaként az adóeljárást említve, amihez számítanak az adószakma minden szereplőjére.

Kinek nem kell bevallania?

Az Adó Online információi szerint nem kell adóbevallást beadni a magánszemélynek, ha az adóévben egyáltalán nem volt bevétele, vagy csak olyan bevételt szerzett, amelyet a törvény rendelkezései szerint nem kell bevallani. Például csak öregségi nyugdíjat kapott, vagy kizárólag adómentes bevétele volt.

Nem kell bevallást benyújtania a magánszemélynek akkor sem, ha az adóévben kizárólag az egyszerűsített foglalkoztatás keretében szerzett jövedelmet, és az nem haladta meg a mentesített keretösszeget - olvasható a honlapon.

Pörög az ügyfélforgalom

Az adóhivatallal szemben elvárás, hogy egyrészt a cégek versenyképességének növelésével a lehető legjobban segítse a gazdaság fejlődését, ugyanakkor gyorsan megtalálja, és haladéktalanul fellépjen a csalárd résztvevők ellen - mutatott rá.

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. A legújabb epizódban arról dilemmázunk, hogy miért ülünk fel a legfrissebb trendekre, miért követjük megszállottan a divatirányzatokat, valamint a fogyasztás és a reklámvilág pszichológiájának is a mélyére ástunk. Pintér Ada beszélget Márton Szabolccsal az Indamedia csoport ügyfélélmény igazgatójával, és Kazár Zalán Kristóffal a Femina újságírójával.

Promóció

Tállai András ismertette: a közigazgatásban az egyik legnagyobb ügyfélforgalmat a NAV bonyolította 2016 első félévében. Az ügyfélszolgálatokat csaknem 1,6 millió ügyfél kereste fel személyesen, és mintegy 430 ezer esetben kaptak telefonon keresztül azonnali tájékoztatást az érdeklődők. Az adóhivatal honlapját is egyre többen használják, szeptember 15-ig több mint 48 milliós megtekintést regisztrált a rendszer - tette hozzá.

Ezt is szeretjük