Több millió forintot kaphatsz felújításra: újabb pályázat indul jövőre

A műemléképületek tulajdonosai jelentős segítséget kaphatnak.

Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

Jövőre összesen 1,5 milliárd forintos pályázati keret áll rendelkezésre azoknak a magánszemélyeknek vagy közösségeknek, akik a saját tulajdonukban lévő, népi építészeti műemlékeket szeretnék felújítani.

Latorcai Csaba, a Miniszterelnökség társadalmi és örökségvédelmi ügyekért, valamint kiemelt kulturális beruházásokért felelős helyettes államtitkára elmondta, hogy a kétmilliárd forint keretösszegű Népi építészeti program idei első körös pályázati felhívásában 300 millió forint állt rendelkezésre erre a célra.

Ebből több mint negyven benyújtott pályázatot tudtak támogatni költségvetési forrásból, ami negyven, népi építészeti örökséghez tartozó, felújított ingatlant jelent. Az első körös felhívásban elnyert támogatások az épületek rekonstrukciós költségeinek felét fedezik, a pályázók a kiírás szerint legkevesebb kétmillió, legfeljebb húszmillió forintot kaphattak.

A második körös pályázati felhívásban, 2018-ban már 1,5 milliárd forint áll rendelkezésre a büdzsében, a remények szerint ebből az összegből akár több mint száz népi építészeti örökséghez tartozó ingatlan felújításához is tudnak segítséget nyújtani - hangsúlyozta a helyettes államtitkár.

Az ebben az évben elindított mintaprojekt célja, hogy megállítson egy csaknem kétezer népi építészeti emléket érintő pusztulási folyamatot, az ebbe a kategóriába tartozó házak, közösségi épületek, az egykori kisipari, mezőgazdasági létesítmények az egyik legrosszabb állapotban lévő műemlékek csoportját alkotják. A pályázat segítségével a tulajdonosok elvégezhetik az épületeken a rekonstrukciót, és helyreállíthatják az ingatlan eredeti állapotát az örökségvédelmi szempontoknak megfelelően.

A cikk az ajánló után folytatódik

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. A legújabb epizódban arról dilemmázunk, hogy miért ülünk fel a legfrissebb trendekre, miért követjük megszállottan a divatirányzatokat, valamint a fogyasztás és a reklámvilág pszichológiájának is a mélyére ástunk. Pintér Ada beszélget Márton Szabolccsal az Indamedia csoport ügyfélélmény igazgatójával, és Kazár Zalán Kristóffal a Femina újságírójával.

Promóció

Ezt is szeretjük