Mit tesznek a magyarok az otthoni unalom ellen? Úgy tűnik, feltaláljuk magunkat

Új hobbikat is találunk a négy fal között egy felmérés szerint.

Mit csinálunk otthon? Felmérés
Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

Sokaknak megváltoztak a mindennapjaik: akár napi több órájuk is felszabadulhatott azoknak, akik korábban ingáztak a lakó- és a munkahelyük között. A Simple by OTP megkérdezte felhasználóit, mivel töltik az extra időt. Kiderült, hogy az online lehetőségek népszerűek, de sokan új recepteket próbálnak ki, vagy félretett könyveiket olvassák.

A játéknak, mint egyébként az életünkben, most is fontos szerepe van. Legnépszerűbbek közé az akció- és kaland-, valamint a logikai és stratégiai online játékok tartoznak: a megkérdezettek kétharmada naponta több órát tölt ezekkel.

Mit csinálunk otthon?

Böngészés, sorozatmaraton, videóchatpartik: csak néhány online elfoglaltság, amelyekkel a jelenleg is tartó bezártság alatt elüthetjük az időnket. A kutatás szerint a megkérdezettek az online szabadidős tevékenységek mellett hagyományos elfoglaltságokat is választanak. Legtöbben szabadidejükben filmeket vagy sorozatokat néznek - 62% -, híreket olvasnak az interneten - 53% -, vagy online böngésznek, vásárolnak - 50%.

Hasonló számban akadnak olyanok is, akik főzéssel-sütéssel dobják fel a hétköznapokat, valamint több mint harmaduk olvas könyveket, magazinokat is. A felmérés azt is mutatja, hogy a felszabadult órákban a megújulásra is szakítunk időt: az új receptek mellett - 34% - a kitöltők 46%-a kipróbált, vagy kipróbálna valamilyen online tevékenységet, legyen az edzés, tanfolyam vagy éppen játék.

Így játszanak a magyarok

Az online játékok akár abban is segítenek, hogy az ember kilépjen a monoton otthoni valóságból, nem meglepő, hogy a megkérdezettek több mint negyede tölti ezzel az aktivitással a felszabadult óráit. Kétharmaduk átlagosan minimum 3 órát játszik naponta, és közel 50%-uknak több ideje is jut rá a mostani bezártságban, mint korábban.

A cikk az ajánló után folytatódik

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. A legújabb epizódban arról dilemmázunk, hogy miért ülünk fel a legfrissebb trendekre, miért követjük megszállottan a divatirányzatokat, valamint a fogyasztás és a reklámvilág pszichológiájának is a mélyére ástunk. Pintér Ada beszélget Márton Szabolccsal az Indamedia csoport ügyfélélmény igazgatójával, és Kazár Zalán Kristóffal a Femina újságírójával.

Promóció

A válaszadók kedvelik az egyéni küzdelmeket, de 61%-uk néha vagy rendszeresen "multiplayer" versenyeken is részt vesz. A játékok jellegét illetően a válaszadók 36%-ának esik a választása akciójátékra, és közel hasonló arányban kedvelik a logikai típusú játékokat is. Ezeket követik a különböző szerepjátékok és stratégiai játékok, majd a szimulátoros és autó-motorsport-játékok.

Az önkéntes karantén idején az elektronikus sport - e-sport - még jobban felértékelődhet, hiszen a nagy sportesemények elmaradása a rajongókat rengeteg élménytől fosztja meg. Az e-sport-rendezvények azonban pótolni tudják ezeket, hiszen otthonról is lehet játszani és élőben követni, ahogy a hagyományos meccseket.

Egyre népszerűbb itthon is a professzionális bajnokságok szervezése, a Simple applikáció felhasználói körében szintén van nyitottság a hasonló bajnokságokra: 40%-ukat érdekelné egy ilyen esemény, illetve ezen társaság 16%-a akár versenyzőként is részt venne rajta. A fogyasztói igényekre reagálva e-sport-bajnokság indul Michelisz Norbert autóversenyző szakmai vezetésével. A bajnokságban való részvételhez nem szükséges semmilyen speciális eszköz, az autók billentyűzetről is irányíthatóak, kormány használatával viszont növelhetőek az esélyek. További információt itt találsz.

Fotók: Getty Images

Nyilvánosságra hozta a felhasználók helyelőzményeit a Google

Közzétette a Google a változásokat, amelyeket a koronavírus-járvány terjedése ellen hozott hatósági intézkedések okoztak az utazási, helyváltoztatási szokásokban a világ 131 országában márciusban.

Nyilvánosságra hozta a felhasználók helyelőzményeit a Google - A magyarokét is

A Google közzétette az utazási, helyváltoztatási szokások márciusi változását a világ 131 országában.

Elolvasom
Ezt is szeretjük