Ezért izmosabbak a budapesti anyukák: erre nem is gondolnál
Van egy komoly kihívás, ha a friss anyukák közlekedni szeretnének a városban.

Nyereményjáték

Nyerj páros belépőt a Sárik Péter Trió elragadó jazzkoncertjére a Pesti Vigadóba! (x)

Nyerj luxuskozmetikumokat érett bőr számára, és búcsúzz el a ráncoktól a természet erejével! (x)

Nyerj utazókönyvet, és ismerd meg a világ legkevésbé ismert érdekességeit! (x)

összesen 4 db játék
Ez is érdekelhet

Gomba vagy baktérium? Nagyon is lehet érzékelni a különbséget, és máshogy is kell kezelni (x)

Ezreket spórolhatsz a vízszámlán: pénzt és energiát spórol ez a konyhai eszköz (x)

A legjobb szőrtelenítő módszer télen is: így lesz hetekig sima a bőröd (x)

Babapuha és fényes lesz a festett haj, ha ezekkel ápolod: látható lesz a különbség (x)

Tökéletes alakot és egészséges testet ajándékozhatsz karácsonyra! Mutatjuk, hogyan (x)

beauty and style

4 meleg ital hideg napokra, melyektől nem fogsz hízni - Felpörgetik az anyagcserét »

Minden hajszála kihullott egy betegség miatt, mégis csodás fotók készülnek róla »

A legjobb hidratálók, de sokan rosszul használják őket: így hatnak a növényi olajok »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A BKK mégsem tiltja be a babakocsis metrózást, de még egy jó ideig konditerem helyett is használhatják a kismamák a föld alatti közlekedést.

Aki pedig kerekesszékkel akar metrózni, jobb, ha a 4-es vonalán keres magának munkahelyet/lakást/boltot/parkot. 

Mégsem lesz tilos babakocsizni, de azért senki se örüljön

A Kettős Mérce blog talált rá egy tervezetre a BKK honlapján, amely egészen furcsa szabályváltozásokat tartalmazott. Az egyik legérdekesebb, és sokak felháborodását kiváltó pont az volt, hogy szülő egyedül nem tolhat le babakocsit a metróba. A munkaanyaggyanús iratot a BKK leszedte honlapjáról, és vizsgálatot indítottak annak kiderítésére, hogy kerülhetett ki.

Bármi is legyen végül az új szabályzatban - már ha lesz ilyen -, az biztos, hogy eddig sem volt könnyű azok élete a metrón, akik nem fiatalon, fitten, egészségesen, babakocsi és nagy csomagok nélkül utaztak.

Kerekesszékkel eleve lehetetlen közlekedni az 1-es, a 2-es és a 3-as vonalán, ugyanis itt sehol sem megoldott a liftes lejutás a peronokhoz. Illetve egy helyen igen, a hármas vonalán, Kőbánya-Kispest állomásnál, de innen kerekesszékkel legfeljebb egy kört tehet az, aki igénybe veszi a liftet, mert a többi állomáson nem fog tudni feljutni a felszínre.

Babakocsival egy kicsit egyszerűbb, hiszen a metrómegállók többségénél mozgólépcső segíti a lejutást, bár a kismamákat elnézve nem a legideálisabb megoldás babakocsi szállítására. Talán a fals tervezet készítője is látott már veszélyesen, a kocsi hátsó kerekén egyensúlyozgató anyukával, ezért akarhatta kötelezővé tenni, hogy minimum két ember hajtsa végre a műveletet.

Ugyanakkor az anyukáknak sok megállóhelyen mozgólépcsős segítség sem jut, így kénytelenek utastársak segítségét kérni. Mozgólépcső nélküli lejárók vannak olyan forgalmas megállókban, mint az Árpád híd, a Népliget vagy éppen a Nagyvárad tér.

Mikor lesz mindenki által használható metró? Nem mostanában

A fent említett megállók a 3-as metró állomásai. Azé a közel 18 kilométeres vonalé, amin naponta csaknem félmillió ember utazik, többen veszik igénybe, mint a MÁV szolgáltatásait országszerte. A vonalat 1976-ban kezdték építeni - amikor nyilván nem voltak kerekesszékes emberek, és babakocsit sem használt senki -, azóta érdemi felújítás nem történt a vonalon. Illetve ez csak részben igaz, mert az elmúlt hónapokban kicserélték a síneket.

A BKK számításai szerint végül 100 milliárd forintba is kerülhet a vonal teljes rekonstrukciója - a nemrég lezárult kocsifelújítási tender ebbe az összegbe nem tartozik bele. A főváros a jelenlegi tervek szerint ezt a 2014-2020-as uniós finanszírozási ciklusban szeretné megvalósítani. Hogy mikorra? Nos, egyelőre az tűnik biztosnak, hogy 2016-ban fejeződik be a tervezési ciklus. Addig pedig a mozgáskorlátozottak számára marad a 4-es metró, a budapesti kismamák karja pedig tovább izmosodik.

Fotó: 4-es metró lépcsője: MTVA/Bizományosi: Jászai Csaba;3-as metró: MTVA/Bizományosi: Jászai Csaba

Blog.hu ajánló