Minden, amit a metrófelújításról tudnod kell: hétfőn kezdődnek a munkálatok

Az állomások felújítására vonatkozó szerződés értéke 24,1 milliárd, az alagúti munkákra vonatkozó értéke 47,8 milliárd forint.

Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

November 6-án, hétfőn zárják le a 3-as metróvonal északi - Újpest-központ és a Lehel tér közötti - szakaszát, az érintett hat állomás felújítása várhatóan egy évig tart - közölte Tarlós István főpolgármester csütörtökön Budapesten. Elmondta: az északi szakasz felújítása mellett elkezdődik a teljes alagút korszerűsítése, mely várhatóan 2020 végéig tarthat.

A felújítás ideje alatt a metró hétköznap este fél kilencig csak Kőbánya-Kispest és a Lehel tér között közlekedik, esténként és hétvégenként a teljes vonalon pótlóbuszok szállítják majd az utasokat. Az északi szakaszon megújul az Újpest-központ, az Újpest-városkapu, a Gyöngyösi utca, a Forgách utca, az Árpád híd és a Dózsa György út metróállomás.

A 3-as metró Magyarország legnagyobb forgalmát lebonyolító vasúti rendszere: munkanapokon körülbelül 520-540 ezer utast szállít, többet, mint a teljes országos vasúti hálózat. A 17,3 kilométer hosszú metróvonalon húsz állomás van.

Az északi szakaszon a felújítás ideje alatt kizárólag csak a legkorszerűbb, alacsony padlós csuklós buszok közlekednek majd. A metrópótlás ideje alatt a megszokottnál kilencvennel több busz közlekedik majd a fővárosban, ezek közül mintegy hatvan a metrópótló vonalon jár majd - közölte Tarlós István. Elmondta, a pótlóbuszok a rendelkezésre álló kapacitás maximális kihasználásával csúcsidőben átlagosan 45 másodpercenként indulnak majd.

Elárulta, a metró maximális kapacitással óránként akár negyvenezer utast is tud szállítani, busszal - a fizikai határok feszegetése mellett - ennek a körülbelül 60-70%-át lehet kiváltani. További 20%-ot a BKV különböző villamosvonalakkal válthat ki, a maradék 10-20% alternatív elkerülő útvonalak segítségével bonyolítható le.

A BKK honlapján minden fontos információ elérhető az utasok számára: ezen a linken megtalálod az átmeneti közlekedési lehetőségeket, akár gyalogosként, akár autósként, akár a tömegközlekedés használójaként érdeklődsz a változásokról.

A cikk az ajánló után folytatódik

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. A legújabb epizódban arról dilemmázunk, hogy miért ülünk fel a legfrissebb trendekre, miért követjük megszállottan a divatirányzatokat, valamint a fogyasztás és a reklámvilág pszichológiájának is a mélyére ástunk. Pintér Ada beszélget Márton Szabolccsal az Indamedia csoport ügyfélélmény igazgatójával, és Kazár Zalán Kristóffal a Femina újságírójával.

Promóció

Főkép: Wikimedia/Kemenymate

Ezt is szeretjük