Sosem költöttünk még annyit az interneten, mint tavaly: elképesztő az összeg

Több mint ezermilliárd forintot költöttek a magyarok tavaly online egy felmérés szerint.

Online vásárlás Magyarországon
Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

A Magyarországról indított internetes kiskereskedelemben elköltött vásárlások összértéke meghaladta az 1000 milliárd forintot tavaly, ami nagyjából 13%-os növekedést jelent - derül ki az eNet Internetkutató és Tanácsadó Kft. 2018-as e-kiskereskedelmi elemzéséből. Négy év alatt több mint két és félszeresére nőtt a belföldi e-kiskereskedelmi piac.

Míg 2014-ben csupán 273 milliárd forint volt a webáruházak belföldi online nettó forgalma, 2018-ban már elérte a 669 milliárd forintot. A több mint ötezer e-kiskereskedő internetes értékesítése alapján a teljes kiskereskedelmen belül az online értékesítés aránya elérte a 7%-ot, ami 13%-os növekedést jelent az előző évhez képest.

Ezermilliárd forintot költöttünk a neten

Már minden második online vásárló külföldről is rendel - 3,1 millióan -, és tavaly az eNET becslése alapján bruttó 400-420 milliárd forintot költhettek el a magyar internetezők külföldi webáruházakban, piactereken. Mindez azt is jelenti, hogy a Magyarországról indított internetes kiskereskedelemben elköltött vásárlások összértéke két számjegyű növekedéssel meghaladta az ezermilliárd forintot 2018-ban.

Arra is rámutat az elemzés, hogy a vásárlások emelkedése külföldi webáruházakból óriási kihívást jelent a magyar gazdaságnak, mivel ilyen esetekben a termékeket egy futárcég közvetítésével csak behozzák az országba, és átadják a vásárlónak. Az eNet adatai szerint, míg 2017-ben egy online vásárlás átlagos értéke 13 400 forint volt, 2018-ban elérte a 15 400 forintot. Az egy online vásárlóra jutó éves, átlagos online forgalom pedig 111 ezer forintról 124 ezerre nőtt.

Mit vásárolunk a leggyakrabban online?

A legnagyobb volumenben értékesített termékkategóriák élén továbbra is a számítástechnikai eszközök állnak, ezt követik fej-fej mellett a szórakoztató elektronikai eszközök és a ruházati, sportruházati termékek. A dobogó harmadik fokán pedig a lakberendezési termékek állnak - közölték.

Az eNet jelezte: a magyarországi internetes kiskereskedelem 2018-as nettó forgalma 669 milliárd forintot ért el, míg a KSH adatai szerint 524 milliárd forintot, a GKI Digital mérése szerint 425 milliárd forintot tett ki. Az eltéréseket módszertani különbségek okozhatják, többek közt az egyes mérések eltérő adatfelvételi időpontjai, a kutatásokba bevont webáruházak meghatározása - azaz mely cégek kerülnek be az adatfelvételbe -, a vizsgált termékkategóriák száma - írták.

A cikk az ajánló után folytatódik

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. A legújabb epizódban arról dilemmázunk, hogy miért ülünk fel a legfrissebb trendekre, miért követjük megszállottan a divatirányzatokat, valamint a fogyasztás és a reklámvilág pszichológiájának is a mélyére ástunk. Pintér Ada beszélget Márton Szabolccsal az Indamedia csoport ügyfélélmény igazgatójával, és Kazár Zalán Kristóffal a Femina újságírójával.

Promóció

A webáruházi felmérést az eNET 2019. március és május során készítette magyarországi webáruházak meghívásával. A kutatásokban nem szerepelnek az online értékesített szolgáltatások. A 2018. évi e-kiskereskedelmi forgalombecslést az eNET 2019 júniusában készítette.

Fotók: Getty Images.

Rendelt egy bögrét: nem hitt a szemének, amikor kibontotta

Az online vásárlás nagy lehetőség arra, hogy kényelmesen jussunk olyan dolgokhoz, melyekért egyébként üzletről üzletre kellene vándorolni, fizetéskor pedig sorban állni. Ám előfordulhat, hogy az ember pórul jár.

Rendelt egy bögrét az interneten: nem hitt a szemének, amikor kibontotta

Nézegess képeket!

Elolvasom
Ezt is szeretjük