Egy szakma, ahol a lányoké a jövő: több tízezer ilyen állás betöltetlen

2018-ban is megrendezik a Lányok napját, ahol a technológiai pálya különböző szakmáival ismerkedhetnek az érdeklődők.

Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

Országszerte 77 helyszínen, 22 településen csaknem háromezer középiskolás lány ismerkedhet meg idén a technológiai pálya különböző szakmáival a Nők a Tudományban Egyesület - NaTE - szervezte Lányok napja programsorozat keretében, április 26-án.

A szervezők közleménye szerint a program évről évre egyre nagyobb népszerűségnek örvend a középiskolás lányok körében, akik idén megtudhatják például, hogyan készül egy BMW, vagy melyek lesznek a közeljövő informatikai trendjei, de beavatják őket abba is, hogyan lehet digitális kampányt tervezni, áramhálózatot vagy játékot fejleszteni.

A programon részt vevők ellátogathatnak egy kutatóreaktorba, a T-Systems innovációs laborjába, körülnézhetnek a robotok világában, saját microbitet is nevelhetnek, és találkozhatnak a szektorban dolgozó gépész-, informatikus- és mérnöknőkkel. A rendezvényhez kapcsolódva a T-Systems Magyarország hatvan diáklányt fogad, akiknek a Kitchen Budapest - KiBu -, a T-Systems budapesti innovációs laborja mutatja be a jövő globális kihívásait.

A Lányok napja amerikai kezdeményezésre jött létre, és évente az összes csatlakozó országban ugyanazon a napon rendezik meg. A program magyarországi elindítója a Nők a Tudományban Egyesület, melynek hosszú távú célja, hogy megfordítsa a lányok pályaválasztási szokásaiban uralkodó trendet, és felhívja figyelmüket a természettudományokhoz, technológiához, mérnöktudományokhoz és informatikához szorosan kapcsolódó pályákra.

A kimutatások szerint több tízezer mérnöki állás betöltetlen ma Magyarországon. Ez a hiány jelentősen csökkenthető lenne, amennyiben a lányok legalább olyan arányban választanának mérnöki pályát, mint amilyen arányban teszik ezt fiú társaik.

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. A legújabb epizódban arról dilemmázunk, hogy miért ülünk fel a legfrissebb trendekre, miért követjük megszállottan a divatirányzatokat, valamint a fogyasztás és a reklámvilág pszichológiájának is a mélyére ástunk. Pintér Ada beszélget Márton Szabolccsal az Indamedia csoport ügyfélélmény igazgatójával, és Kazár Zalán Kristóffal a Femina újságírójával.

Promóció

Ezt is szeretjük