Ezt érzi a kutyád, amikor te szomorú vagy - Tudományos kutatások bizonyítják

Kedvenced empatikusabb, mint gondolnád.

Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek
Kedvenced empatikusabb, mint gondolnád.

Talán minden kutyatulajdonos meg van győződve arról, hogy kedvence szó szerint belelát az érzelmeibe, osztozik az örömben, de vigasztal is. A legújabb tudományos kutatások eredményei bebizonyították: az állatbarátok nem tévednek, a kutyák valóban képesek megérezni gazdájuk rossz vagy jó hangulatát.

A kutatók rámutattak, hogy a kutyák képesek felismerni a hallott érzelmi hangokat, és igazodnak is hozzájuk. Ez pedig nem csak más kutyák hangjára igaz, az emberek érzelmeire ugyanilyen érzékenyen képesek reagálni.

A Bécsi Állatorvos-tudományi Egyetem kutatói által vizsgált reakciók egyfajta érzelmi fertőzést mutattak: negatív hangulat esetén a kutya és más fajok között egy tudattalan érzelmi állapotegyezés jött létre. Az eredményt több tanulmány is alátámasztotta, ezzel tehát már a tudomány is elismeri, hogy a kutyusok meglepően empatikus állatok.

A kutatás során 53 felnőtt kutyát vizsgáltak meg, két-két külön teremben, ahol elrejtett hangszórókkal mutattak nekik különböző ingereket: a pozitív érzelmi hang a nevetés volt, a sírás a negatív, semlegesként pedig időnként beszélgetés, szél vagy eső hangját is bejátszották.

A padlóra egy takarót terítettek a kutyának, mellé egy széket tettek a gazdinak. A feladat során a gazdiknak figyelmen kívül kellett hagyniuk kutyáikat, hogy ezzel ne befolyásolják az eredményeket. A kutyusokról végül egyértelműen bebizonyosodott, hogy a kutyától és az embertől származó hangokra hasonlóan reagáltak, sőt a különböző erejű érzelmeket is képesek voltak egymástól megkülönböztetni.

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. A legújabb epizódban arról dilemmázunk, hogy miért ülünk fel a legfrissebb trendekre, miért követjük megszállottan a divatirányzatokat, valamint a fogyasztás és a reklámvilág pszichológiájának is a mélyére ástunk. Pintér Ada beszélget Márton Szabolccsal az Indamedia csoport ügyfélélmény igazgatójával, és Kazár Zalán Kristóffal a Femina újságírójával.

Promóció

Ezt is szeretjük