Népszámlálás lesz Magyarországon, de most sokkal többre lehetnek kíváncsiak, mint eddig

Több ezer magyart keresnek fel az összeírók július 22-ig, hogy kiderítsék, mit szólnak a következő népszámlálás egy fontos változtatásához.

Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

A Központi Statisztikai Hivatal - KSH - megkezdi a 2021-es népszámlálás előkészítését: a szervezet szerdától véleménykutatást végez, hogy felmérje, mit gondolnak az emberek a személyazonosító adat megkérdezésével történő népszámlálás lehetőségéről. A legutóbbi két népszámlálás során nem vettek fel személyazonosító adatokat, egyedül a megkérdezettek lakcímét rögzítették, de később ezt is leválasztották a kérdőívek adatairól.

A KSH szerint azonban a személyazonosító adatok - így például a név - felhasználása lehetővé tenné az állami nyilvántartásokban rendelkezésre álló adatok átvételét, ezáltal a kérdőív rövidebb lehetne, és a megkérdezettek gyorsabban végezhetnének a válaszadással. Az Európai Unióban egyedül Magyarországon és Szlovákiában nem szükséges semmilyen személyes azonosítót megadni a népszámlálás során. A KSH éppen ezért változtatna az eddigi adatfelvételi módszerén, és a következő hetekben fel kívánja mérni, mit szólnának ehhez a megkérdezettek.

A népszámláláskor felvett adatokat a KSH a feldolgozást követően a személyazonosító adattól megfosztva tárolná, az így kapott adatok közlésére pedig továbbra is kizárólag összesített formában kerülhetne sor, a személyek beazonosíthatatlanságát garantálva. A KSH honlapján közzétett tájékoztatójában azt írta, hogy a július 22-ig zajló véleményfelmérés két csatornán történik.

A válaszadók egy részét, hatezer embert összeírók keresnek majd fel, további 16 ezer ember pedig önálló internetes kitöltéssel vehet részt a felmérésben. A válaszadás önkéntes és anonim, a kérdőív kitöltése 25-30 percet vesz igénybe - áll a KSH honlapján.

Kiemelt kép: MTI/Kallos Bea.

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. A legújabb epizódban arról dilemmázunk, hogy miért ülünk fel a legfrissebb trendekre, miért követjük megszállottan a divatirányzatokat, valamint a fogyasztás és a reklámvilág pszichológiájának is a mélyére ástunk. Pintér Ada beszélget Márton Szabolccsal az Indamedia csoport ügyfélélmény igazgatójával, és Kazár Zalán Kristóffal a Femina újságírójával.

Promóció

Ezt is szeretjük