Jogtalanul kiszabott büntetések, melyeket nem kell kifizetned

A szolgáltatók számtalan költséggel terhelik az ügyfeleket, mindent azonban ne fizess ki!

Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

Nem vitás, hogy a szabályok megszegése következményekkel jár, melyeket legtöbbször pénzbírság formájában kell jóvátenned. Sokan csak felháborodnak a kiszabott büntetésen, ám a mérgelődést leszámítva nem sokat tesznek annak érdekében, hogy utánajárjanak az igazságnak.

Így fordulhat elő, hogy olyan díjakat, például késedelmi kamatot is kifizetnek, melyeket a jogszabályok szerint egyáltalán nem lenne kötelességük.

Ha eddig te sem törődtél igazán ezekkel a díjakkal, a pénztárcád érdekében ideje változtatnod a hozzáállásodon.

Ha nincs csekk, nincs késedelmi kamat sem

Előfordulhat, hogy azért mulasztod el befizetni az aktuális havi rezsit, mert a szolgáltató egész egyszerűen nem postázta az éppen esedékes számlát. Nem árt tudni, hogy ilyenkor neked is kötelességed figyelmeztetni a mulasztásra a szolgáltatót, ugyanakkor kétséges helyzetekben érdemes alaposabban szemügyre venned a közüzemi szerződésedet, mely a szolgáltató és a közted fennálló jogviszonyt szabályozza. Ezenfelül az Általános Szerződési Feltételeket is nézd meg, valamint a vonatkozó jogszabályokat is vizsgáld át tüzetesebben.

Ha ugyanis a szolgáltató a saját hibájából nem tesz eleget számlázási kötelezettségének, akkor késedelme kizárja, hogy a megkésett fizetésre hivatkozva késedelmi kamatot számoljon fel. Erről a Polgári Törvénykönyv 1959. évi IV. törvénye rendelkezik.

A reklamációd csak abban az esetben állja meg a helyét, ha a szolgáltató nem tudja bizonyítani, hogy kiállította, vagy postára adta a számlát. Amennyiben a számlalevél elkallódott, vagy például a posta hibájából nem érkezett meg a címedre, nem vonható felelősségre a szolgáltató.

Internettartozás miatt a telefont is kikapcsolták?

Vannak bizonyos szolgáltatástípusok, melyeknél fizetési késedelem esetén nem számíthatsz túl sok toleranciára.

15 tipp, amivel tízezreket spórolhatsz

Nézegess képeket!

Elolvasom

A televízió- vagy internetszolgáltatókra tipikusan jellemző, hogy tartozás esetén minimális idő elteltével kikapcsolják a szolgáltatást, majd a hátralék rendezésekor a visszakapcsolás díját is keményen megfizettetik az ügyfelekkel. Ezt sajnos meg is tehetik, de a szolgáltatás felfüggesztésének és ezzel együtt a visszakapcsolás díjának jogossága is azonnal megkérdőjeleződik, ha az internet megkésett havidíja miatt a telefont is kikapcsolják.

Hiába ugyanaz a szolgáltatód a telefon, a televízió és az internet esetében, jellemzően külön-külön szerződés és ezzel együtt különböző feltételek vonatkoznak az egyes készülékekre, szolgáltatásokra. Ebből következik, hogy a telefonodat nem kapcsolhatják ki, ha tartozol az internettel, így természetesen a készülék ismételt üzembe helyezésének díját sem vagy köteles kifizetni.

Elkönyvelt, rosszul rögzített adatok

Az aktuális havi rezsi összesítésekor azért is érdemes résen lenned, mert - tekintettel arra, hogy az egyes szolgáltatóknál is emberek dolgoznak - előfordulhat, hogy valamilyen adminisztrációs hiba miatt plusz költségek terhelik a számlán szereplő összeget. Ilyen eset például, amikor adatrögzítési vagy könyvelési hiba miatt újból kiszámláznak egy korábban már rendezett tartozást, amit még a késedelmi kamattal is megtoldanak.

Volt már rá példa, hogy valakinél egy hasonló tévesztés miatt kikapcsolták a szolgáltatást, ahogy az is előfordult, hogy a fennálló tartozás befizetésével egy időben vagy már azt követően kapcsolták ki a szolgáltatást. Ennek kapcsán jó, ha tudod, hogy a pénz befizetésekor a szolgáltatónak is azt a dátumot kell figyelembe vennie, amikor elutaltad a számlán található összeget, és nem az a dátum számít, amikor a szolgáltató már látja a rendszerben a pénz beérkezését.

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. A legújabb epizódban arról dilemmázunk, hogy miért ülünk fel a legfrissebb trendekre, miért követjük megszállottan a divatirányzatokat, valamint a fogyasztás és a reklámvilág pszichológiájának is a mélyére ástunk. Pintér Ada beszélget Márton Szabolccsal az Indamedia csoport ügyfélélmény igazgatójával, és Kazár Zalán Kristóffal a Femina újságírójával.

Promóció

Következésképpen a késedelmi kamat vagy a visszakapcsolás díja is csak akkor jogos, ha valóban a te hibádból történt a szolgáltatás felfüggesztése.

Ezt is szeretjük