Ezen az apróságon múlik, hogy mennyi a fizetésed? Semmi köze a végzettségedhez

Meg fogsz lepődni, mennyi köze van a sikeres előmenetelhez.

Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

Néha bizony félre kell tenni azt az igazságosnak tűnő bölcsességet, hogy nem a ruha teszi az embert. Egy tanulmány szerint, mely a Társadalmi Rétegződés és Mobilitás Kutatások folyóiratban jelent meg, a külső nagyon sokat számíthat a munkahelyi előmenetel szempontjából.

A rendezett, jól ápolt, divatos és csinos küllem az egyik kulcsfontosságú tényezője a karrier építésének, még ha ez a tény olyan társadalmi sztereotípiákra is erősít rá, mint a diszkrimináció vagy szexizmus. 

Az említett tanulmány statisztikai felmérések alapján igazolta, hogy azok a nők, akik adtak magukra, 70%-kal nagyobb eséllyel kaptak fizetésemelést. Tehát az esztétikus külcsín pozitív és karrierépítő hatása erősebb, mint amilyennek valójában szabadna lennie.

Fontosak a külsőségek

Azt mindenki tudja, hogy egy szép arc vagy attraktív külső önmagában is pozitívum a legtöbb munkaadónál. Manapság viszont már a fejvadász cégek HR szakemberei is egyre többször ajánlják a kevésbé szerencsés küllemmel rendelkező munkakeresőknek, hogy használják ki ezt a jelenséget.

A sikeres állásinterjú egyik alappillére, ha a felvételiző – függetlenül a nemétől – szexepilje hatással van a leendő főnökére. Az Egyesült Királyságban az erre irányuló felmérések azt igazolták, hogy aki tetőtől talpig külsőségekben is a maximumot adja az interjún, az éves viszonylatban több ezer fonttal keres többet, mint szimplább külsejű munkatársai.

4 ruhadarab, amit csinosnak gondolsz, de kínos helyzetbe hoz

Nézegess képeket!

Elolvasom

Ugyanez vonatkozik a már pozícióban lévő alkalmazottakra is. Ha az öltözködéstől kezdve a rendezett hajviseleten keresztül a vonzó sminkig folyamatosan adnak magukra a dolgozók, kedvezőbb elbírálásban részesülnek a juttatásokat illetően. Az említett tanulmány azt is kimutatta, hogy a fizikai vonzerő és a magas színvonalú ápoltság ugyanolyan kulcstényezőnek számít, mint az oktatás vagy a családi háttér.

Egy interjúztató tanácsai

Naomi Isted, az Ultimate Lifestylist online magazin főszerkesztője azt nyilatkozta, hogy szükséges erőfeszítéseket tenni a kellemes külső érdekében, mert az azt jelenti, hogy törekszünk az elismerésre. Elmondta azt is, hogy ő mindig észreveszi az új jelentkezőknél, ha valaki tesz azért, hogy vonzóbb legyen, megtisztelve ezzel a leendő munkahelyét.

A szerkesztő belátta azt is, hogy a celeb világ által sugallt tökéletes imázs nyomasztólag hathat a nőkre, akiknek azonban a legjobb formájukat kell nyújtaniuk minden nap, méghozzá a lehető legtermészetesebb módon.

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. A legújabb epizódban arról dilemmázunk, hogy miért ülünk fel a legfrissebb trendekre, miért követjük megszállottan a divatirányzatokat, valamint a fogyasztás és a reklámvilág pszichológiájának is a mélyére ástunk. Pintér Ada beszélget Márton Szabolccsal az Indamedia csoport ügyfélélmény igazgatójával, és Kazár Zalán Kristóffal a Femina újságírójával.

Promóció

Önmagunk jó értelemben vett reklámozása minden esetben megtérül. Olyan ez, mint egy saját belső PR, ami nyíltan vagy bújtatva, de előnyökhöz juttatja az embert. Amíg a férfiakra csupán jótékony hatással van a folyamatos külső gondoskodás, a nőknek egyenesen elengedhetetlen.

A felmérések által kimutatott 20%-os bérkülönbségek pedig egyértelműen alátámasztják azt, hogy vannak helyzetek, amikor bizony a ruha teszi az embert.

Ezt is szeretjük