Az ilyen bejelentésektől áll égnek az ügyfélszolgálatosok haja: vicces problémákkal jelentkeznek a felhasználók

Olykor hajmeresztő problémákkal fordulnak az IT-ügyfélszolgálathoz a felhasználók.

IT-ügyfélszolgálat
Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

Ahol számítógépekkel dolgoznak, ott általában van IT-osztály vagy valamilyen távoli menedzsment is, és manapság ez a cégek egy jelentős részére igaz. Hozzájuk fordulhatnak a dolgozók akkor, ha bármilyen probléma adódna a laptoppal vagy asztali géppel, amin a munkájukat végzik. Hiszen ők a szakemberek, a dolgozók pedig nem mindig jártasak a technológiában, és ez sokszor mókás helyzeteket teremt.

Szinte minden informatikai szakembernek vannak vicces - és kevésbé vicces - történetei arról, hogy a kollégák milyen hibákat jelentenek be. Hallottunk már olyat, hogy valaki összetévesztette a lemezmeghajtót egy pohártartóval, sőt az is előfordult, hogy valaki azt hitte, sikerült törölnie az internetet. A TOPdesk szoftvervállalat most összegyűjtött nyolc ügyfélszolgálatos történetet a legfurcsábbak közül, amik alapján kiderül: bizony mindig van min nevetni.

A hibás nyomtató

A bejelentés egy elromlott nyomtatóról érkezett. A felszínen ez egy átlagos kérésnek tűnik, amelyet az ügyfélszolgálati munka során kaphatnak. Amikor viszont kiderül, hogy a bejelentő kicsomagolás nélkül tette bele a papírtömböt a nyomtató papírtálcájába, nehéz lehet megtartani a pókerarcot.

Hamis biztonságérzet

Mindenki tudja, hogy a megfelelő jelszó létfontosságú a vállalati adatok biztonságának megőrzése érdekében. Ám a gyakorlatban nem minden felhasználó veszi ezt olyan komolyan, mint kellene. Amikor egy probléma megoldása során az ügyfélszolgálatosok rájönnek, hogy a bejelentő jelszava megegyezik a felhasználónevével, akkor felmerül a kérdés, miért is töltöttek annyi időt azzal, hogy edukálják a kollégákat az IT-biztonság témakörében. És a hab a tortán, amikor kiderül, hogy az adott eszköz egy informatikai vezetőé.

Jobb agyféltekés olvasási gyakorlat

A hibajegy tárgya: „Elromlottaszóközbillentyűm.” A hiba leírása: „Kaphatokegyújbillentyűzetethogytudjakdolgozni?" Ezt csak így itt hagyjuk, mindenféle magyarázat és megjegyzés nélkül.

Hol van a „bármelyik” gomb?

Az örök klasszikus. Minden évben van legalább egy felhasználó, aki pánikszerűen telefonál, amikor arra kéri a rendszer, hogy „Nyomja meg bármelyik billentyűt” - ő pedig nem találja a billentyűzetén a titokzatos „bármelyik” billentyűt. A legenda szerint a mai napig keresi.

A felügyelet nélkül hagyott laptop

Ki ne élvezne néha egy jó kis irodai csínyt? Néha azonban kicsúszik az irányítás a kezünkből. A TOPdesknél előfordult már például olyan eset, amikor a felhasználó arra panaszkodott, hogy meghackelték: ugyanis valahányszor elindította a számítógépet, a Trónok harca főcímdala szólalt meg. Mint kiderült, valójában annyi történt, hogy egyszer őrizetlenül hagyta a laptopját, így egy kollégájának alkalma nyílt arra, hogy módosítsa a hangbeállításokat. Tanulság: mindig zárjuk le a laptopunkat, mielőtt felállunk kávézni!

A cikk az ajánló után folytatódik

Miért félünk attól, amit nem ismerünk?

Hogyan formálja a mesterséges intelligencia a mindennapjainkat?

A Femina Klub októberi vendége Rab Árpád trend- és jövőkutató lesz, akivel Szily Nóra, az estek háziasszonya többek között a mesterséges intelligencia rejtelmeiről beszélget. Vajon hogyan fog alakulni a világunk a mesterséges intelligencia térhódításával? Milyen szerepe lesz az AI-nak mindennapjainkban?

További részletek: feminaklub.hu/

Jegyek kizárólag online érhetőek el, korlátozott számban.

Időpont: 2024. október 24. 18 óra

Helyszín: MOM Kulturális Központ

Promóció

Az IT szeme mindent lát

Nincs viccesebb, mint végignézni, ahogy egy bejelentő, akinek nyilvánvalóan fogalma sincs, miért van tele a hálózati meghajtója, megpróbálja gyorsan törölni az összes filmes bootlegjét és zenei fájlját - írják a szakemberek. A nap hasznos tippje: ha megosztjuk a képernyőnket az IT-vel, láthatják, mit csinálunk.

Megőrjít az USB

Egy másik esetben egy felhasználó arra panaszkodott, hogy nem működött a pendrive-ja, amikor a laptopjához csatlakoztatta. Nos, mint kiderült, az eszközt az ethernet portba csatlakoztatta. Hoppá.

Internetes problémák

Nem számít, hány e-mailt és Teams-emlékeztetőt küldenek ki, vagy hányszor jelzik intranet-bejegyzésben a tervezett internetkarbantartás időpontját a szakemberek, elmondásuk szerint mégis mindig van legalább egy ember, akihez nem jut el az információ. Ennek megfelelően minden alkalommal van legalább egy bejelentő, akinek rejtélyes internetproblémái vannak - és végül mindig kiderül, hogy tervezett hálózati karbantartások vannak a háttérben, amelyekről a cégnél mindenki más már értesült.

Kávét öntött a laptopjára, majd a sütőbe tette száradni: 6 elképesztő fotó informatikusoktól

Egy kép többet mond ezer szónál.

Elolvasom

Fotók: Getty Images

Ezt is szeretjük