Átlagbér Orbánéknál: havi 400 ezer forintot keresnek a dolgozók

Közel félmilliárd forintot fordítottak a Miniszterelnökségen bérekre az elmúlt kilenc hónapban.

Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

Mintegy 448 millió forintot fordítottak a Miniszterelnökségen foglalkoztatottak személyi juttatásaira a január 1-je és szeptember 30-a közötti időszakban - írja az MTI.

A kormányzati honlapon csütörtökön közzétett összesített adatokból kiderül, vezetők és vezető tisztségviselők személyi juttatásaira 152,4 millió forintot költöttek. Az egyéb foglalkoztatottak fizetésére 295,5 millió forint ment el.

A Miniszterelnökség engedélyezett létszáma szeptember 30-án 134 fő volt.

A nem rendszeres juttatások - ami lehet például szabadságmegváltás, jutalom, végkielégítés, napidíj, üdülési, illetve étkezési hozzájárulás, közlekedési költségtérítés - összértéke 38 millió forintot tett ki az idézett időszakban.

A dokumentumból nem derül ki, hogy csak jutalmakra mennyit költöttek, ezt ugyanis nem tüntették fel teljesen önálló tételként, ahogy a végkielégítéseket sem.

Egy kis számítás után kiderül, a Miniszterelnökségen az adatok alapján az átlagbér bruttó 371 ezer forint. Ez jóval magasabb, mint az országban jellemző átlagkereset.

A Központi Statisztikai Hivatal adatai alapján a teljes munkaidőben alkalmazásban állók átlagos bruttó keresete 210 100 forint volt 2011. január-szeptemberében, ezen belül a költségvetési szervezeteknél alkalmazásban állóké 201 500 forint.

Az adat azonban csalóka, hiszen kérdés, hogy vezetőknek járó 152,4 millió forint és a dolgozóknak járó közel 300 millió forint hogy oszlik el, mivel a dokumentumból sem a vezetők létszáma, sem a "sima" dolgozóké nem derül ki, vagyis nem tudni, hogy a nem vezető beosztásban lévő foglalkoztatottak mennyi pénzt kapnak havonta a Miniszterelnökségen. Például, ha 120 ember van nem vezető beosztásban, akkor az átlagbér estükben bruttó 277 ezer forint.

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. A legújabb epizódban arról dilemmázunk, hogy miért ülünk fel a legfrissebb trendekre, miért követjük megszállottan a divatirányzatokat, valamint a fogyasztás és a reklámvilág pszichológiájának is a mélyére ástunk. Pintér Ada beszélget Márton Szabolccsal az Indamedia csoport ügyfélélmény igazgatójával, és Kazár Zalán Kristóffal a Femina újságírójával.

Promóció

Ezt is szeretjük