10-ből 7 magyar nem áll meg a stoptáblánál: akkor sem, ha már volt balesete

Több millió Michael Knight országa vagyunk egy friss kutatás szerint.

Ha KITT nem is jut mindenkinek, önbizalomból nincs hiány a magyar sofőröknél, ugyanis 62%-uk hasonlítja magát Michael Knighthoz, a Knight Rider legendás főszereplőjéhez magabiztos és lendületes vezetési stílusa miatt. A Generali friss kutatásából az is kiderült, hogy a kihágások sem ritkák. A budapestiek gyorsan hajtanak, a fiatalok nagy része pedig nem áll meg a stoptáblánál.

A sofőrök 62%-a Michael Knighthoz hasonlította magát, míg 18% Miss Daisy megfontolt és lassú sofőrjével tudott azonosulni. Őrülten száguldozóként - Vin Diesel karaktere a Halálos iramban című filmben - és nehézkes, ügyetlen vezetőként - Émilien, a nyomozó a Taxiból  -mindössze a válaszadók 2-2%-a határozta meg magát.

Sokan vezetnek kockázatosan: 54%-kal előfordul, hogy nem áll meg a stoptáblánál, a fiatalabb, 18-29 éves korosztálynál pedig ez az arány közel 70%. A válaszadók több mint felével - 55% - megesik, hogy 130 kilométer per óránál többel hajtanak az autópályán, a budapestiek esetében pedig ez az arány még ennél is magasabb, 64%.

A férfiak többször szenvednek balesetet

A férfiak nagyobb arányban voltak érintettek balesetben - 53% -, míg a nőknél ez mindössze 31%. Úgy tűnik, a nők többet tanulnak a bajból: csak 29%-uk nyilatkozta, hogy semmit nem változtatott a történtek után, míg a férfiaknál ez az arány 51%. Azok, akik változtattak, leginkább a nagyobb követési távolságra, az elsőbbségadásra és a sebességhatár betartására figyelnek oda jobban.

Mint a kutatásból kiderült, mindössze az autótulajdonosok 26%-ának van cascója is a kötelezője mellett. A legtöbben azonban csak kötelező gépjármű-felelősségbiztosításra költenek, arra is leginkább - 33% - 25 ezer és 50 ezer forint közötti összeget, 24% pedig 15-25 ezer forintot fizet ki erre a célra. 19% viszont 15 ezer forintnál is kevesebbet fordít rá. A szakértők szerint érdemes olyan biztosítást választani, olyan árak mellett, mely fedezi a minőségi szolgáltatást, hogy biztonságban érezhessük magunkat.

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. A legújabb epizódban arról dilemmázunk, hogy miért ülünk fel a legfrissebb trendekre, miért követjük megszállottan a divatirányzatokat, valamint a fogyasztás és a reklámvilág pszichológiájának is a mélyére ástunk. Pintér Ada beszélget Márton Szabolccsal az Indamedia csoport ügyfélélmény igazgatójával, és Kazár Zalán Kristóffal a Femina újságírójával.

Promóció

Ebben a cikkben nem tartjuk etikusnak reklámok elhelyezését. Részletes tájékoztatást az Indamedia Csoport márkabiztonsági nyilatkozatában talál.

Indamedia Csoport
Ezt is szeretjük