Minden második gyerek veszélyben van: a nyári szünetben különösen vigyázni kell

Az internet testi-lelki fenyegetettséget jelent.

Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

A Microsoft nemzetközi felmérése azt állapította meg, hogy minden második gyerek veszélynek van kitéve az interneten. A Microsoft Magyarország hétfőn az MTI-hez eljuttatott közleményében kiemelte: az elmúlt években a számítógép, az okostelefon vagy a tablet a nyári vakáció elengedhetetlen kellékévé vált. A gyerekek ilyenkor a megszokottnál jóval többet használják ezeket az eszközöket, mint iskolaidőben.

A Microsoft reprezentatív nemzetközi kutatása szerint csak az elmúlt évben a világon a tizenéves internethasználók 62%-a szembesült valamilyen veszéllyel az online térben.

Öt fenyegető veszély

A felmérés azonosította az öt leggyakoribb veszélyforrást is. A feketelista első helyén a kéretlen internetes kapcsolatfelvétel szerepel, a megkérdezettek 43%-a szembesült már ilyen helyzettel. A második legtöbbször előforduló veszély a rosszindulatú, gonosz bánásmód, ezt követi a trollkodás, a kéretlen szexuális tartamú üzenet, majd az online zaklatás zárja a sort.

A felmérés szerint a megkérdezettek 70%-át érte már valamilyen negatív hatás az interneten. Ennek legaggasztóbb következményének azt tartják, hogy a bizalomvesztés miatt az online és az offline térben sérültek a családi és baráti kapcsolatok.

Fizikai hatással is járhat

A világhálón leselkedő veszélyek ezen felül idegrendszeri hatásokkal járhatnak - emelték ki, példaként említve az alvászavart, a stresszt, az iskolai teljesítmény romlását, valamint az intim szféra komoly sérülését.

A cég közleményében felidézte, hogy a Microsoft Magyarország az elmúlt tanévben több mint ezer diáknak tartott oktatást a biztonságos internethasználatról, ahol önkéntes szakembereik és a programjukban részt vevő egyetemi hallgatók beszélgettek általános és középiskolás tanulókkal a felmerülő veszélyekről és arról, hogyan védekezhetnek ellenük - emelték ki.

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. A legújabb epizódban arról dilemmázunk, hogy miért ülünk fel a legfrissebb trendekre, miért követjük megszállottan a divatirányzatokat, valamint a fogyasztás és a reklámvilág pszichológiájának is a mélyére ástunk. Pintér Ada beszélget Márton Szabolccsal az Indamedia csoport ügyfélélmény igazgatójával, és Kazár Zalán Kristóffal a Femina újságírójával.

Promóció

Ezt is szeretjük