Szétszedik a Google-t egy apró baki miatt az internetezők: végre választ kaptak

A szemfüles felhasználóknak minden hiba feltűnik, de biztos, hogy véletlenről van szó?

Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

Az internetezők általában mindenkitől tökéletességet várnak el, így nem meglepő, hogy egy giga online vállalattól is erre számítanak. A kákán is csomót kereső fórumozók most azt kifogásolták, hogy a Google jellegzetes logója mértanilag pontatlan.

Ezt a viszonylag új jelet két évvel ezelőtt tervezték, de az emberek máris megkérdőjelezik a vállalatnál dolgozó vizuális dizájnerek döntéseit: egészen pontosan a logó első G betűjével vannak problémáik.

Geometria vagy látvány?

A kritizálók nehezményezték, hogy a kezdő G betű nem szimmetrikus, ezzel együtt nem tökéletes, rossz fényt vetve ezzel a vállalatra -  mintha a tervezők vétettek volna pár matematikai hibát a betűk szögeinek megrajzolása közben. A G köré rajzolt láthatatlan kör sem szabályos, a betűk szára nem egyforma vastag, és maga az egész alakzat aszimmetrikus.

A tulajdonosok reakciójából azonban kiderült, hogy nem is akarnak változtatni ezen az apró tökéletlenségen: az az álláspontjuk, hogy a Google emblémája egyszerű, barátságos és letisztult stílusú, mely képviseli a vállalat identitását. Ezeket a tulajdonságokat meg akarják tartani a geometriai formák tisztaságával, ugyanakkor a gyermeki egyszerűség is cél volt.

A cikk az ajánló után folytatódik

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. A legújabb epizódban arról dilemmázunk, hogy miért ülünk fel a legfrissebb trendekre, miért követjük megszállottan a divatirányzatokat, valamint a fogyasztás és a reklámvilág pszichológiájának is a mélyére ástunk. Pintér Ada beszélget Márton Szabolccsal az Indamedia csoport ügyfélélmény igazgatójával, és Kazár Zalán Kristóffal a Femina újságírójával.

Promóció

A végső állásfoglalás szerint a végleges logót úgy tesztelték, hogy az olvashatóság legyen az elsődleges kritérium. A geometriailag tökéletes és a Google által megálmodott arculati felirat tehát nem esik egybe - ezzel az egyébként egészen szimpatikus ténnyel együtt kell élniük a maximalista felhasználóknak is. 

Ezt is szeretjük