Garanciális jogok, melyekről nem szívesen beszélnek az eladók

Egy hétig kicserélheted az ajándékot, és arra is jár garancia, amit kedvezményesen vásároltál.

Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

Az eladók nem szeretik sem visszavásárolni, sem kicserélni termékeiket, így érthető, hogy nem reklámozzák a termékcsere feltételeit. Ne hagyd magad behúzni a csőbe: ha ismered a jogaidat, bátran állj is ki értük.

Ráadásul a karácsonyi őrületben az időhiány sem lehet indok arra, hogy megfeledkezz azokról a fogyasztói jogokról, melyek téged is megilletnek, és melyeket kötelező tiszteletben tartaniuk a kereskedőknek. Ellenkező esetben ugyanis nemcsak a pénztárcád bánja majd a dolgot, de az ünnep öröme sem lesz felhőtlen. A következő szabályokhoz például mindenkinek tartania kell magát: egyetlen kereskedőnek se higgy, aki mást állít.

Nyolc nap az ajándék sorsa

A legtöbben már szeretnek hamar, az első leárazáskor túl lenni az ajándékok megvásárlásán, ami nem mindig jó politika. A termékek visszacserélésére és gyors reklamációra ugyanis a vásárlástól számított nyolc napon belül van lehetőség. Karácsonykor az eladók elnézőbbek, ezért kérdezd meg mindig, hogy a nyolc napon túli csere lehetősége fennáll-e, és, ha igen, mi a feltétele. Kínos lenne, ha, amennyiben az ajándékkal valami gond van, azért nem tudnál intézkedni, mert kicsúsztál a határidőből.

Hiba esetén is van kibúvó

Karácsonyra sokan szeretnek elektronikai cikket adni, hiszen egy nagy ünnepre mindenki megérdemel valami szép nagy és persze praktikus ajándékot.

Ha te is ezen ajándék mellett döntesz, a termékeket mindig próbáld ki a boltban, hogy működnek-e, és a garancialevelet is mindig töltesd ki. Ha az ajándékozott terméknek a garanciális időn belül van baja, akkor nyugodtan vidd vissza, és nézesd meg. A javítás összegétől függően választhatsz a két opció között. Amennyiben a javítás aránytalanul drága, automatikusan is felajánlják a termék cseréjét.

15 tipp, amivel tízezreket spórolhatsz

Nézegess képeket!

Elolvasom

Levásárlásra nem kötelezhetnek

Biztosan előfordult már valakivel a környezetedben, hogy olyan ajándékot kapott, ami valamiért nem volt megfelelő számára. Ha valamikor veled is előfordul ez, ne habozz visszavinni, de készülj fel, hogy nem megy majd egyszerűen a csere. Ha egy termék már elfogyott, vagy más indokból nem cserélik ki, az eladók kedvenc mondata, hogy vásárold le az árat.

Ez a jól bevált mondat azonban nincs kőbe, sem törvénybe vésve. Ha úgy gondolod, hogy nincs számodra megfelelő termékük, akkor jogod van elállni a vásárlástól, és visszakövetelheted a kifizetett összeget, hiszen nem tudtak semmit nyújtani érte.

A cserét is csak mértékkel

A fogyasztóvédelemben alapszabály, hogy a termékeket abban az esetben kötelesek kicserélni, ha a vásárlónak minőségbeli kifogása van. Ha a megvásárolt áru mérete, színe vagy formája nem tetszik, nem viheted csak úgy vissza, maximum, ha előre megbeszélted ezt az eladóval, és valamilyen biztosítékot kaptál erre vonatkozóan. A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége továbbá arról is tájékoztat, hogy a karácsonyi akciókban vásárolt termékekre ugyanazok a kötelezettségek és garanciális szabályok vonatkoznak, mint normál áron beszerzett társaikra.

Erre figyelj a reklamációnál!

Amennyiben a jótállási, szavatossági időn belül jelzed a hibát, az eladónak kötelessége jegyzőkönyvet felvenni a minőségi kifogásról. Nyilatkoznia kell a fennálló probléma rendezésének módjáról, arról, hogy mikor kerül sor a termék kijavítására, kicserélésére vagy a vételár visszafizetésére. Ilyenkor azonban mindig be kell mutatnod a blokkot vagy a számlát, amivel igazolod a vásárlást. Ne felejtsd el azt se, hogy a garancialevél és a jótállás nem ugyanaz.

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. A legújabb epizódban arról dilemmázunk, hogy miért ülünk fel a legfrissebb trendekre, miért követjük megszállottan a divatirányzatokat, valamint a fogyasztás és a reklámvilág pszichológiájának is a mélyére ástunk. Pintér Ada beszélget Márton Szabolccsal az Indamedia csoport ügyfélélmény igazgatójával, és Kazár Zalán Kristóffal a Femina újságírójával.

Promóció

Garanciát arra vállal a kereskedő, hogy, ha tönkremenne a nála vásárolt termék, akkor a jótállási időn belül javítja, vagy fizeti a javítási költségeket. A jótállás viszont csak arra vonatkozik, hogy a megvásárláskor még jó volt a termék, illetve, hogy az elkövetkező hat hónapban is használható.

OLVASD EL EZT IS!

  • vásárlás
  • szerződés

Tudd, hogy mit vállalsz!

  • vásárlás
  • garancia

Mindent a garanciáról

Ezt is szeretjük