Ha volt freemailes e-mail címed az elmúlt 20 évben, ez érdekelni fog

Két évtizedet tudhat maga mögött a legnagyobb hazai levelezőrendszer.

Húsvéti tojásvadászat
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

20 év, közel 3 millió felhasználó, napi 15 milliós levélforgalom - ezek a számok határozzák meg az október 2-án születésnapját ünneplő Freemailt. A jubileum nemcsak a háttércsapatnak ad okot az ünneplésre, a legtöbbet megélt hazai levelezőrendszer iránti lojalitás okán most a felhasználókat is honorálják.

Már több mint két évtized telt el azóta, hogy betárcsázós internettel igyekeztünk körbejárni a világot, és az e-mail technológia betörésével élénkebb kapcsolatba léphettünk távolabbi, akár külföldön élő ismerőseinkkel is, de munkánk során is csökkenthettük a reakcióidőt.

Az internet adta lehetőségek tökéletes melegágyat biztosítottak az elektronikus levelezés elindulásának, miközben a tevékenység maga is fontos szerepet játszott az internet megismerésében és elterjedésében. A legismertebb hazai levelezőrendszer pontosan 20 éve áll szolgálatban, hogy felületet biztosítson az egyszerű és gyors levélküldéshez.

- 1997 tavaszán fogalmazódott meg a gondolat, hogy kellene csinálni egy magyar nyelvű, gyors és megbízható levelezőrendszert. Nyárra az ötlet odáig fejlődött, hogy három programozó nekiállt, és három hónap alatt meg is valósította a terveket. Így indult a Freemail. Kezdetben még csak kis számokkal működött a szolgáltatás, gondolok itt 2 MB-os postafiókméretre és 50 kbyte-os levelekre, de hamar bővíteni kellett mindent, hiszen pár év alatt elértük az egymilliós felhasználószámot.

A fejlesztésekkel a mai napig nem álltunk le, hol kisebb, hol látványosabb újításokat eszközölünk, miközben a tárhelykapacitásra is folyamatosan ügyelünk. Alig egy éve kezdtük el átköltöztetni a felhasználókat a legújabb Freemail-felületre, amely modernebb, gyorsabb, egyben biztonságos és megbízható, ám ugyanolyan felhasználóbarát, mint amilyennek eddig is ismerték a freemailesek - mondta el Fernezelyi Márton, a Freemailt megalkotó csapat vezetője.

A cikk az ajánló után folytatódik

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. Podcast-sorozatunk legújabb részében a testpozitivitás került terítékre. Tényleg építő jellegű vagy egyre egészségtelenebb a body positivity mozgalom? Mitől függ a testünkkel való viszonyunk? Miért mennek általában a nők plasztikáztatni?

Promóció

A kezdetben kék-fehér kiskockás mintázatban pompázó felület 2000-ben vált elérhetővé a fekete-fehér mobiltelefonokon is – ne feledjük, ekkor még WAP-ozás volt, 4G helyett pedig GPRS, és okostelefonokról sem hallottunk akkoriban még. A következő évek fejlesztéseinek egyik mérföldköve a spamszűrő bevezetése volt, majd amikor lehetővé vált az egyszerre több fiókba történő belépés.

Emellett megérkezett az akkor igen újszerű szolgáltatás, amely SMS-ben jelzett új levél érkezésekor a felhasználónak. Időközben elindult az automatikus levélmentés funkciója, aztán 2009-ben mobilbarát lett a honlap, amely még több regisztrálót eredményezett. Egy évvel később az akadálymentesítés is megtörtént a gyengénlátók igényeit és lehetőségeit figyelembe véve, és elindultak olyan kényelmi funkciók, mint például a beérkező levelek automatikus mappákba rendezése.

Gyorshajtáson kapta saját magát a Google-autó: lefotózta a figyelmeztetést

Nézegess képeket!

Elolvasom

Az elmúlt pár év legfőképpen a folyamatos modernizáció jegyében telt, amely tovább szorgalmazta, hogy külföldi társai helyett a magyar terméket válasszák az e-mailezők (2014-ben még ezt a főcímet olvashattuk egy jelentős közéleti lapban: "A Freemail még mindig népszerűbb, mint a Gmail"). A 20 évet szülinapi nyereményjátékkal is ünnepli a Freemail, amihez a felhasználóknak nem kell egyebet tenniük, mint a szokott módon használniuk levelezésüket, lehetőség szerint mindennap.

Ezt is szeretjük