Így jutott munkanélküliségtől a menő vállalkozásig két fiatal: csak 3 dolog kellett hozzá - Így csinálták (x)
A két fiatal, magyar vállalkozó világsikereiben egyvalami nagyon fontos szerepet játszott.
Együtt evezett a Duna fővárosi szakaszán a közgazdász Csepregi Szabolcs és a formatervező Erdélyi Tamás. A sportbarátságból aztán sikeres üzleti vállalkozás lett: utcai sporteszközeik, bútoraik Spanyolországtól Japánig a világ számos parkjában várják a sportolni vágyó városiakat. Exportsikereiket annak is köszönhetik, hogy idejekorán felismerték az internetes jelenlétben rejlő üzleti lehetőségeket.
Mert a szabadban edzeni jobb
- Aktív sportpályafutásunk lezárása után is sokat jártunk evezős klubba. Ott jutott eszünkbe, milyen jó lenne, ha a szabad levegőn is lehetne edzeni - mesél a kezdetekről Csepregi Szabolcs, a H3Hungary Kft. ügyvezetője. Összeszedték a spórolt pénzüket, nagyjából százezer forintot, és a formatervezőként végzett Erdélyi Tamás 2011-ben elkészítette az első utcai sporteszköz prototípusát.
Terméküket fesztiválokon tesztelték, és legnagyobb meglepetésükre a fiataloknak tetszett a dolog. Pályázati forrásokból, na meg a Benettontól elnyert, munkanélküli európai fiataloknak szánt 5000 euróból elkezdték felépíteni cégüket. Mára már 150 lezárt projekten vannak túl, megrendeléseik 90%-a pedig külföldről érkezett.
Hogyan terjeszkedtek egészen Japánig?
- Hat éve még nem volt akkora jelentősége az üzleti életben az internetnek, mint mostanában. Mi viszont tudatosan kerestük az online megjelenésekben, a keresőoptimalizálásban, a közösségi médiában rejlő lehetőségeket, mert egyszerűen enélkül nem volt lehetőségünk arra, hogy más országokban is látszódjunk a potenciális megrendelők számára.
Azóta is igyekeznek lépést tartani a legfrissebb digitális trendekkel, mert megítélésük szerint anélkül képtelenség a piacon maradni. Mára már a vállalkozások többsége tisztában van azzal, hogyan lehet jelen a közösségi oldalakon vagy az internetes keresők felületein. Tény, hogy a korábbinál ma már jóval egyszerűbb is megjelenni ezeken.
- Sajnos nem tartozik a napi feladataink közé, de minden hónapban legalább egyszer mindenképpen konzultálunk IT-szakértőinkkel arról, merre tovább.
Most éppen azon munkálkodnak, hogyan integrálják street workout eszközeiket az okos városok koncepciójába. Szeretnék elérni például, hogy ha valaki sportolni megy a parkba, akkor helyben elérhető legyen számára egy edzőterv is, vagy éppen edzés közben a saját mozgásával tölthesse a telefonját.
Tőke nélkül nincs lehetőség?
Meglepő lehet, de egy külföldön sikeres kisvállalkozás számára is komoly kihívást jelent a tőkehiány.
- Nem lapátoljuk ki a pénzt a cégünkből, mégis alaposan meg kell fontolnunk, mire költsünk: egy külföldi kiállítás költsége például 4-5 millió forint. Arra azonban nagyon odafigyelünk, hogy fejlesztésre minden évben jusson pénz – magyarázza Csepregi Szabolcs.
A Telekom Hello Biznisz online platformja és workshop-sorozata segít a hazai vállalkozóknak lépést tartani a legfrissebb digitális trendekkel. Napi 5 perces videókból tanulhatod meg, hogyan lehet sikeresebb a vállalkozásod! További információ: www.hellobiznisz.hu.