3 tipp, hogy görcsök nélkül úszhasd meg a menstruációt
Minden hónapban
Nem csak a gyógyszer jöhet szóba a fájdalom ellen.

Nyereményjáték

Nyerj családi belépőt a szentendrei Skanzenbe: 2 darabot sorsolunk ki! (x)

Nyerj páros belépőt az októberi Femina Klubra, ahol eláruljuk a sikeres karrierváltás titkát!

Nyerj éves BBC History előfizetést! Az egyik legnépszerűbb történelmi magazin lehet a tiéd (x)

összesen 4 db játék
Ez is érdekelhet

Finn életérzés a legjobb finn ételekkel a Bartókon: régi Nokiák, pannukakku és igazi, finn kávé (x)

Ősszel még jobb a Balatonra menni? Nincs tömeg, és rejtett kincseket rejteget a vidék (x)

Házilag is enyhíthetők a pollenallergia tünetei - Mutatjuk a leghatékonyabb módszereket (x)

Megvannak a 2017-es ősz divatszínei: gyönyörű színek jönnek, bár a szürke még marad picit

Mivel foglalkozzon a gyerek iskola után? Mutatunk pár hasznos kikapcsolódást a kicsiknek

beauty and style

Kétszer hatékonyabb vele az edzés: ezért jó, ha fitneszlabdával tornázol! »

Inspiráló képeken a legjobb őszi szettek edzőcipővel »

Házi fátyolmaszk rizspapírból: simább, ragyogóbb bőr, pillanatok alatt »

retikül.hu
Top lájkolt cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A menstruáció sokaknál minden hónapban erős fájdalommal jár, ami tovább nehezíti az egyébként sem túl kellemes állapotot.

Ha neked is havonta meggyűlik a bajod a görcsökkel, érdemes utánajárni pár dolognak, és kipróbálni néhány tippet.

Találd meg az okát!

Természetes, ha görcsöl a hasad a menstruáció első napján, ám ha a fájdalom hosszú ideig tart, esetleg túl erős, az problémát jelezhet. Több oka is lehet annak, ha rendellenes görcsöket tapasztalsz, és a további tünetekből kiderítheted, mi áll a háttérben. Ha már megvan a gond forrása, könnyebb lesz kiküszöbölni azt.

Premenstruációs szindróma

A premenstruációs szindróma, röviden PMS nagyon gyakori jelenség, és már a menstruációt megelőző két hétben, a peteéréstől számítva produkál tüneteket. Mivel a szervezetben megemelkedik az ösztrogén- és a progeszteronszint.

Fizikai jelei a puffadás, mellfeszülés, fej- és hátfájás, valamint az alhasi görcsök a menstruációt megelőző napokban, illetve annak kezdetekor. Lelki tüneteket is produkál: az érintettek depresszió jeleit mutatják, ingerlékenyek, érzékenyek, letörtek a peteérést követően.

Ha PMS-sel küzdesz, kerüld a zsírban, szénhidrátban, sóban és cukorban gazdag táplálékokat, mert ezek felerősíthetik a tüneteket. Érdemes magnéziumot és B6-vitamint, valamint E-vitamint juttatnod a szervezetedbe. Tea formájában bevetheted a gyógynövények erejét is: a vasfű, az orbáncfű, a kamilla és a gyömbér jót fog tenni.

Dismenorrhea

A dismenorrhea magyar neve a fájdalmas vérzés. Tünetei a lábba és deréktájra sugárzó alhasi görcsök, amelyek rossz közérzettel és gyengeséggel, fáradékonysággal társulnak. Enyhítheted a kellemetlenségeket, ha meleg vizes palackot teszel a hasadra, természetes görcsoldónak pedig fogyassz cickafarkteát!

Kerüld a koffeint és a zsíros ételeket, a kurkuma, a fahéj és a lenmag viszont hasznodra válhat.

Az első nőgyógyászati vizsgálat

Ha rendellenességet tapasztalsz, érdemes nőgyógyászhoz fordulni. Videónkból kiderül, mikor kell felkeresned a doktort, és mi történik majd a vizsgálaton.

Ne figyelj a görcsökre!

Ha a fenti rendellenességek egyike sem érint, mégis úgy érzed, jobban fáj a hasad a menzesz idején, mint kellene, változtass egy-két dolgon! Ne hagyd el magad a görcsök idején sem, és próbáld meg elterelni a figyelmed! Minél inkább fókuszálsz a fájdalomra, annál erősebben érzed majd. 

Bár eleinte nehéz lehet, próbálj meg egy kis - kíméletes - testmozgást végezni! Egy kényelmes séta a szabad levegőn többet használ, mintha az ágyon fekve próbálnád megtalálni azt a pózt, ahol a legkevésbé görcsölsz.

Próbálj ki természetes gyógymódokat!

Ha nem szeretnél minden hónapban fájdalomcsillapítót szedni a menstruációs görcsökre, próbálj ki néhány természetes ellenszert! Kattintsd végig képgalériánkat, amelyben több alternatívát is találsz a natúr görcsoldásra. Ezek önmagukban is hasznosak lehetnek, de különféle kombinációik bevetésével tovább fokozhatod jótékony hatásukat.

Blog.hu ajánló