Eleged van a játékok értesítéseiből? A Facebook segíteni fog

A Facebook csapata is felismerte, hogy a felhasználóknak elegük van az alkalmazások értesítéseiből.

Húsvéti tojásvadászat
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

Augusztus óta egyre többféle értesítést kaphatsz a Facebookon alkalmazásoktól, játékoktól.

Hogy ne menjenek az agyadra, a közösségi oldal most szigorít azon, mire kell figyelnie a fejlesztőknek, és egyre fontosabb lesz a minőség.

Kéretlen üzenetek

Ha valaha is használtál alkalmazást vagy játszottál a Facebookon, valószínűleg tele vagy kéretlen értesítésekkel. Hiszen amikor megnyitsz egy ilyen funkciót, engedélyezned kell az adataidhoz való hozzáférést és az üzenőfaladra való posztolást, különben nem leszel jogosult a használatra.

Ez különösen akkor lehet dühítő, ha egyetlenegyszer kattintottál az alkalmazásra, netán véletlenül, és bár egyáltalán nem érdekel, az adott játék mégis minden nap hallat magáról. Abban az esetben is ez történik, amikor egy ismerős kérésére nyereményjátékban szavazol, majd nem tudsz megszabadulni a nemkívánatos sablonüzenetektől.

Persze saját kezűleg egyenként is letilthatod ezeket, de amikor sok van belőlük, lehet, hogy inkább nem húzod vele az időt. Hosszú távon idegesítők lehetnek az ilyen értesítések, és a sok reklám közül nehéz kibogarászni azt, ami valóban érdekel téged. Ezt ismerte fel a Facebook is, mert sokan inkább letiltják az alkalmazást az értesítések miatt.

Módosítják játék által küldött értesítéseket

Augusztusban a Facebook még több értesítési lehetőséget tett elérhetővé a fejlesztőknek, így egyre több olyan emlékeztetővel találkozhatsz a közösségi oldalon, melyeket alkalmazások, játékok küldenek. A közösségi oldal csapata azonban nem szeretné, hogy ez szúrja a szemét a felhasználóknak, mert azok így folyamatosan ignorálják vagy letiltják az egyes alkalmazások értesítéseit. 

Ezért a fejlesztőknek ezentúl új követelményeknek kell megfelelniük. A Developer Blogon tette közzé a Facebook, hogy november 9-től a magasabb minőség érdekében a fejlesztők nem küldhetnek értesítéseket azoknak az inaktív felhasználóknak, akik több mint 28 napja nem használták az alkalmazást vagy játékot. 

10 lépés a jól működő számítógépért

Nézegess képeket!

Elolvasom

A felmérések ugyanis azt mutatják, hogy az érdeklődés eddigre olyan mértékben csökken, hogy a felhasználó hajlamos spamnek jelölni az appot. Ugyanakkor a legnagyobb értesítésküldő platformoknak tartaniuk kell azt a szintet, hogy a felhasználók minimum 17%-a kattintson az értesítésre. A statisztikák szerint ilyen aránynál már hajlamosak visszatérni a felhasználók az alkalmazásba, és van értelme az értesítésnek.

Ha még több érdekességre és hasznos tippre vagy kíváncsi a közösségi oldallal kapcsolatban, látogass el a Social Times honlapjára!

Nekik is jó

A változtatások miatt egyrészt a valóban érdekelt felhasználókhoz juthatnak el az üzenetek, másrészt pedig javul a minőség, hiszen a 17%-os minimum miatt a fejlesztőknek gondosan meg kell fogalmazniuk az értesítéseket, és eltűnhetnek a spam jellegű tartalmak.

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. Podcast-sorozatunk legújabb részében a testpozitivitás került terítékre. Tényleg építő jellegű vagy egyre egészségtelenebb a body positivity mozgalom? Mitől függ a testünkkel való viszonyunk? Miért mennek általában a nők plasztikáztatni?

Promóció

Az alkalmazások készítőinek egyébként tényleg fontos, hogy milyen értesítéseket adnak közre, hiszen a statisztikai adatok szerint azok a fejlesztők, akik az aktív felhasználókat célozzák meg minőségi értesítésekkel, akár 25%-os átkattintási arányt is elérhetnek, és az emberek gyakran látogatják felületeiket.

Ezt is szeretjük